Donatas Mockus, sunkvežimių remonto ir priežūros paslaugas teikiančios „Trelo“ direktorius, teigia, kad transporto sektorius sparčiai keičiasi, o vis daugiau įmonių stengiantis sumažinti savo poveikį aplinkai bei renkantis mažiau taršias transporto priemones, tenka vis daugiau investuoti, kad visi procesai būtų sklandūs.

„Ekologija kainuoja tikrai labai daug, todėl keičiantis taršos reikalavimams, vežėjai už mažiau taršius sunkvežimius turi mokėti gerokai daugiau. Be to, tokio transporto priežiūra yra brangesnė. Į sunkvežimius įdiegtos taršos mažinimo technologijos reikalauja techninės priežiūros, kuri yra gana brangi, o kai kuriems sprendimams reikalinga ir atitinkama infrastruktūra. Pavyzdžiui, į sunkvežimius pilamas „AdBlue“ skystis, kuris jau atneša papildomų išlaidų. Bet tam, kad jo būtų galima įsipilti, svarbi degalinių infrastruktūra“, – teigia D. Mockus.

Svarbu neatsilikti

„Trelo“ direktorius taip pat atkreipia dėmesį, kad dar daugiau iššūkių kyla siekiant neatsilikti nuo technologijų. Taip pat – ir surasti bei turėti kompetentingų inžinierių, kurie sugebėtų prižiūrėti naujausius sunkvežimius bei taisyti gedimus.

„Reikalingi specialistai, kurie išmanytų naujas technologijas, gebėtų jas prižiūrėti ir remontuoti. Šiuo metu tokių rasti labai sunku, nes mokymo įstaigos į jų paruošimą neinvestuoja. Dažniausiai dėstomi kursai būna susiję su lengvųjų automobilių priežiūra ir remontu. Į savo darbuotojų apmokymą investuoja sunkvežimių gamintojų atstovai, nes kitaip gauti reikiamų žinių sudėtinga“, – įžvalgomis dalinasi sunkiojo transporto rinkos žinovas.

D. Mockus pasakoja, kad „Trelo“ investuoja į mokymo centrų, kuriuose mokosi jo vadovaujamo servisų tinklo bei kitų įmonių darbuotojai, steigimą bei plėtrą, kadangi rinkoje yra didelis sunkvežimių remonto ir priežiūros specialistų poreikis.

„Dauguma gamintojų atstovų skiria po vieną ar kelis žmones, kurie užsiimtų mokymais. Jie važiuoja į gamyklas, patys mokosi, o vėliau stengiasi turimas žinias perduoti savo įmonės darbuotojams. „Trelo“ šiuo atžvilgiu – ne išimtis“, – kalba pašnekovas.

DKV Live Metų sunkvežimio rinkimai

Prisijungė prie aljanso

Dėl to, kad naujausia informacija būtų prieinama, o specialistai Lietuvoje gebėtų pasirūpinti naujausių sunkvežimių priežiūra ir remontu, įmonės imasi įvairių priemonių. Vienas pavyzdžių – neseniai „Trelo“ sudaryta sutartis, kuri leido įmonei tapti „AllTrucks“ aljanso nare bei gauti teisę pasiekti aktualiausią sunkvežimių priežiūros informaciją.

„Tai aljansas, kuris vienija įvairios įrangos, įskaitant ir taršos, o taip pat ir daugelio technologijų naudojamų sunkvežimiuose, gamintojus. Dėl šio bendradarbiavimo turėsime galimybę pasiekti techninę informaciją ir mokymo centrų medžiagą, kuri leis mums žingsnis į žingsnį judėti su naujausiomis technologijomis. Mano nuomone, ateinantis dešimtmetis yra labai svarbus ne tik sunkvežimių, bet ir lengvųjų automobilių verslams, kad serviso paslaugas teikiančios įmonės gebėtų prisitaikyti prie pokyčių“, – sako D. Mockus.

Į pirmą planą – tvarumas ir efektyvumas

Artūras Michejenko, „DKV Mobility“ vadovas Baltijos šalims, taip pat teigia, kad dėl pokyčių vežėjams kyla nemažai iššūkių, todėl įvairiais būdais stengiamasi užtikrinti, kad veiklos efektyvumas dėl to nemažėtų, o užsibrėžtų tikslų pavyktų pasiekti sėkmingai.

„Pastarųjų metų energijos vartojimo pokyčiai, sparti komercinio transporto sektoriaus skaitmenizacija atveria mūsų įmonei dideles galimybes. Vienas didžiausių iššūkių mūsų klientams kelis artimiausius metus bus CO2 mažinimas, todėl siekiame juos čia palaikyti. Visus savo produktus ir paslaugas tobuliname atsižvelgdami į „Žaliosios misijos“ – „LEAD IN GREEN“ – idėją, su kuria „DKV Mobility“ žengė nepaprastai didelį žingsnį ateities link.

Norime kad mūsų klientai aktyviai ir veiksmingai pereitų prie klimatui neutralaus mobilumo. Mūsų pačių siekis – 2023 m. tapti CO2 atžvilgiu teigiama įmone ir esame įsitikinę, kad per metus tai pasieksime. Be to, siekiame padėti klientams iki 2030 m. sumažinti išmetamo CO2 emisiją 30 proc., lyginant su 2019 metais“, – teigia A. Michejenko.

Sprendimus vežėjams siūlančios įmonės atstovas taip pat pabrėžia, kad sąnaudų efektyvumas vežėjams kelia nemažą susirūpinimą, todėl ypač svarbūs sprendimai, kurie padėtų veikti efektyviai bei sumažinti nenumatytų situacijų riziką.

„DKV Mobility“ suteikia prieigą prie daugiau nei 63 000 degalinių tinklo visoje Europoje, o taip pat yra ir skaitmeninis klientų portalas, kuris padeda visomis paslaugomis naudotis efektyviai. Pavyzdžiui, čia esantis įrankis „DKV Analytics“ suteikia išsamią informaciją apie degalų papildymą, elektros energijos įkrovimą, kelių mokesčius, transporto priemonių paslaugas, CO2 emisijas ir daug kitų dalykų. O su „DKV Mobility“ skaitmeniniu asistentu „DKV LIVE“ padedame savo klientams automatizuoti procesus ir užtikrinti visišką transporto parko skaidrumą. Toks rezultatas pasiekiamas automatiškai renkant ir vertinant gaunamus duomenis apie transporto priemonių buvimo vietą realiuoju laiku, kelionių ir operacijų bei kitą informaciją“, – aiškina A. Michejenko.

DKV Live Metų sunkvežimio rinkimai

Renka geriausią sunkvežimį

Su kokiais iššūkiais renkantis naujus sunkvežimius susiduria vežėjai, aiškinsis ir Lietuvos žurnalistų autoklubas (LŽA), kuris su kompetentinga komisija jau gegužės 16 dieną skelbs antrą kartą organizuojamo „DKV LIVE Metų sunkvežimio“ rinkimų startą.

Konkurso metu rinkimų dalyviai bus išbandomi įvairiomis sąlygomis, naujausios tendencijos aptariamos specialios konferencijos metu, o kad įdomybių nepritrūktų, pirmą kartą šalies istorijoje bus organizuojamas „Trelo“ mechanikų konkursas, kuriame bus ne tik aptariami sunkvežimių mechanikų rengimo iššūkiai, tačiau ir renkamas geriausias šalies sunkiojo transporto mechanikas.

Dėl geriausiojo, ekologiškiausio bei kitų titulų šiemet konkurse varžysis šie modeliai (abėcėlės tvarka):

  • „Ford F-MAX“
  • MAN TGH
  • Mercedes-Benz e-Actros“
  • „Scania 460S“
  • „Scania P230“
  • „Volvo FH“
  • „Volvo FH Electric“
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją