Planuojama, kad Kelių eismo taisyklių pakeitimai įsigalios dviem etapais.

Pakeitimai, numatomi nuo 2022 m. sausio 1 d.

Keičiama avarinio koridoriaus sudarymo tvarka. Kaip pastebėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis, iki šiol eismo dalyviai tuomet, kai prireikdavo praleisti specialiąsias tarnybas, skubančias į iškvietimą, turėjo persirikiuoti kuo dešiniau. Tačiau, anot ministro, užsienio šalių praktika, o taip pat ir pavyzdžiai Lietuvoje, rodo, kad vairuotojai intuityviai suformuoja tunelį ir taip praleidžia skubančias tarnybas.

„Toks eismo organizavimo būdas, būtent, sudaryti specialų transporto koridorių specialiajam transportui, rodo užsienio pavyzdžiai, leidžia įvykio vietą pasiekti kartais net 4 minutėmis greičiau. Jeigu eismo įvykis įvyksta, tai reiškia, kad 40 proc. didėja tikimybė išgelbėti sužeistą žmogų“, – kalbėjo jis.

Siūloma drausti parkuotis kelio ir išvažiavimo iš kiemo sankirtose. Anot ministro, tai ypač aktualu miestuose, kai išvažiavimai iš kiemų, sankryžos užstatomos taip, kad nebesimato, kas atvažiuoja, kitų eismo dalyvių. Tad KET patikslinimais tokią praktiką siūloma uždrausti.

Taip pat patikslinama tvarka apsisukant šviesoforu reguliuojamoje sankirtoje ir išvažiuojant iš greitėjimo juostos ar įvažiuojant į ją. Patikslinus tvarką numatoma, kad šviesoforais reguliuojamoje sankryžoje apsisukantis vairuotojas privalės visais atvejais duoti kelią tam, kuris suka į dešinę pagal leidžiamą šviesoforo signalą. Kalbant apie išvažiavimą iš greitėjimo juostos ar įvažiavimą į ją, aiškino Susisiekimo ministerijos atstovai, galimi trys scenarijai.

Pirmasis – kai iš greitėjimo juostos norima įsilieti į eismą pagrindiniame kelyje. Tokiu atveju įsiliejantis į eismą vairuotojas privalo duoti kelią važiuojantiems pagrindiniu keliu. Antruoju atveju, kai kairiau esanti transporto priemonė nori persirikiuoti į dešinę, o važiuojanti greitėjimo juosta – persirikiuoti kairiau, vairuotojas, esantis dešinėje, turės duoti kelią tam, kuris rikiuosis iš kairės eismo juostos į dešinę. Trečiu atveju, jeigu automobilio vairuotojas pradeda važiuoti greitėjimo juosta, kuri pereina į lėtėjimo juostą, ir savo krypties nekeičia, jis turi pirmumą prieš norinčius įsilieti į lėtėjimo juostą vairuotojus.

Norima įtvirtinti įpareigojimą nedelsiant patraukti įkrautą elektromobilį iš įkrovimo vietos. Tokio pakeitimo, anot Susisiekimo ministerijos, reikia, kadangi užėmę įkrovos stoteles ir ilgam palikti elektromobiliai neleidžia paslaugomis naudotis kitų elektrinių transporto priemonių vairuotojams.

Pakeitimai, numatomi nuo 2022 m. birželio 1 d.

Siūloma nustatyti naują eismo organizavimo būdą – dviračių gatvę. Dviračių gatvės bus žymimos specialiu ženklu, jos galės būti įrengiamos ramaus, lėto eismo gatvėse, kuriose vyktų mišrus motorinių ir ne motorinių transporto priemonių eismas. Dviračių gatvėje bus leidžiamas iki 30 km/val. greitis, nebus galima lenkti transporto priemonių, kai išvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą, o dviračių vairuotojams nebus taikomas reikalavimas važiuoti viena eile ir kuo arčiau dešinio krašto. Šia priemone bus galima efektyviau planuoti vientisą dviračių takų tinklą, kai nebus galimybės įrengti atskirų dviračių takų ar dviračių juostų.

Kaip skelbia BNS, Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius tikisi, kad bent jau pakeitimai dėl dviračių gatvių, kuriose prioritetas būtų teikiamas šiai transporto priemonei, įsigaliotų pavasarį, o ne „jau dviračių sezono įkarštyje“. Jis sakė, kad tokie pakeitimai galėtų galioti maždaug pusėje Vilniaus gatvių.

„Vilniaus mieste turime šiek tiek daugiau nei 1,5 tūkst. kilometrų gatvių. Mano supratimu, apie pusė jų turėtų būti tokių. Kalbant apie pusę, ką aš turiu omenyje, tai yra ir sodininkų gatvelės lygiai taip pat, ne tik kitos, jos vėlgi dažnai yra tokio pločio, kuris neatitinka statybų techninio reglamento (...). Beveik visos sodininkų gatvės, išskyrus magistralines, daugybė individualių kvartalų gatvių ir gatvių centrinėje dalyje“, – BNS sakė R. Šimašius.

Siūloma įteisinti skirtingus maršrutiniam transportui skirtų eismo juostų žymėjimus – A ir A+. Raide A pažymėta eismo juosta galės važiuoti tik maršrutinis transportas, čia bus įrengti atskiri baltos spalvos šviesoforo signalai, skirti tik maršrutiniam transportui, kiti eismo dalyviai jais vadovautis negalės.

Simboliu A+ pažymėta eismo juosta, be maršrutinio transporto, galės važiuoti kitos transporto priemonės: dviračiai, mopedai ir lengvieji keturračiai, taip pat automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele, kuriuose važiuoja neįgalieji į švietimo įstaigą ar iš jos arba į neįgaliųjų dienos užimtumo centrą ar iš jo, važiavimo maršrutą suderinus su kelio savininku. Be to, kelio savininko (savivaldybės) sprendimu atitinkamai paženklinta A+ eismo juosta galės važiuoti taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai ir motociklai.

KET pakeitimais taip pat naikinami kelio ženklai „Internetas“ ir „Radijo stotis“, kurių naudojimas tapo nebeaktualus. Be to, į KET įtraukiami nauji kelio ženklai: „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“ ir „Gyvenamųjų transporto priemonių eismas draudžiamas“, atsiranda naujas horizontalusis ženklinimas – įspėjamųjų kelio ženklų atvaizdai ant važiuojamosios dalies „Vaikai“ ir „Pėsčiųjų perėja“.