Prie paspirtukų vairo stosiančių uteniškių laukia saugaus eismo ir tinkamo parkavimo pradžiamokslis: tam platforma žada pristatyti kituose šalies miestuose pasiteisinusias prevencines ir edukacines priemones.

Pasak „Bolt“ atstovų, Utena – visiškai natūralus plėtros žingsnis, nes miestas turi neblogą infrastruktūrą dviračių bei pėsčiųjų eismui, didžioji dalis gyventojų poreikių kelionėms – iki 5 km, idealiai atitinkančių el.paspirtukų funkciją. Kita vertus, statistikos departamento duomenimis, Utenos regione tūkstančiui gyventojų vidutiniškai tenka 559 lengvieji automobiliai – daugiau nei didžiuosiuose miestuose ar bet kuriame iš kaimyninių rajonų.

„Jeigu Vilniuje ar Kaune gyventojai el. paspirtukus renkasi pavargę nuo spūsčių ir derina keliones jais su viešuoju transportu, tai miestų kaip Utena gyventojai turėtų įvertinti ekonominius bei praktinius šios transporto priemonės privalumus“, – mano Benas Jurlovas, „Bolt“ dalijimosi paslaugų vyr. specialistas.

Pasak jo, dalį kelionių automobiliu keisti el. paspirtuku turėtų tapti įprasta praktika. Kuo daugiau patrauklių alternatyvų, tuo mažiau kelionių nuosavais automobiliais.

Utenos rajono savivaldybės mero patarėjo Gyčio Stankevičiaus teigimu, sutarta aktyviai bendradarbiauti su susisiekimo platforma – numatoma galimybė centralizuotai riboti greitį pavojingose atkarpose, o programėlės žemėlapyje numatyti draudžiamo parkavimo zonas, kuriose vartotojams baigti kelionės tiesiog nepavyks.

„Neabejojame, kad paslaugos patogumą įvertins gyventojai. Tuo pačiu svarbu, kad el. paspirtukai būtų tinkamai bei saugiai eksploatuojami, todėl paspirtukų priežiūrą mieste vykdys vietinė komanda”, – sako G. Stankevičius. Čia pat mero patarėjas atkreipia dėmesį, kad „Bolt“ el. paspirtukais gali naudotis tik pilnamečiai.

Tuo pačiu „Bolt“ ragina Utenos gyventojus būti atsargius, atsakingus ir pagarbius kitiems eismo dalyviams: pirmosioms kelionėms rinktis naujoko režimą, važiuoti tik vienam, itin dėmesingai riedėti intensyvaus pėsčiųjų eismo zonose, o baigus kelionę visada įsitikinti, kad paliktas paspirtukas nekliudys kitiems eismo dalyviams.

„Tiek nelaimių prevencijai, tiek parkavimo kultūros gerinimui, taikome kelių sluoksnių strategiją. Pirmiausia, dirbtinio intelekto sprendimai, integruoti kiekviename iš paspirtukų, siunčia perspėjimą vartotojui, netinkamai palikusiam paspirtuką arba užfiksavus važiavimą dviese. Daugumą vartotojų tai įtikina koreguoti savo elgesį. Su likusiais – kalbamės, edukuojame asmeniškai. Galiausiai, matydami pasikartojančius pažeidimus, blokuojame tokių vartotojų prieigą prie platformos. Čia svarbu, kad visi Utenos gyventojai nebūtų abejingi – apie netinkamą ar pavojingą elgesį galima patogiai pranešti pačioje programėlėje”, – pažymi B. Jurlovas.

Iki šiol „Bolt“ paspirtukais Lietuvoje naudojosi Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus, Marijampolės, Mažeikių, Kėdainių, Tauragės, Ukmergės, Jonavos, Trakų, Kazlų Rūdos gyventojai ir šių miestų svečiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją