Dar neseniai už keliasdešimt ar kiek daugiau nei 100 kilometrų nuvažiuojantį elektros energija varomą modelį reikėdavo pakloti perpus ar dar brangiau nei už analogišką automobilį su vidaus degimo varikliu. Kadangi tokie gamintojai, kaip „Hyundai“, „Mercedes-Benz“, „Tesla“ ar „Polestar“, nuosekliai dirba ieškodami sprendimų, kaip atpiginti baterijas ir padidinti elektromobilių viena įkrova nuvažiuojamą atstumą, ilgainiui, tikimasi, vairuotojams nebereikės leistis į kompromisus.

Kiek nuvažiuoja elektromobiliai? Atstumas priklauso nuo įvairių parametrų. Shutterstock/Gamintojo nuotr.

„Svarbu, kad šis paieškų procesas nebūtų pernelyg ilgas, mat vis daugiau šalių ir regionų kalba apie draudimą prekiauti naujais automobiliais su vidaus degimo varikliais. Tokie draudimai gamintojus verčia skubėti – jau dabar rinkoje yra išties toli nuvažiuojančių elektrinių transporto priemonių. Galima sakyti, kad netgi gebančių įveikti tokį pat atstumą kaip automobiliai su įprastais varikliais ir mažesniais degalų bakais.

Tačiau, nepaisant to, daugumai vairuotojų toks priverstinis persodinimas į elektromobilius kelia nerimą: baugina nepakankama ir nepažįstama infrastruktūra, technologinių žinių trūkumas“, – pastebi tinklalaidės apie automobilius „Overdraivas“ bendraautorė Dina Sergijenko-Ramaškevičienė.

Dina Sergijenko-Ramaškevičienė. D. Babelio nuotr.

Sudarė toliausiai nuvažiuojančiųjų sąrašą

Anot jos, nors elektromobiliai jau įprasti mūsų keliuose, vis tiek širdį spaudžia nerimas dėl to, ką reikės daryti, kai nebepavyks įsigyti naujo iškastiniais degalais varomo automobilio. Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje nebus įmanoma nusipirkti naujo lengvojo automobilio su dyzeliniu ar benzininiu varikliu jau nuo 2030 metų.

Neseniai britų „Autoexpress“ leidinio žurnalistai, remdamiesi oficialiais standartizuotų efektyvumo testų WLTP rezultatais, sudarė toliausiai viena įkrova nuvažiuojančių elektrinių modelių dešimtuką. Sąraše atsidūrė prabangusis „Mercedes EQS“ visureigis, nuriedantis apie 585 km atstumą. Taip pat – „Ford Mustang Mach-E“ su didesnės talpos baterija, viena įkrova įveikiantis 595 km.

Kiek nuvažiuoja elektromobiliai? Atstumas priklauso nuo įvairių parametrų. Shutterstock/Gamintojo nuotr.

Į sąrašą taip pat pateko „Tesla Model 3“, viena įkrova nuvažiuojantis apie 598 km, taip pat jame atsidūrė „Polestar 3“, pagal WLTP testus galintis įveikti 606 km, bei BMW iX, vienu kartu nuriedantis apie 608 km.

Žurnalistai į sudarytą reitingą įtraukė ir naująjį „Hyundai Ioniq 6“ modelį, kuriam speciali elektromobiliams skirta platforma ir aerodinaminiai patobulinimai leidžia viena įkrova nuvažiuoti net apie 614 km. Toliausiai nuvažiuojančių elektromobilių sąrašo viršūnėje karaliauja „Mercedes EQS“ sedanas – papildomai neįkrautas jis įveikia maždaug 720 km.

Kiek nuvažiuoja elektromobiliai? Atstumas priklauso nuo įvairių parametrų. Shutterstock/Gamintojo nuotr.

Problema viena – brangu

„Permetus akimis visą sąrašą, nesunku pastebėti akivaizdžią tendenciją: iš esmės jame viešpatauja „premium“ segmento gamintojai. Jų pirkėjai įpratę mokėti daugiau, tad jiems ne taip skauda perkant toliau nuvažiuojantį elektromobilį“, – įžvalgomis dalijasi D. Sergijenko-Ramaškevičienė.

