Redakcijai parašęs vyras jį nustebinusį vairavimo mokyklos „Autoeksternas.lt“ automobilį pastebėjo Vilniuje, netoli Edukologijos universiteto žiedinės sankryžos.

„Kadangi pats vairuoju elektromobilį it labai dažnai, kur leidžia ženklinimas, renkuosi A juostą (skirtą viešajam transportui), neretai joje sutinku vairuotojų, kuriems ta juosta važiuoti nepriklauso. Visada galvojau, kad toks elgesys – žemo intelekto rodiklis, bet pasirodo, vairuotojai taip mokomi elgtis vairavimo mokyklose“, – piktinosi vilnietis.

Bauda – instruktoriui

Pamatęs filmuotą medžiagą Artūras Pakėnas, vairavimo mokyklos VšĮ „Amplius.lt“ vadovas, pabrėžė, kad toks elgesys rodo instruktoriaus neatsakingumą.

„Mokymo metu teisiškai vairuotojas yra instruktorius, ne mokinys, kuris teisės vairuoti dar neturi. Ir nėra jokio pagrindo važiuoti A juosta, pasiteisinimai, kodėl ja važiuojama, neveikia“, – griežtai kalbėjo A. Pakėnas.

Pašnekovas neslėpė, kad dirbant pasitaiko situacijų, kai mokinys nesugeba atlikti kažkurio veiksmo ar suklysta ir mokomasis automobilis atsiduria netinkamoje juostoje, pasuka ne ten, kur turėtų, ir pan. Tad svarbiausia yra tai, kaip elgtis nuspręs instruktorius. Tinkamiausias elgesys, anot patyrusio vairavimo mokytojo, būtų gana paprastas: užuot leidęs mokiniui važiuoti toliau ir daryti pažeidimą, instruktorius turėjo sustabdyti jį ir liepti rodyti posūkį tam, kad vairuotojams būtų aišku, jog norima persirikiuoti.

„Netikiu, kad neatsirastų žmonių, kurie įleistų. Galbūt ne pirma mašina, gal ne trečia, bet pas mus tikrai yra gerų vairuotojų“, – tikino A. Pakėnas.

Jis pabrėžė ir tai, kad jeigu policijos pareigūnai nuspręstų skirti baudą už įvykdytą kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimą, bauda būtų skirta instruktoriui, ne mokiniui.

Privalo leisti suklysti

Visgi Olegas Orlovas, vairavimo mokyklų tinklo „Autoeksternas“ vadovas, išgirdęs apie vilniečio pasipiktinimą, paaiškino, kokia priežastis lėmė, kad vairavimo mokyklos automobilis atsidūrė viešajam transportui skirtoje eismo juostoje.

O. Orlovas DELFI pasakojo, kad trečiadieniais ir ketvirtadieniais vairavimo mokyklose laikomos įskaitos. Esą stengiamasi per dvi dienas surinkti visus besimokančius ir leisti jiems pamėginti išlaikyti įskaitą vairavimo mokykloje. Jei šią išlaiko, jie gauna pažymėjimą apie baigtus kursus ir gali keliauti į VĮ „Regitrą“ laikyti vairavimo egzaminų, jei ne – grįžta mokytis toliau.

„Anksčiau buvo taip, kad mokinys išlankydavo reikiamą vairavimo pamokų skaičių ir galėjo keliauti į „Regitrą“, dabar įstatymu reikalaujama įvertinti jo gebėjimus įskaita. Ir jeigu mes per įskaitą jam neduodame suklysti, tai kokia čia įskaita? Juk, pavyzdžiui, negalime sakyti mokiniui, kad kažkur jis važiuoti negali, nes jis klaidos nepadarys, bet ir įvertinti jo gebėjimų negalėsime“, – pabrėžė O. Orlovas.

Be to, akcentavo pašnekovas, klaidos aptariamos ne važiavimo metu, o sustojus. Ir būtent sustojus pateikiamas įvertinimas, ar įskaita išlaikyta, ar ne.

„Policija labai retai stabdo mus, mato, kad mokomasis automobilis, ir žino, kad tą mokinio klaidą mes įvertinsime. Net jeigu sustabdo, mes paaiškiname, kokia situacija, ir baudos mums neskiria. Juk neleidę mokiniui suklysti mes niekaip nežinosime, ar jis gali vairuoti savarankiškai“, – kalbėjo pašnekovas.

Beje, O. Orlovas akcentavo, kad dėl to, jog mokinys važiavo A juosta ir nepersirikiavo į jam tinkamą, įskaitos jis negavo, mat vairavimo egzamine tokia klaida būtų priskirta prie kritinių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (71)