Pirmą kartą toks rekordas buvo įamžintas praėjusiais metais vykusiame renginyje. Tąkart į vieną vietą suvažiavo 94 elektromobilių vairuotojai. Antrasis „Charged Up“ renginį organizavusios bendrovės „Įkrautas“ siekis įamžinti rekordą sulaukė dar daugiau dėmesio: prie Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ suvažiavo net 226 elektra varomų automobilių savininkai.

„Kvietėme prisijungti entuziastus siekiant naujo rekordo ir maloniai nudžiugino žmonių entuziazmas. Rekordą pagerinome kaip reikiant ir tikrai aukštai iškėlėme kartelę ateities bandymams“, – sakė „Įkrautas“ atstovai.

Žmonės nori elektromobilių

Antrasis elektromobilių mėgėjams skirtas renginys sutraukė ne tik jau turinčius elektra varomas transporto priemones, bet ir tuos, kurie apie važiavimą su nulinėmis emisijomis dar tik svarsto.

Smalsuoliai apgulė elektromobilių įkrovos stotelių gamintojo „Wallbox“ stendą teiraudamiesi, kaip patogiai įsikrauti automobilį namuose ir koks sprendimas būtų jiems tinkamiausias. Rezultatais teikiant paramą elektromobilių įsigijimui pasidžiaugė ir Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) atstovai, pabrėžę, kad subsidijų naudą ypač jaučia fiziniai asmenys, kuriems paraiškos pateikimo procesas – itin paprastas, apimantis vos kelis žingsnius.

Elektromobiliai Charged Up'22 / T. Krisiulevičiaus nuotr.

Gerų žinių netrūko ir tiems, kurie svarsto apie įkrovos stotelių įrengimą. Energetikos agentūra paskelbė, kad jau galima teikti paraiškas jų įrengimui, o „Įkrautas“ atstovai akcentavo, kad įsirengti elektromobiliams skirtas įkrovimo vietas galima ir daugiabučiuose. Tokių įkrovos vietų įrengimui numatytas finansavimas siekia 80 proc.

Pasiūlė vairuoti aklai

Antrajame elektromobilių entuziastams skirtame renginyje daugelis turėjo galimybę ne tik pasižiūrėti, bet ir išbandyti elektra varomus automobilius. Didžiųjų gamintojų atstovai surengė tikrą parodą ir prie „Litexpo“ pademonstravo kone viską, ką važiuojančio elektra galima įsigyti Lietuvoje.

Kiti renginio dalyviai leidosi į pramogas. Renginio partnere tapusi bendrovė „Compensa Vienna Insurance Group“ pakvietė vairuojančius į pasitikėjimo išbandymą ir pasiūlė sėsti prie vairo nematant, kas priekyje – vairuoti aklai. Vairuotojai gaudami pranešimus apie tai, kokia kliūtis priekyje, per raciją, turėjo įveikti iš anksto sudėliotą trasą. Rezultatai, galima sakyti, pavydėtini: greičiausiai trasą „perkandusio“ vairuotojo rezultatas – vos 43 sekundės.

Elektromobiliai Charged Up'22 / T. Krisiulevičiaus nuotr.

Netrūko dėmesio ir Lietuvos automobilininkų sąjungai, ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD). Renginio dalyviai gavo progą išbandyti jų įrangą, vaizdžiai parodančią, kas nutinka eismo įvykio metu.

Aptarė aktualijas

Išsiilgę žinių apie rinkos aktualijas susirinko į specialią konferenciją, kurioje ekspertai dalinosi patarimais apie elektromobilių rinką, įžvalgomis ir prognozėmis. Bendrovės ACC atstovai akcentavo, kas iš tiesų yra išmanumas, pabrėžę, kad tai – ne vien skambūs žodžiai, mat išmanūs produktai turi tausoti gamtą, sveikatą, taupyti pinigus ir laiką bei didinti žmogaus gyvenimo patogumą.

Dėmesio sulaukė ir bene didžiausia rinkos aktualija – augančios elektros energijos kainos. Tačiau net ir esant tokioms sąlygoms, konstatavo daugybę elektromobilių išbandęs ir jų finansinį efektyvumą patikrinęs Tadas Ratkevičius, Oev.lt įkūrėjas, įsigyti elektromobilį ir juo važiuoti vis tiek apsimoka.

Jam antrino ir elektromobilių bendruomenės ambasadorius, tinklaraščio „100procentuelektrinis.lt“ autorius Dainius Jakas, akcentavęs, kad elektromobiliai jau seniai nebėra vien miestų ir priemiesčių transportas. Tūkstančius kilometrų po visą Europą kasmet elektromobiliu nuvažiuojantis specialistas akcentavo, kad toks transportas puikiai tinkamas ir kelionėms.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją