Su džiaugsmu noriu jums pranešti, kad Autoplius komanda nuo šiol kartais leisis į keliones, kuriose bus pristatomi nauji ir šiuolaikinių technologijų prikimšti automobiliai. Analizuosime įvairius modelius, inovacijas, technines galimybes ir žiūrėsime ar modernumas bei elektrifikacija žengia koja kojon su praktiškumu.

Na, o šį kartą Autoplius lankėsi Švedijos sostinėje, Stokholme, kur Baltijos šalių rinkai buvo pristatytas naujasis ir gatvėse kol kas dar nematytas „Hyundai IONIQ 6“.

Automobilio pristatymas vyko Stokholmo senamiestyje esančiame menų fabrike, kuris pastatytas ant „Stokholmo upeliu“ (The stream of Stockholm) vadinamo telkinio. Turiu pripažinti, kad tokiose vietose organizuojami susitikimai spaudos atstovus kartais tikrai užliūliuoja dar iki pamatant automobilį. Bet kadangi jūs šio vaizdo pamatyti negalite, ko gero galėsite automobilį įvertinti pakankamai objektyviai.

Pradėkime nuo dizaino.

Nauji automobiliai tampa vis futuristiškesni ir modernesni. Ne tik technologijomis, bet ir dizainu. Kadangi jau esate matę kaip atrodo „Hyundai“ kūrinys pavadinimu „IONIQ 5“, suprantat, kad futuristiškumo temoje „Hyundai“ ne atsilieka, o yra vienas iš lyderių.

Hyundai Ioniq 6

Priekyje – „Tiburon“ laikus primenantys žibintai. Kiekviename iš šių žibintų yra daugybė LED’ų ir kiekvienas iš jų atlieka savo paskirtį. Vieni skirti dienos apšvietimui, kiti ilgoms šviesoms, treti posūkiams ir taip toliau. Į detales nelįsiu. Tik paminėsiu, kad šio modelio žibintuose „Hyundai“ įdiegė technologiją, kurios pagalba tamsiu paros metu net esant intensyviam eismui galėsite važiuoti įjungę ilgąsias šviesas. Žibintai pajutę šviesos šaltinį iškerpa spindulį būtent toje vietoje, kur važiuoja automobilis, iki pat tos akimirkos kol prasilenkiate. Taip jūs matote apšviestą kelią, o kiti eismo dalyviai nėra akinami. Puikus saugumo elementas.

Priekinio buferio apačioje, viduryje yra aktyvios oro sklendės. Kai baterija įkaista – sklendė atsidaro ir ją aušina. Tuo tarpu buferio šonuose yra oro įsiurbimui skirtos angos, kurios prisideda prie puikios automobilio aerodinamikos.

Pažvelgus į automobilio nuotrauką iš šono – puikiai matosi dizainerių sprendimai, kuriais buvo bandoma gerinti automobilio aptakumą. Visų pirma – forma. Kupė, arba kaip vadina gamintojai, „streamliner“ kėbulo tipas neturi beveik jokių aštrių kampų, kurie kurtų vėjo pasipriešinimą. Kuo pasipriešinimas mažesnis – tuo mažesnės ir elektros sąnaudos.

Hyundai Ioniq 6

Norėdami dar labiau pagerinti aerodinamiką, automobilio kūrėjai dirbo ir prie atskirų detalių. Pavyzdžiui, durelių rankenos yra integruotos į duris. Jas uždarius rankenėlė įsilieja į durų formą. Arba veidrodžiai. „IONIQ 6“ turi ne fizinius, o skaitmeninius šoninius veidrodžius. Jei tiksliau – kameras. Tai – gerokai mažesnis daiktas, išsikišęs iš kėbulo.

„Hyundai IONIQ 6“ – vienas aptakiausių automobilių pasaulyje ir pats aptakiausias savo klasėje. Jo aptakumo koeficientas – 0,21. WLTP pateiktais skaičiavimais vidutinės šio automobilio sąnaudos turėtų siekti vos 13,9 kWh/100km. Palyginimui – aptakiausio automobilio pasaulyje, „Mercedes EQS“, aptakumo koeficientas – 0,2.

Galinė automobilio dalis nemažai daliai pristatymo lankytojų priminė senuosius „Porsche 911“, Taip pat ir man. Tačiau tai geras dalykas – dizaineriai siekia patrauklumo ir visuotinio pripažinimo. Per visą kėbulo plotį besitęsiančioje LED juostoje, kaip ir priekyje, yra daugybė ledų, atliekančių stop žibinto, posūkių ir kitas funkcijas. O virš LED juostos sumontuotame spoileryje slepiasi papildomas stop žibintas.

Taip pat galima rinktis net iš 11 skirtingų spalvų. Įdomus dizainerių sprendimas – kėbulas negali būti vienos spalvos. Nesvarbu, kurią kėbulo spalvą pasirinksite, slenksčio bei abiejų buferių apačioje esanti apdaila bus kitos spalvos.

Interjeras, kaip ir kėbulas – modernus. Tačiau jis bus jau pažįstamas tiems, kas kada nors sėdėjo „IONIQ 5“ modelyje. Iš įdomiausių akcentų:

  • Interaktyvus LED vairas. Ant jo esantys 4 taškeliai, tai LED’ai. Jie šviečia skirtingomis spalvomis, norėdami jums pranešti, kad pakeitėte važiavimo režimą, įsijungėte atbulinę pavarą, arba bandydami įspėti apie išsikraunančią bateriją.
  • Pavaros perjungimas prie vairo. Šis pakeitimas leido gamintojui padaryti dar patogesnį vairuotojo ir keleivio sėdynių perskyrimą, kuriame ne tik daugiau dėtuvių, bet ant jo jau galima patogiai pasidėti ir nešiojamą kompiuterį;
  • Dviejų spalvų interjero apšvietimas. Kai kuriuose naujuose automobiliuose galima pasirinkti salono apšvietimo spalvą. Šį kartą galima kombinuoti net ne vieną, o dvi. Taip individualizuojant saloną galima susikurti jaukią aplinką vakariniam važiavimui. O ir spalvų pasirinkimas išties didelis.
Hyundai Ioniq 6

Na, o dabar truputį apie techninius šio automobilio parametrus. „IONIQ 6“ – ilgas. Gal bus sunku patikėti, bet jis ilgesnis už „Hyundai Santa Fe“ net 7 centimetrais. Ir tai puikiai atsispindi salono erdvėje. Visiškai patogiai ir savęs nevaržant nustačius vairuotojo sėdynę, gale vietos užteks net labai ilgas kojas turinčiam žmogui. Vietos galvai, galinėse sėdynėse sėdintiems, truputį mažiau – visgi tai kupė tipo kėbulu apdovanotas „Hyundai“.

Tiesa, vietos kiekis bagažinėje turėtų susilaukti šiek tiek neigiamų atgarsių. Nors iš kupė tipo kėbulo formos gali pasirodyti, kad bagažinė atsidaro su langu – taip nėra. Būtent dėl šios priežasties bagažinės talpa – vos 401 litras. Ji siaura ir gili. Todėl nestandartinių išmatavimų krovinio įkrauti nepavyks. Tiesa, priekyje yra dar viena bagažinė, kurios talpa modeliuose su galiniais varomais ratais siekia 45 l., o modeliuose su visais varomais ratais – vos 14,5 l. Kuprinę pavyks sutalpinti jei joje bus tik viena knyga. Kitu atveju – nelabai.

Renkantis tokį automobilį sau, neskaitant vidaus įrangos, galima rinktis 3 skirtingas kombinacijas. Ieškantiems pačio pigiausio pasirinkimo tikėtina, kad labiausiai tiks galine ašimi varomas „IONIQ 6“ su mažesnio talpumo, 53 kWh baterija. Tokiu atveju jūsų pasirinktas automobilis turės 111 kw. ir 350 Nm. Šios kombinacijos pagalba 100km/h greitį pasieksite per 8,8 s. Maksimalus nuvažiuojamas atstumas – 429 kilometrai, WLTP pateikiamais duomenimis.

Antrasis pasirinkimas skirtas tiems, kam reikalinga visų varomų ratų pavara. Tai bus pats brangiausias modelio pasirinkimas. Automobilyje bus sumontuotas nebe vienas, o 2 elektros varikliai (po vieną kiekvienai ašiai) bei didesnė, 77,4 kWh baterija. Toks modelis generuos 239 kw. bei 605 Nm. Jų pagalba 100km/h pasiekti galėsite jau gerokai greičiau – vos per 5,1 s. Maksimalus nuvažiuojamas atstumas – 583 kilometrai su 18 colių ratlankiais, arba 519 kilometrų su 20 colių ratlankiais. Ar kada nors susimąstėte, kad didesni ratai iš jūsų gali atimti 70 kilometrų?

Trečiasis ir ko gero pats optimaliausias automobilio komplektacijos pasirinkimas, tai „IONIQ 6“, varomas galiniais ratais ir turintis tik vieną elektros variklį, tačiau didesnio talpumo 77,4 kWh bateriją. Automobilis jums pasiūlys 168 kw. ir 350 Nm. 100 km/h pasieksite per 7,4 s. Tai gal ir atrodo, kaip kiek mažiau įdomi versija nei aukščiau aprašytas modelis su visų varomų ratų pavara, tačiau tik su tokia baterijos bei varomų ratų kombinacija ir 18 colių ratais pavyks pasiekti maksimalų nuvažiuojamą atstumą. WLTP sklaičiavimais jis siekia net 614 kilometrų.

Vairuojant elektromobilį svarbus ne tik nuvažiuojamo atstumo, bet ir įkrovos greičio aspektas. Kraunant namuose įrengtoje stotelėje tai nelabai turi įtakos. Dažniausiai krovimo greitis sieks 11 kW. Tačiau jei įkrovimas vyksta mieste ar tarpmiestinės kelionės metu – stotelėje norisi praleisti kuo mažiau laiko. O jūsų prie įkrovimo stotelės praleistas laikas priklauso ne tik nuo to, kokiu greičiu gali krauti pati stotelė, bet ir nuo to, kokį krovimą priima automobilis. Šiuo atveju „IONIQ 6“ gali priimti net 239 kW krovimą. O tai reiškia, kad egzistuoja teorinė galimybė prie esamos ridos prisidėti 350 kilometrų vos per 15 minučių. Kodėl sakau teorinė? Na, nes tokią galią gebančią atiduoti įkrovimo stotelę Lietuvoje rasite tikrai ne ant kiekvieno kampo. Dar mažesnė tikimybė, kad ji pasitaikys būtent jūsų kelyje.

Kaip ir kiekvienas mūsų gatvėse važinėjantis automobilis, taip ir šis prieš išriedėdamas į gatves turi atlaikyti EURO NCAP saugumo testus. O jei kada nors internetinėje erdvėje ar realybėje matėte, kaip jie atliekami – suprantate, kad juos praeina ne kiekvienas. Džiugu, kad „IONIQ 6“ ne tik praėjo saugumo patikrą bet ir pelnė 5 saugumo žvaigždutes iš 5 įmanomų. Tam įtakos turėjo saugumo sistemų gausa. Automobilyje yra:

  • Priekinio susidūrimo išvengimo įspėjimo sistema;
  • Juostų palaikymo sistema;
  • Nematomumo zonos indikatorius;
  • Galinio kryžminio susidūrimo išvengimo sistema;
  • Įspėjimas apie saugų išlipimą iš automobilio;
  • Navigacija pagrįstas adaptyvus autopilotas;
  • 360 laipsnių kamera;
  • Automobilio pastatymo į parkavimo vietą asistentas, padedantis automobilį pastatyti galu, šonu bei įstrižai;

Inovatyvus dizainas, aptakus kėbulas, erdvus interjeras, greitas įkrovimas, tolimas nuvažiuojamas atstumas, aukštas saugumo lygis, nieko verta bagažinė ir aukšta kaina rinkoje. Tokios yra pagrindinės naujojo „Hyundai IONIQ 6“ sudedamosios dalys. Kaip ir kiekvienas automobilis, šis turi tiek savų minusų, tiek pliusų. Svarbiausia, kad pliusų daugiau.

Autoplius įvertinimas – 7 iš 10.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją