„Mes matome, kad čia yra didelė grėsmė ir pavojus. Vieni mes to neišspręsime“, – sako Kauno apskrities Kelių policijos valdybos Kelių patrulių kuopos vadas Ramūnas Kemzūra.

Per kelias dienas – šimtai pažeidėjų

Giraitė, Užliedžiai, Vijūkai – bene sparčiausiai Lietuvoje besiplečiančios gyvenvietės. Panašu, kad čia koncentruojasi ir greičio mėgėjai. Spalio mėnesį Giraitėje budėjo nežymėtas policijos automobilis, matavęs automobilių greitį. Rezultatai nustebino net ir visko mačiusius pareigūnus.

„Buvo gauta daug gyventojų skundų, dėl dažnų greičio viršijimo atvejų. Mes keturis kartus vykdėme greičio kontrolę ir nustatėme 337 greičio viršijimo atvejus. Greitį matavome keturis kartus, tačiau tikrai nestovėjome po 8 valandas. Mes šiuo atveju vieni tikrai nieko nepadarysime“, – neslepia R. Kemzūra.

Nuo 10 iki 20 km/val. greitį viršijo 164 vairuotojai. Nuo 20 iki 30 km/val. – 132.

Leistiną greitį nuo 30 iki 40 km/val. viršijo 30 vairuotojų. Dar greičiau – nuo 40 iki 50 km/val. nei leistina – lėkė 11 vairuotojų.

„Yra akivaizdus greičio viršijimas ir reikia ieškoti inžinerinių, techninių priemonių, kaip pažaboti tokį greitį, nes vien stovėjimas yra trumpalaikis efektas. Mes už tai, kad būtų ieškoma kitų priemonių – ar aukštinti kalnelius, ar sudarytų papildomas saleles, kad vairuotoją priverstų pristabdyti. Jei yra tiek daug viršijimo atvejų, tai jau yra rizikos ir pavojaus signalas. Ten yra problema ir vien tik mes su baudimais problemos neišspręsime“, – DELFI teigė K. Kemzūra.

Patyręs pareigūnas sako, kad tokį didelį pažeidimų mastą Lietuvoje rasti būtų sudėtinga.

„Jeigu mes lyginsime su kitais rajonais, su Jonavos ar Kėdainių rajonais, tai Giraitėje pažeidimų skaičius yra ženkliai didesnis. Galime palyginti ir su kitais Kauno rajonais, tačiau tokios situacijos ir tokios problemos ten mes neturime“, – sako R. Kemzūra.

Pareigūnai daugiausiai dėmesio skyrė Topolių gatvei, kuri jungia greitkelį A1 bei šalia esančius rajonus – Giraitę, Vijūkus, Romainius.

„Tai ilga, tiesi, lygi atkarpa, kuri vairuotojams leidžia įsibėgėti ir taip drastiškai važiuoti. Mes ten matome problemą. Dėl to mes ir labai smulkiai aprašėme greičio viršijimo atvejus. Ne visi greitį viršija iki 10 ar 20 km/val. – nieko panašaus. Didžioji dalis vairuotojų greitį viršija daugiau, o yra ir tokių, kurie leistiną greitį leidžia sau viršyti net du kartus“, – pasakoja R. Kemzūra.

Sprendimo kol kas nėra

Pareigūnai žada, kad Užliedžių seniūnijoje taps kur kas dažnesni svečiai, tačiau panašu, kad esminio problemos sprendimo dar teks palaukti.

„Reikia svarstyti, taip greitai nesugalvosi. Dažniausiai su Kelių transporto skyriumi bendradarbiaujame ir bandome spręsti šiuos klausimus. Gal paprasčiausiai būtų greičio matuoklį statyti. Kol kas sprendimų šiuo klausimu nėra. Šie klausimai prasideda nuo seniūnaičių sueigos. Seniūnaičiai, seniūnas visas problemas sudėlioja, svarsto, teikia savivaldybei. Savivaldybė sprendžia finansavimo klausimą. Toks procesas“, – teigė Užliedžių seniūnas Irmantas Šumskas.

Ties Giraitės ginkluotės gamykla kiek anksčiau buvo įrengti greičio mažinimo kalneliai. Ar ir dabar bus imtasi panašaus žingsnio, kol kas neaišku.

„Kalnelių įrengimą gali inicijuoti seniūnija, bet suprantate – vieni patenkinti, kiti nepatenkinti. Aišku, norisi padaryti kuo geriau, bet viską reikia apsvarstyti, pasitarti su specialistais. Vienas žmogus nieko nepadarys, reikia bendruomenės pritarimo“, – sako I. Šumskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (296)