„Išskirtinė dinamika, komfortas, technologinės inovacijos ir, žinoma, važiavimas elektra, be jokių emisijų. Tai – žodžiai, kurie pirmiausia apibūdina Lietuvoje debiutuojantį „BMW i4“ gran kupė modelį. Esame įsitikinę, kad dėl šių savybių ir viena įkrova nuvažiuojamo didelio – 590 km – atstumo tai bus vienas paklausiausių elektrinių sedanų Lietuvos rinkoje. Juolab, kad didelę paklausą matėme ir pagal išankstinius šio modelio užsakymus mūsų šalyje“, – sako BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje Martynas Daujotas.

Foto: Gamintojo archyvas

Iki 100 km/val. – per 3,9 sekundės

Vilniuje į ekspoziciją BMW atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ atvežė galingiausią naujojo modelio versiją „BMW i4 M50“, prie kurios ranką pridėjo BMW sportinio padalinio „BMW M GmbH“ inžinieriai. Tai suteikė šiam modeliui išskirtinę dinamiką ir sportiškumą: automobilyje sumontuoti du elektriniai varikliai išvysto net 400 kW/544 AG bendrą galią, kuri leidžia nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti per 3,9 sekundės.

„BMW i4 M50“ turi visų varančiųjų ratų sistemą, o vieną įkrova galės įveikti 521 km atstumą (pagal WLTP standartą).

Foto: Gamintojo archyvas

Dar didesnį nuotolį – net 590 km – su pilnai pakrauta baterija galės įveikti galiniais ratais varoma „BMW i4 eDrive40“ versija. Joje montuojamas variklis išvysto 250 kW/340 AG galią ir leidžia iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,7 sekundės.

Greitojo įkrovimo galimybės ir moderni enerijos regeneracijos sistema

„BMW i4“ montuojama 83,9 kWh talpos baterija, kurią greitojo įkrovimo stotelėse bus galima įkrauti net 205 kW galia. Tai reiškia, kad per 10 minučių „eDrive 40“ modelį bus galima papildyti energija 164 km atstumui, o „i4 M50“ versiją – 140 km atstumui. Bateriją užpildyti nuo 10% iki 80% greitojo įkrovimo taškuose užtruks apie pusvalandį.

Efektyvi BMW važiuoklė, aerodinamiškas dizainas ir konstrukcijoje naudojamos lengvasvorės medžiagos bei lengvesnė ir plonesnė baterijos konstrukcija užtikrins nedideles „i4“ energijos sąnaudas. Gamintojas skaičiuoja, kad „eDrive 40“ versijos energijos sąnaudos 100 km siekia 19,1-16,1 kWh, o „i4 M50“ – 22,5–18 kWh.

Foto: Gamintojo archyvas

Tausoti energiją kelyje naujuosiuose modeliuose naudojama itin moderni adaptyvi energijos regeneracijos sistema, kuri yra sujungta su navigacijos sistema ir parenka regeneracijos lygį priklausomai nuo to, kur yra važiuojama. Mieste naudojamas aukštesnis regeneracijos lygis (labiau jaučiamas stabdymo efektas atleidus greičio pedalą), o užsienyje automobiliui leidžiama daugiau riedėti. Regeneracijos sistemos stabdymo efektą bus galima reguliuoti ir rankiniu būdu, pagal vairuotojo pageidavimą.

5G ryšys ir kitos inovacijos

Vis didesnę svarbą naujuosiuose automobiliuose vaidina ir įdiegtos technologijos. BMW teigia, kad „i4“ modelyje naudojami spartesnis kompiuteris, gebantis apdoroti iki 20 kartų daugiau informacijos.

„i4“ įdiegta daugybę daviklių – 5 kameros, 5 radariniai jutikliai ir 12 ultragarso jutiklių. Jie renka ir apdoroja aplinkos informaciją ir yra reikalingi vairuotojo asistavimo, autonominėms funkcijoms. Tarp vairuotojo asistento funkcinių naujovių – „i4“ priekinio susidūrimo apsaugos sistema gebės aptikti priešpriešiniu eismu atvažiuojančius automobiliui sukant į kairę, taip pat perspės apie dviratininkus ar pėsčiuosius sukant į dešinę. Sustojus, automobilio sistemos perspės vairuotoją ir keleivius jeigu jie norės atidaryti dureles, kai šalia automobilio važiuoja dviratis ar eina pėsčiasis.

Foto: Gamintojo archyvas

„i4“ modelyje BMW taip pat diegia naują programinę įrangą, kuri gali būti atnaujinama nuotoliniu būdu. O atnaujinimo spartą užtikrins palaikomas 5G ryšys. Kaip ir įprasta, daug automobilio valdymo parametrų bus galima valdyti per „My BMW“ programėlę – matyti automobilio įkrovimo būklę, užrakinti ar atrakinti automobilį nuotoliniu būdu, įjungti šildymą ar kondicionierių ir pan.

Daug komforto viduje

Progresyvaus dizaino automobilyje slypi daug komforto. Standartinėje įrangoje „i4“ turi sportines sėdynes ir sportinį vairą, išankstinio pašildymo ir vėdinimo sistemą, elektra valdomą bagažinės dangtį, parkavimo jutiklius su galinio vaizdo kamera, priekinio susidūrimo prevencijos, juostos palaikymo ir greičio ribojimų informacijos sistemas. „M50“ versija standartinėje įrangoje taip pat turi „M Sport“ pakabą, sportinį kintamo perdavimo vairo mechanizmą ir „M Sport“ stabdžius.

Automobilio salono priekyje montuojamas BMW automobilių vizitine kortele tampantis – lenktas lietimui jautrus ekranas, kuriame galima valdyti įvairius parametrus, navigacijos sistemą, multimediją ir kt. Dalį funkcijų galima valdyti ne tik lietimu, bet ir balsu – pavyzdžiui balsu kontroliuoti šildymą, atidaryti langus ir t.t. Ši valdymo sistema yra pati besimokanti – pavyzdžiui, jeigu konkrečioje vietoje nuolat atversite langus, ji tai įsimins ir atvykus į vietą automatiškai pasiūlys atidaryti langus.

Kadangi „BMW i4“ naudojamos baterijos yra montuojamos automobilio dugne, daug vietos lieka bagažo skyriui. Jo talpa siekia net 470 litrų, o nuvertus galines sėdynes, ją galima išplėsti iki 1290 litrų. Be to, už papildomą mokestį „BMW i4“ gali turėti elektra valdomą kablį ir vilkti priekabą su iki 1600 kg svorio kroviniu.

Kainuoja nuo 60 tūkst. eurų

Oficiali BMW atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ skelbia, kad „BMW i4 eDrive4“ kaina prasideda nuo 60 690 eurų, o „i4 M50“ – nuo 69 890 eurų.