Tokie „premium“ segmento modeliai įprastai turi ne tik ypač talpias, nemenką automobilio kainos dalį sudarančias baterijas. Jų gamintojai nešykšti ir prabangos detalių, įvairios įrangos, tad, pasak apie automobilius rašančios žurnalistės, visa tai, kaip ir gamintojo vardas, išpučia elektromobilio kainą. Vertinant nuvažiuojamo atstumo lyderius, ji gali nesunkiai pasiekti šešių ženklų sumą.

Žvelgiant į sudarytą toliausiai nuvažiuojančių elektromobilių dešimtuką, akivaizdžiai išsiskiria tik Pietų Korėjos gamintojas „Hyundai“ ir jo naujausias kūrinys „Ioniq 6“. Lietuvoje siūlomos dvi šio modelio versijos, turinčios 77 kWh talpos baterijas. Galiniais ratais varomas modelis viena įkrova įveikia apie 614 km, o kainuoja kiek daugiau nei 59 tūkst. eurų.

Kiek nuvažiuoja elektromobiliai? Atstumas priklauso nuo įvairių parametrų. Shutterstock/Gamintojo nuotr.

Efektyvumą lemia sprendimų visuma

„Ioniq 6“ yra toli gražu ne pirmas „Hyundai“ elektromobilis: šio pirmtakas yra „Ioniq 5“ modelis, susišlavęs galybę apdovanojimų visame pasaulyje. Naujausias elektromobilis yra dar vienas ženklus gamintojo žingsnis į priekį.

„Jau seniai akivaizdu, kad pirmu reikšmingu šuoliu didinant nuvažiuojamą atstumą elektromobilių gamybos pasaulyje tapo specialiai tokio tipo modeliams skirtos platformos, o ne bandymai įsprausti baterijas į vidaus degimo variklius turintiems automobiliams pritaikytus rėmus“, – akcentuoja D. Sergijenko-Ramaškevičienė.

Kiek nuvažiuoja elektromobiliai? Atstumas priklauso nuo įvairių parametrų. Shutterstock/Gamintojo nuotr.

„Hyundai Ioniq 6“ gamybai panaudota „e-GMP“ platforma jau išbandyta ir patikrinta su ankstesniu itin sėkmingu „Ioniq 5“ modeliu. Britų žurnalistai pastebi, kad nors abu automobiliai gana stipriai skiriasi, svarbiausios jų ypatybės – naujoviškos technologijos ir efektyvumas – panašios.

„Be jokios abejonės, prie didesnio „Ioniq 6“ nuvažiuojamo atstumo prisideda daug geresnis nei pirmtako aerodinaminio aptakumo koeficientas. Ankstesnio modelio rezultatas buvo 0,28, o „Ioniq 6“ – 0,21. Daugiau aptakumo garantuoja ir pasikeitęs dizainas, glotnios kėbulo linijos“, – vardija D. Sergijenko-Ramaškevičienė.

Kiek nuvažiuoja elektromobiliai? Atstumas priklauso nuo įvairių parametrų. Shutterstock/Gamintojo nuotr.

Žymiai geresnį aerodinaminį aptakumo koeficientą „Hyundai“ pavyko pasiekti ypatingą dėmesį skyrus „Ioniq 6“ kėbulo dizainui: automobilis turi aktyvias aerodinamines groteles priekyje, nuožulnią priekinę dalį, sumažinti tarpai tarp arkų ir ratų, o kaip pasirenkamos įrangos dalis siūlomi ne įprasti, o siauri skaitmeniniai šoniniai veidrodėliai. Be to, prie rezultato prisideda ir visiškai uždengtas automobilio dugnas bei ištobulinti oro srautus nukreipiantys deflektoriai.

Kur kas efektyviau baterijoje esančią energiją „Ioniq 6“ gali naudoti dėl patobulintų elektros variklių bei aplink juos esančios įrangos. Optimizuota ir sistema, valdanti elektros motorus. Visa tai leido sumažinti energijos sąnaudas (WLTP testai rodo 14,3 kWh/100 km rezultatą) ir išauginti elektromobilio nuvažiuojamą atstumą. Kaip ir pirmtaką, naujausią „Hyundai“ elektromobilį galima įkrauti 350 kW galia, kas leidžia nuo 10 iki 80 proc. elektromobilio bateriją papildyti per 18 min.

Kiek nuvažiuoja elektromobiliai? Atstumas priklauso nuo įvairių parametrų. Shutterstock/Gamintojo nuotr.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)