Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius teigė, kad tokių įkrovimo stotelių įrengimas yra didelio kelio pradžia, man miesto tikslas, kad nuo 2030-ųjų bent pusė mieste zujančių automobilių būtų elektromobiliai. Tiesa, dabar elektromobilių visame šalies automobilių parke yra vos daugiau kaip 1 proc. Vis dėlto, anot meto, tam, kad šių transporto priemonių plėtra būtų sparesnė – svarbus patogus jų baterijos įkrovimas.

„Turime greitų įkrovimo stotelių, lėtų įkrovimo stotelių, jų viso yra apie 120 Vilniaus mieste. Tačiau ne visur tai yra patogu. Pirmiausia to patogumo trūksta daugiabučių rajonų gyventojams. Svarbios yra ir lėto įkrovimo stotelės. Vairuotojai teigia, kad jos padeda tausoti bateriją, tačiau ne ką mažiau svarbu, kad naudojant tokią stotelę galima automobilį įkrauti pigiau“, – kalbėjo meras.

Anot R. Šimašiaus, iki 2023-ųjų numatomi 2 scenarijai – jei šiam tikslui nebus skirta Europos Sąjungos lėšų, mieste bus įrengta apie 2 tūkst. tokių stotelių, jei ES finansavimas bus gautas, tuomet ant miesto stulpų turėtų būti sumontuota apie 4 tūkst. tokių stotelių.

Šiuo metu ant apšvietimo stulpų jau įrengtos 9 elektromobilių įkrovos stotelės skirtinguose rajonuose: Architektų g. 60A, Rugių g. 37, Girulių g. 5, K. Ulvydo g. 7, S. Žukausko g. 41, Santariškių g. 31, Smolensko g. 39, S. Konarskio g. 20, Rinktinės g. 9. Stotelių vietos parinktos atsižvelgus į gyventojų prašymus, masinį poreikį, technines galimybes.

„Vilniaus apšvietimas“ direktorius Andrius Deimantas teigė, kad dabar ant stulpų montuojamos lėto krovimo stotelės, tačiau ateityje jos bus papildytos ir vidutinio bei greito krovimo stotelėmis, kurios bus montuojamos jau nebe ant stulpų.

A. Deimantas teigė, kad Vilniaus mieste toks projektas įmanomas, nes prieš kelis metus buvo pradėtas modernizavimo projektas, kurio metu buvo pakeisti šviestuvai, kabeliai, atramos, o visa tai leido sutaupyti iki 70 proc. elektros energijos, kuri dabar gali būti naudojama įkrovimo stotelių įrengimui.

Tiesa, norintys pasinaudoti tokia įkrovimo stotele turės ir susimokėti. Šiuo metu nakties metu už 1 kWh teks sumokėti 35 euro centus, o tai reiškia, kad elektromobiliui suvartojant apie 20 kWh nuvažiuoti 100 km kainuotų apie 7 eurus. Anot A. Deimanto dienos metu kainos bus didesnės, tačiau kol kas jos vis dar derinamos.

„Visiems siūlome automobilį įkrauti tuo metu, kai miegate – nuo 23 val. vakare iki 7 val. ryte“, – sakė A. Deimantas.

R. Šimašius teigė, kad miesto tikslas yra užtikrinti, kad turėti elektromobilį būtų patogu ir daugiabučių namų gyventojams, o jų įkrovimas būtų pasiekiamas kiekvienam. Meras teigė, kad gyventojai taip pat kviečiami teikti pasiūlymus, kur tokios stotelės turėtų atsirasti, mat, anot jo, tik patys gyventojai gali įvardyti, kur yra didžiausias tokių įkrovimo stotelių poreikis.

Meras taip pat teigė, kad viena iš didžiausių nesąmonių, kuri buvo daroma skatinant elektromobilių įsigijimą – padaryti nemokamas įkrovimo stoteles.

„Kažkada Susisiekimo ministerija buvo taip nusprendusi ir tai užkirto kelią privačių, mokamų, prieinamų stotelių plėtrai“, – sakė meras.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)