Leidžia sutaupyti pinigų

Renkantis šeimos automobilį vienas svarbiausių veiksnių – siekis sutaupyti. Kitaip tariant, kad pasirinktas keturratis būtų taupus ir leistų mėgautis ekonomiškomis kelionėmis.

Tačiau, pasak tarptautinio žurnalo „What Car?“ ekspertų, didžiausias paradoksas tas, kad jeigu šeima didesnė ir jai, tarkime, reikia septynviečio automobilio, įsigijus varomą vidaus degimo varikliu, sutaupyti vargu ar pavyks, mat tokie modeliai dažnai sunaudoja gerokai daugiau degalų, nei norėtų jų šeimininkai.

Išeitimi tokiu atveju gali tapti vienatūriai, varomi elektros varikliais. Ir tokių pavyzdžių toli ieškoti nebereikia, štai vien Prancūzijos automobilių gamintojas „Citroën“ siūlo būtent talpumu išsiskiriančius „ë-Berlingo“ arba „ë-SpaceTourer“.

Pirmiausia, perkant tvarų automobilį, daugelyje šalių, tarp jų ir Lietuvoje, skiriamos subsidijos. Kol kas mūsų šalyje perkantys naują elektrinę transporto priemonę gali pretenduoti į 5 tūkst. eurų paramą, naudotą – į 2 tūkst. eurų paramą.

Dar didesnę finansinę naudą pajus tie, kas turi galimybę įsikrauti elektromobilio baterijas namuose, savo garaže arba stovėjimo vietoje daugiabučio aikštelėje. Tokiu atveju mokestis už sunaudotą elektros energiją bus kur kas mažesnis nei sumos, kurias tektų pakloti pildant nemažo automobilio degalų baką degalinėse. Be to, Lietuvoje vis dar yra galimybė kai kuriose įkrovimo stotelėse baterijas įkrauti nemokamai.

Citroen e-SpaceTourer

Daugiau vietos

Dar viena svarbi savybė, reikalinga šeimyniniam automobiliui, – erdvė. Tačiau, ekspertų manymu, vargu ar įmanoma džiaugtis ir erdviu salonu, daugybe vietos daiktams, ir važinėtis miesto visureigiu. Pastarojo tipo transporto priemonės pagamintos naudojant hečbekams skirtas modulines platformas, tad vienaip ar kitaip, nepaisant didesnės prošvaisos ir „raumeningos“ išvaizdos, vietos juose vos daugiau nei įprastame hečbeke.

Net ir septynias sėdimąsias vietas turintys miesto visureigiai dažniausiai gaminami taip, kad pirkėjas nori nenori patirs nepatogumų: pavyzdžiui, atlenkęs trečiąją sėdynių eilę privalės susitaikyti su tuo, kad bagažinėje išsiteks tik pora nedidelių pirkinių maišų. Arba atvirkščiai – jei bagažinė ganėtinai erdvi, trečiojoje sėdynių eilėje greičiausiai negalės įsitaisyti joks suaugęs asmuo.

Tad erdvės ieškančiai šeimai vienatūriai – tinkamiausias variantas. Ir ne tik dėl to, kad nuolatos apie važiavimo komfortą galvojantys gamintojai, kaip antai „Citroën“, juose įrengia gausybę dėtuvių, ertmių ir kišenių bagažui. Tokie modeliai kaip minėti „ë-Berlingo“ ar „ë-SpaceTourer“ turi plačiai atidaromas duris, tad juose galima patogiai pasiekti bet kurią sėdynių eilę.

Be to, antrosios–trečiosios eilės sėdynės sumontuotos su specialiais bėgeliais, leidžiančiais savininkams patiems reguliuoti, kiek erdvės kurioje eilėje reikia. Įsivaizduokite, kad norite mažiausius keleivius susodinti antroje eilėje, o vyresnius – trečioje: tai reiškia, kad antrai sėdynių eilei nereikia tiek daug vietos kojoms, tad sėdynes galima patraukti į priekį ir taip suteikti daugiau erdvės gale sėdintiems keleiviams.

Vienatūris

Pritaikyta kiekvienam individualiai

Dar vienas dalykas, kurį įvertina gausesnės šeimos, yra individualios sėdynės. Dažnai penkiaviečiais vadinamuose miesto visureigiuose patogiai antroje sėdynių eilėje telpa tik du žmonės.

Nors viduryje esančiam keleiviui įrengti saugos diržai, rodos, ir erdvės yra, be kompromisų neapsieisite: vieta siauresnė, iškilusi, be to, dažnai sėdynės atloše būna įrengtas atlenkiamasis porankis. Galiausiai, jeigu automobilį varo vidaus degimo variklis, trūksta vietos ir kojoms, mat apačioje – centrinis tunelis, skirtas svarbiems transporto priemonės mazgams.

Tėvai prisipažįsta, kad toks sprendimas kartais tampa tikru kantrybės išbandymu keliaujant, nes vaikai ima kovoti dėl erdvės galūnėmis vienas kitą erzindami ir bandydami kuo patogiau įsitaisyti. Jei kelionė ilgesnė, išvengti ginčo – kone neįmanoma.

Atsižvelgę į klientų pastabas dėl antrosios sėdynių eilės, išeitį siūlo elektrinių vienatūrių gamintojai. Pavyzdžiui, „Citroën“ šeimyninių vienatūrių antrojoje eilėje sumontuotos trys vienodo pločio ir dydžio sėdynės. Visi trys keleiviai gali dalytis tokia pat erdve ir patogiai sėdėti.

O dėl to, kad elektra varomuose automobiliuose nėra centrinio tunelio, o jų dugnai plokšti, nes čia – vieta baterijoms, visiems trims antrosios eilės keleiviams užtektinai vietos kojoms – nė vienam nereikia sėdėti nepatogiai susirangius.

Elektromobilis

Užtikrintas universalumas

Tvarumo ekspertai pastebi, kad vis daugiau šeimų stengiasi apsieiti su vienu automobiliu. Žmonės derina įvairius keliavimo būdus, pavyzdžiui, važinėja dviračiais, paspirtukais, viešuoju transportu. Tokia tendencija reiškia, kad automobilis turėtų patenkinti kuo įmanoma daugiau poreikių ir kelti kuo mažiau keblumų, kitaip tariant, jis turėtų tikti ir vaikams į darželį ar mokyklą nuvežti, ir šeimos kelionėms į užsienį, ir tais atvejais, kai prireikia parsigabenti stambesnį krovinį į namus.

Norint pažymėti varneles ties visais šiais punktais, teks įdėmiau patyrinėti universalių automobilių pasiūlą, kuri gana skurdi. Europos Sąjungoje vis garsiau kalbama apie netaršias zonas miestuose, greta mokyklų, vaikų darželių ir ligoninių, kur įvažiuoti būtų leidžiama tik elektra ar alternatyviaisiais degalais varomomis transporto priemonėmis, tad pasirinkimo ratas dar labiau susiaurėja.

Automobilių žinovai teigia, jog bene geriausiai išvardytus poreikius atitinka elektriniai vienatūriai. Ekspertai pabrėžia tokių modelių universalumą ir ragina atkreipti dėmesį į kadaise užmirštą ir šiandien vėl atgimstantį segmentą.

Apie universalumą mąstantys automobilių gamintojai siūlo sprendimų, leidžiančių išnaudoti turimą transporto priemonę nuo A iki Z. Pavyzdžiui, erdvaus elektrinio „Citroën ë-Berlingo“ kūrėjai apgalvojo, kad tokio tipo automobilis greičiausiai gali būti naudojamas ne tik šeimos, bet ir darbo reikmėms. Tad kai reikia, jame telpa visa šeimyna, o kai tenka dirbti, galima nulenkti visas galines jo sėdynes ir suformuoti kone 3 metrų ilgio erdvę kroviniams plokščiu dugnu.

Daugiau komforto

Dar viena priežastis, kodėl tinkamiausio modelio šeimos poreikiams ieškantys žmonės turėtų įvertinti vienatūrius, yra komfortas. Prieš dešimtmetį vienatūriai išties nepasižymėjo komfortiško važiavimo savybėmis ir labiau tiko tiems, kurie vieną automobilį naudoja ir darbui, ir asmeniniams poreikiams. Laimei, tie laikai jau seniai praeityje.

Pirmiausia, šeimoms skirti vienatūriai pasižymi aukštesne sėdimąja vieta nei tiesiog universalo kėbulą turintys modeliai. Ir nors tokį privalumą turi miesto visureigių segmentas, vis dėlto vienatūriuose gamintojai montuoja kur kas didesnius langus nei įprastuose automobiliuose. Visa tai suteikia platesnį regėjimo lauką vairuotojui ir daugiau galimybių ilgose kelionėse paganyti akis vienatūrio keleiviams.

Galiausiai vairuotojo ir keleivių saugumą bei komfortą užtikrina gausybė pažangių technologijų ir sistemų. Šiuolaikiniai modeliai, kitaip nei ankstesnių kartų vienatūriai, geba atpažinti kelio ženklus, išlaikyti atstumą iki kitų transporto priemonių, atpažinti pėsčiuosius bei dviratininkus ir apie juos perspėti, be to, juose įdiegtos modernios sistemos, padedančios išvengti susidūrimo su kitais eismo dalyviais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją