Laikai buvo lengvesni. Bent jau transporto priemonių pirkimo klausimais tai tikrai. Dabar vien degalų rūšį galima rinktis iš 6 skirtingų variantų. Jūsų perkamas automobilis gali būti varomas dyzelinu, benzinu, benzinu su dujomis, galo būti paprastasis hibridas, įkraunamas hibridas arba elektromobilis. Pasirinkimų gausybė, o nuspręsti ką rinktis kartais ne taip jau ir paprasta. Todėl autoplius.lt įsigilino į degalų rūšies pasirinkimus.

Šiame straipsnyje palyginsime du degalų tipų pasirinkimus, iš kurių pirkėjai, nenorintys dyzelinio automobilio, dažniausiai ir renkasi. Tai, žinoma, yra hibridas ir benzinas. O kadangi palyginimui reikalingi skaičiai – kaip pavyzdį paimkime vieną populiariausių Lietuvos keliais važinėjančių automobilių, kurio variklių gamoje yra tiek benzinas, tiek hibridas. Tai – nuo 2018 metų gaminamas „Toyota RAV4“.

Kad galėtume atsakyti į klausimą „ar apsimoka“ turime sužinoti, kiek išleisime automobilio eksploatacijai per visą naudojimo laikotarpį. Į bendrą sumą įeina automobilio, periodinių aptarnavimų bei sunaudotų degalų kainos. Susumavus šiuos elementus žinosime kiek iš tiesų mums kainuos pasirinktas automobilis.

Paskaičiuokime 3 skirtingus atvejus. Pirmuoju sužinosime ar apsimoka pirkti hibridą žmogui daugumą kilometrų įveikiančiam užmiestyje. Antruoju – paskaičiuosime kaip pasikeis situacija jei tiek pat kilometrų nuvažiuosime mieste. Na, o trečiuoju imsime viduriuką ir skaičiuosime tiek miestuose, tiek periferijoje važiuojančio automobilio eksploatacijos kaštus.

Užmiestyje

Vidutinė šiuo metu autoplius.lt portale parduodamo hibridinio „Toyota RAV4“ kaina – 33 000 eurų. Ją imkime, kaip atskaitos tašką. Prie šios sumos pridėkime automobilio periodinių aptarnavimų kainą, kuri 5 metams, pravažiuojant per juos 105 tūkst. kilometrų, siekia 2 085 Eur. Paskutinis elementas – degalai. Šiandien 1 litras benzino vienoje iš populiariausių Lietuvos degalinių kainuoja 1,49 Eur. Šią kainą skaičiuosime visais atvejais. Kadangi vidutinės RAV4 su hibridine jėgaine sąnaudos užmiestyje siekia 5,4l/100 km., 105 tūkst. kilometrų kainuos 8 448 Eur.

Taigi, žinant visus skaičius belieka juos sudėti. 33 000 Eur už automobilį, 2085 Eur už aptarnavimą ir 8 448 Eur už degalus. Vadinasi per 5 metus pravažiuodami 105 tūkst. kilometrų automobiliui iš viso išleisime 43 533 Eur.

Analogiškai paskaičiuokime jei tą patį atstumą per tą patį laikotarpį užmiestyje nuvažiuotume su vien benzinu varomu „Toyota RAV4“. Vidutinė tokio automobilio kaina autoplius.lt portale – 29 000 Eur. Aptarnavimų kaina eksploatuojant 5 metus ir per juos pravažiuojant 105 tūkst. kilometrų – 2 141 Eur. Kadangi benzininis modelis naudoja truputį daugiau, 5,7l/100 km., tam pačiam kilometražui išleisime 8 917 Eur. Vadinasi iš viso per šį, penkių metų laikotarpį, automobilis mums kainuotų 40 112 Eur. Tai – 3 421 Eur mažiau nei hibridas.

Mieste

Apskaičiuojant galutinį kainų skirtumą eksploatuojant automobilius mieste keičiasi vienintelis elementas – suvartotų degalų kiekių skirtumas. Tačiau būtent jis ir turi didžiausią įtaką skaičiavimams. Pradėkime ir vėl nuo hibrido. Kaina – 33 000 Eur. Aptarnavimai – 2 085 Eur. 2,5 l darbinio tūrio variklio sąnaudos mieste – 6,2l/100km. 105 tūkst. kilometrų su tokiomis sąnaudomis, mokant po 1,49 Eur už litrą, kainuos 9 700 Eur. Vadinasi visa per 5 naudojimo metus išleista suma sieks 44 785 Eur.

Jei važiuojant užmiesčiu abiejų automobilių sąnaudos skirias vos keliais šimtais mililitrų vienam šimtui kilometrų, tai mieste skirtumas gerokai didesnis. Benzinu varomo paskutinės kartos RAV4 sąnaudos čia siekia maždaug 9,2l/100km. O tai ženkliai koreguoja galutinę kainą. Automobilis – 29 000 Eur, aptarnavimai – 2 141 Eur. 105 tūkst. kilometrų automobiliu, kurio degalų sąnaudos siekia 9,2l/100km kainuos 14 393 Eur. Viską susumavus, po 5 naudojimo metų būsim išleidę 45 534 eurus. Tai – 749 eurais daugiau nei eksploatuojant hibridą.

Mišrus

Na, o mišrias sąnaudas skaičiuosime pasitelkdami vieno iš patikimiausių kuro suvartojimą skaičiuojančių tinklapių spiritmonitor.de duomenis. Pradėkime ir vėl nuo hibrido. Tinklapis teigia, kad mišrios hibridinio „RAV4“ sąnaudos siekia 6l/100km. Automobilio bei aptarnavimų kainos ir toliau nesikeičia. Po 5 naudojimo metų ir 105 tūkst. pravažiuotų kilometrų būsite išleidę 44.472 Eur.

Tuo metu tame pačiame tinklapyje deklaruojamos mišrios benzininio modelio sąnaudos siekia 7,9l/100km. Todėl naudojant tą pačią formulę galima nesunkiai apskaičiuoti, kad po 5 metų naudojimo ir pravažiuotų 105 tūkst. kilometrų benzinu varomam RAV4 būsite išleidę 43 501 Eur. Tai – vis dar 971 Eur mažiau nei perkant hibridą.

Išanalizavus skaičius galima lengvai daryti išvadą, kad hibridinį „Toyota RAV4“ apsimoka pirkti tik tokiu atveju, jei absoliučią daugumą savo pravažiuojamų kilometrų sukate mieste. Jei daugiausia važiuojate užmiestyje, arba kilometrų kiekis pasiskirsto po lygiai – hibridinio modelio pirkti neapsimoka.

Tačiau pasitaiko atvejų, kai žmonės važiuoja itin daug kilometrų. O kadangi būtent suvartojamų degalų kiekis turi didžiausią įtaką kainai, nusprendėme pažiūrėti ar situacija pasikeistų kilometrų kiekį dvigubinant. Žemiau pateikiame sumas, kurias pirkėjai kiekvienu atveju sumokėtų už automobilį, aptarnavimą bei degalus, per 5 metus nuvažiuodami 210 tūkst. kilometrų.

Hibridas:

  • Mieste – 56 706 Eur
  • Užmiestyje – 54 203 Eur
  • Važiuojant mišriai – 56 080 Eur


Benzinas:

  • Mieste – 62 263 Eur
  • Užmiestyje – 51 311 Eur
  • Važiuojant mišriai – 58 195 Eur


Aukščiau išvardinti skaičiai puikiai parodo, kad hibridas ne visuomet yra geriausias sprendimas perkant automobilį. Akivaizdu, kad didesnės degalų sąnaudos kai kuriais atvejais galutiniame rezultate gali sudaryti mažesnę sumą, nei mažos sąnaudos, tačiau aukštesnė automobilio kaina. Drąsiai galima teigti tik viena – hibdridas beveik visais atvejais bus finansiškai naudingesnis sprendimas jei didžiąją dalį savo kasdienių kilometrų važiuojate mieste.

Visgi – aklai vadovautis aukščiau pateikta informacija nereikėtų. Tai – konkrečiai paskutinės kartos „Toyota RAV4“ modeliui tinkantis palyginimas. Tiek skirtingų hibridų, tiek skirtingų benzininių automobilių sąnaudos skiriasi, todėl autoplius.lt rekomenduoja kiekvieną atvejį skaičiuoti individualiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją