Gyventojams, o kartu ir įmonėms, dėl galimybės atskaityti PVM įsigyjant iš tinklo įkraunamą hibridą, klausimų kilo ir dėl to, kad minėtame įstatyme pritrūko aiškumo, kas iš tiesų yra elektromobilis.

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) patikslino, kad „pagal Alternatyvių degalų įstatymo nuostatas, elektromobilis – motorinė transporto priemonė, kurioje sumontuota jėgos pavara, turinti bent vieną ne išorinį elektros energijos keitiklį su elektrine įkraunamąja energijos kaupimo sistema, kurią galima įkrauti iš išorės“.

Aiškinant sąvoką taip pat patikslinta, kad „PVM atskaitos lengvata taikoma gryniesiems elektromobiliams (angl. Battery Electric Vehicle – BEV) ir iš išorės elektra įkraunamiems hibridiniams automobiliams (angl. plug-in hybrid electric vehicle – PHEV)“.

Tai patvirtina, kad PVM gali būti atskaitomas tiek tais atvejais, kai įsigyjamas vien tik elektra varomas elektromobilis iki 50 tūkst. eurų, tiek tais atvejais, kai neviršijant numatytos pinigų sumos įsigyjamas iš tinklo įkraunamas hibridas.

Elektromobilis

Per 2023 metų pirmus du mėnesius Lietuvoje buvo parduota 267 elektromobiliai. Tiesa, ekspertai pabrėžia galimybė pasinaudoti lengvata įsigyjant įkraunamą hibridą – ypač svarbi, mat tai, rinktis tvaresnį transportą, gali paskatinti tuos, kurie įsigyti grynojo elektromobilio vis dar nedrįsta.

Automobilių rinkos ekspertas, žurnalistas ir keliautojas Vitoldas Milius teigė, kad toks patikslinimas labai sveikintinas, mat lietuviai dažniausiai sprendimus priima skaičiuodami, ar tai apsimoka, o tokia lengvata, tikrai prisidės prie įkraunamų hibridų patrauklumo.

„Įkraunamus hibridus dažniausiai ir renkasi tie, kurie dar nėra pasiryžę persėsti į elektromobilį, tačiau iš tinklo įkraunami hibridai yra brangesni už įprastus, todėl neretai net ir nuo tokio pirkinio lietuviai susilaikydavo. Manau, kad tokia lengvata tikrai gali paskatinti tokių modelių pirkimą, žinoma, čia reikėtų turėti omeny įmones, mat ir lengvata numatyta PVM mokėtojams.

Vis dėlto tai, kad įmonės galės pirkti įkraunamus hibridus, manau, jog yra gerai, nes naudojant tik elektros energiją dažnas įkraunamas hibridas gali nuvažiuoti nuo 30 iki 50 kilometrų, o tai reiškia, kad keliones mieste galima atlikti visiškai nenaudojant įprastų degalų ir vidaus degimo variklio. Laikantis rekomendacijų, kad tokie automobiliai turi būti įkraunami ne kelionės metu, o tuo metu, kai jie nėra naudojami, tikėtina, kad to nuvažiuojamo atstumo užteks, kad daugeliu atvejų kasdienės kelionės mieste galėtų būti atliekamos be jokių emisijų“, – kalbėjo V. Milius.

Elektromobiliai

Pašnekovas teigė, kad neretai vairuodami elektromobilį vairuotojai vis dar jaučiasi įpareigoti detaliai suplanuoti keliones bei nenusukti toliau į vietoves, kur įkrovimo stotelę būtų rasti sunku, o su įkraunamu hibridu infrastruktūros trūkumo klausimai tampa mažiau aktualūs.

„Jei žmogui ar įmonei svarbu eiti žalesniu keliu, tai iš tinklo įkraunamas hibridas jau yra žingsnis to link, o įsigijus tokį automobilį ir baimių tikrai bus mažiau, juolab ir jų kaina su šia lengvata tampa patrauklesnė. Atsižvelgiant į Lietuvos vairuotojų įpročius, numatyto nuvažiuojamo atstumo mieste visiškai pakanka, o jei yra sudaryta įkrovimo galimybė darbe, tokia transporto priemonė patraukli tampa ir tiems, kurie gyvena ne nuosavuose namuose, o daugiabučiuose prie kurių įkrovimo stotelių vis dar trūksta“, – sakė rinkos ekspertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)