Naujojo automobilio kokybė ir eksploatacinės savybės atspindi didžiulę įmonės patirtį elektrifikuotų transporto priemonių technologijų srityje – inžinerinis paveldas apima daugiau nei ketvirtį amžiaus. „Toyota“ numato, kad po šio modelio pristatymo įsibėgės plataus masto technologiniai pokyčiai anglies junginių neutralumo link, o rinkos debiutantas perteiks populiariausio SUV segmento poreikius ir pravažumo galimybes.

Naujos elektromobilių gamos pradininkas

Toyota bZ4X“ yra visiškai naujas modelis – pirmasis iš būsimos įvairių bZ automobilių gamos, kuri visa bus sukurta ant išskirtinai elektromobiliams skirtos platformos eTNGA. Jos ypatybė – po automobilio grindimis į važiuoklę integruotas baterijų blokas.

Tvirtas ir labai standus elektromobilio karkasas bei žemas svorio centras užtikrina stabilumą ir dinamiškumą kelyje. Modulinę platformos konstrukciją galima pritaikyti kuriant skirtingas transporto priemones – nuo mažiausių iki didesnių.

Debiutanto konstrukcijoje panaudoti aerodinaminiai elementai leido inžinieriams padidinti viena įkrova nuvažiuojamą atstumą. Giliai priekinio buferio kampuose esančios angos tolygiai paskirsto oro srautus, aklinai uždengtas dugnas gerina aptakumą, o prie puikių aerodinamikos parametrų prisideda ir galinis difuzorius bei preciziškai sukomponuotas galinis langas. Plonose apatinėse priekinėse grotelėse sumontuota sklendė paskirsto bateriją aušinantį oro srautą ir taip padeda mažinti aerodinaminį pasipriešinimą.

Toyota bZ4X

Automobilis gali būti nudažytas viena iš šešių spalvų arba penkiais dviejų spalvų deriniais: pasirinkto atspalvio kėbulas derinamas su kontrastingu juodu stogu ir statramsčiais. Salone sukurtą namų svetainės atmosferą sustiprina švelnios, austinės apdailos tekstūros ant prietaisų skydelio, satino apdailos detalės ir panoraminis stogas.

Visureigio bagažinės tūris standartinėje galinių sėdynių padėtyje siekia 452 litrus ir čia užtenka erdvės dviem kalnų dviračiams transportuoti. Galinės sėdynės gali būti sulankstomos santykiu 60:40 arba atlošiamos.

Naujausios sistemos

Vairuotojo aplinka kurta remiantis principu „rankos – ant vairo, akys – į kelią“, kai viskas pritaikyta automobilį valdančiam žmogui. Septynių colių įstrižainės TFT skaitmeninis prietaisų skydelis įrengtas virš vairo linijos, vairuotojo akių lygyje, todėl stebėti rodmenis galima vos keletu akių judesių.

Taip pat montuojamas 8 arba 12,3 colio jutiklinis centrinis ekranas naujausiai, pažangiomis funkcijomis išsiskiriančiai „Toyota Smart Connect“ sistemai valdyti.

Toyota bZ4X

Informacijos ir pramogų sistemos parinktys apima naudingas prijungtąsias paslaugas. Jas galima pasiekti naudojant „Toyota MyT“ programėlę. Vairuotojas gali analizuoti, pavyzdžiui, savo važiavimo įpročius, užsisakyti priminimus apie paslaugas bei akumuliatoriaus įkrovos lygį.

Taip pat įmanoma nuotoliniu būdu užrakinti ar atrakinti automobilį ir patikrinti jo būseną: ar atidaryti langai, stoglangis, ar užrakintos durelės, ar įjungti žibintai, o galbūt salone paliktas raktas?

Į bZ4X modelyje įdiegtą „Toyota T-Mate“ sistemą įeina naujausios kartos „Toyota Safety Sense“ sistema, apimanti prevencines saugos funkcijas. Abi jos sukurtos siekiant didesnio funkcionalumo ir įdėmesnio automobilio aplinkos bei kitų eismo dalyvių stebėjimo.

Dėl „Lane Trace Assist“ funkcijos „Toyota bZ4X“ saugiai laikosi savo juostos: atidžiai stebi kelio ženklus ir, jei reikia, seka kelio pakraščio žymėjimą arba priekyje važiuojančią transporto priemonę. Ši sistema bendradarbiauja su adaptyviąja pastovaus greičio palaikymo sistema, galinčia visiškai sustabdyti automobilį, todėl jo greitis yra saugiai pakoreguojamas įvažiuojant į posūkius ar kitam automobiliui priešais stabdant.

Sistema taip pat stebi vairuotojo veiksmus vairu, stabdžių ir akceleratoriaus pedalais – jeigu jie tam tikrą laiką nepanaudojami, aktyvuojama avarinė sustojimo programa. Automobilyje įdiegta naujausia priešavarinė sistema (PCS) nuolat stebi kelią ir įspėja vairuotoją arba pradeda avarinį stabdymą, jei kyla neišvengiama smūgio rizika.

„Safe Exit Assist“ sistema padeda išvengti dažnos rizikos atidarant automobilio dureles, kai iš galo artėja kitos transporto priemonės, dviratininkai ar pėstieji. Ši funkcija pasitelkia aklųjų zonų stebėjimo įrangą, kad fiksuotų judėjimą už automobilio ir perspėtų vairuotoją ar keleivius, jeigu šie ketintų rizikingai atidaryti dureles.

Toyota bZ4X

Viena įkrova – iki 500 km

„bZ4X“ bus siūlomas tiek su priekinių, tiek su visų varančiųjų ratų pavaromis. Priekine ašimi varomame modelyje montuojamas 150 kW (204 AG) galios elektros variklis, išvystantis 265 Nm didžiausią sukimo momentą. Visais ratais varomame modelyje ant abiejų ašių montuojami du 80 kW pajėgumo elektros motorai, kurie sukuria bendrą 218 AG galią ir 337 Nm didžiausią sukimo momentą. Dėl įrengtos visų varomųjų ratų sistemos X-MODE visureigis išsiskiria aukščiausiomis savo klasėje charakteristikomis važiuodamas per sniegą ar purvą.

Elektromobilyje montuojamą 71,4 kWh talpos ličio jonų baterijų bloką sudaro 96 elementai. Jie aušinami vandeniu ir nuolat stebimi dėl anomalios veiklos ar degradacijos požymių. „Toyota“ pasitikėjimą baterijomis atspindi suteikiama garantija – ji užtikrina, kad akumuliatorius išlaikys bent 70 proc. savo talpos iki 10 metų.

Šis įsipareigojimas papildo tradicinę baterijų gamintojo 8 metų naudojimo arba 160 tūkst. kilometrų nuvažiuotos ridos garantiją. Aktyvavus papildomą techninę priežiūrą, baterijai taikoma 10 metų nuo pirmosios registracijos datos arba 1 milijono nuvažiuotų kilometrų garantija.

Tradicinių WLTP (angl. Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure) bandymų metu nustatyta, kad bZ4X viena įkrova įveikia iki 460 (su visų varomųjų ratų pavara) arba iki 500 (varomas priekiniais ratais) kilometrų.

Elektromobilio baterija gali būti įkraunama iki 150 kW galia nuolatinės srovės sparčiuoju įkrovikliu, kuris, esant normaliai temperatūrai, leis per mažiau nei pusvalandį papildyti energijos atsargas iki 80 proc. Automobilyje integruotas 11 kW galios įkroviklis leidžia visiškai įkrauti bateriją naudojant 230 V/32 A kintamosios srovės maitinimo šaltinį ir sieninį įkroviklį greičiau per nei 7 valandas.

Siekdama visiškai užtikrinti vairuotojų ramybę, „Toyota“ atlieka nuolatinę programinės įrangos priežiūrą. „Toyota Safety Sense“ ir „Toyota Smart Connect“ sistemas turintys automobiliai gali atnaujinti šią įrangą nuotoliniu būdu per duomenų perdavimo modulį. Be to, į automobilio kainą bus įskaičiuotos 5 metų arba 75 tūkst. nuvažiuotų kilometrų priežiūros išlaidos, kurias papildo 10 metų „Toyota Relax“ garantija, siūloma pagalba kelyje ir minėta baterijos garantija.

Į „Europos metų automobilio 2023“ rinkimų finalininkų sąrašą įtrauktas „Toyota bZ4X“ elektromobilis Lietuvoje kainuoja nuo 56 500 Eur, o pirmieji automobiliai bus pristatyti 2023-ųjų liepą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją