Vietinė rinkliava už automobilių stovėjimą renkama daugumoje pasaulio miestų. Miestams plečiantis daugėja ir apmokestintų parkavimo vietų. Įmonės, atsakingos už vietinės rinkliavos surinkimą ir administravimą, susiduria su iššūkiu, kaip užtikrinti efektyvią kontrolę – ar didinti pėsčiųjų kontrolierių būrį, ar ieškoti kitų inovatyvių būdų.

Ieškoma inovatyvių sprendimų

Vilnius Europoje garsėja kaip inovatyviems sprendimams atviras miestas, todėl automatinė automobilių stovėjimo kontrolė būtų dar viena efektyvi ir moderni priemonė, kuria sostinė galėtų didžiuotis, o taip pat būtų pirmoji ir Baltijos šalyse. Apskaičiuota, kad per vieną dieną e.kontrolės sistemos automobilis gali nuskaityti 8000 valstybinių numerių, tuo tarpu dabar tokiam darbui atlikti reikia 16 kontrolierių“, – sako Lina Juknevičienė, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ (JUDU) klientų patirties vadovė.

Pasakojo kaip veiks

Vilniuje šiuo metu išbandomas vokiečių įmonės „DCX Innovations“ „CityScanner“. E.kontrolei pritaikytas automobilis yra aprūpintas visa reikalinga technika, kuri ne tik nuskaito automobilių valstybinius numerius ir patikrina, ar yra atliktas rinkliavos apmokėjimas, bet ir suformuoja pranešimus apie pažeidimą.

Kontrolės maršrutas gali būti parenkamas tiek automatiškai, tiek rankiniu būdu paties dirbančio kontrolieriaus. Automobilis kartu su visu srautu važiuoja miesto gatvėmis ir nuskaito valstybinius numerius. Važiuojant tuo pačiu maršrutu automobiliai yra nuskaitomi du kartus. Tai leidžia išvengti automobilių, kurie buvo sustoję trumpam įlaipinti ar išlaipinti keleivių, iškrauti prekių.

„E.kontrolės efektyvina automobilių kontrolės veiklą ir aprėptį. Automobilis po miestą gali važinėti nepaisydamas oro sąlygų, ant jo stogo sumontuota speciali įranga. Važiuojant įprastu greičiu miesto gatvėmis įranga nuskaito visų automobilių, stovinčių rinkliavos zonose, valstybinius numerius ir perduoda juos į įmonės duomenų bazę. Joje duomenys apdorojami, palyginami su mokėjimų, išduotų leidimų duomenimis, analizuojami, o nustačius parkavimo pažeidimą – formuojami informaciniai pranešimai kartu su nuotraukomis ir išsiunčiami automobilio savininkui“, – veikimo principą paaiškina Marcinas Francas, „CityScanner“ investuotojų komandos narys.

Šiuo metu išbandoma sistema leidžia ne tik tikrinti mokėjimus, bet gali kaupti ir analizuoti kitą miestui naudingą informaciją kaip, pavyzdžiui, stovėjimo vietų užimtumą, automobilių srautus mieste, oro taršą ir kt. Tokia įranga ne tik leistų vykdyti didelės apimties automobilių kontrolę, bet ir suteiktų galimybę surinkti daug naudingų duomenų, reikalingų gerinant miesto infrastruktūrą.

Su tokios sistemos diegimu keisis automobilių kontrolės procesas. Ne vien tai, kaip surenkami ir analizuojami duomenys, bet ir vairuotojų informavimas. Svarstomas mišrus kompleksinis informavimo būdas, kai patys vairuotojai galės pasitikrinti duomenų bazėje, o kiti, kurie bus užsiregistravę JUDU savitarnos svetainėje, turės galimybę gauti pranešimą el. paštu arba trumpąją SMS žinute.

„Verta paminėti, kad toks sprendimas jau yra naudojamas kai kuriose Europos sostinėse ir miestuose, pavyzdžiui, Varšuvoje, Londone, Madride, Osle ar Helsinkyje. Labai tikimės, kad netrukus tokie automobiliai bus naudojami ir Vilniuje“, – sako L. Juknevičienė.

Vilniuje e.kontrolės bandomieji važiavimai vyks iki gegužės 25 dienos. Po jų bus analizuojama informacija ir teikiamos rekomendacijos atsižvelgiant į Vilniaus infrastruktūrą, miesto poreikius, specifiką bei teisinį šalies reguliavimą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)