„Pirmiausia tokį pokytį skatina naujos Europos Sąjungoje (ES) įsigaliojančios taršos mažinimo taisyklės. Bet ne tik jos, o ir situacija, kurią turime pasaulyje: Centrinėje Europos dalyje – milžiniški potvyniai, čia, Lietuvoje, sausra. Visa tai mus įspėja, kad ateityje tokie dalykai tik kartosis ir bus dažnesni bei pavojingesni“, – sakė Ilgvars Lubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje, pridūręs, kad klimato kaitą matome jau dabar, o nemažą dalį ją sukeliančių CO2 emisijų išmeta transporto sektorius.

Anot jo, dabar užsibrėžtas ES tikslas – iki 2030 metų daugiau nei trečdaliu sumažinti CO2 emisijas iš transporto, reiškia ne ką kitą, o tai, kad tais pačiais metais 60 proc. visų naujų parduodamų automobilių privalės būti varomi elektra.

„Todėl „Audi“ keliauja elektrinių automobilių link ir šią kelionę forsuoja“, – akcentavo jis.

Vokietijos „premium“ segmento automobilių gamintojos planas paprastas: 2025 m. pradedama paskutinio naujo vidaus degimo variklio gamyba, 2033 m. vidaus degimo variklių gamyba apskritai nutraukiama. O nuo 2026 m. visi nauji „Audi“ modeliai bus elektriniai.

„Ir jeigu pasižiūrėtume, vien šiemet 50 proc. pristatytų naujų automobilių yra elektriniai“, – pabrėžė „Audi“ atstovas.

Trys versijos

Trečiadienį pristatytas naujasis „Audi Q4 e-tron“ yra pirmasis gamintojo kompaktiškas elektrinis visureigis. Jo kaina Lietuvoje prasidės nuo 44 700 eurų.

Beje, jei dabartinis modelis savo formomis primena įprastą „Audi“ visureigį, tai liepą buvo pristatyta ir dailesnio kėbulo tipo versija - „Sportback“. Pastaroji pirkėjus turėtų pasiekti vėlyvą rudenį.

„Audi Q4 e-tron“, kaip ir keli ankstesni VAG grupės gaminiai, tokie kaip „Volkswagen ID.4“ ir „Škoda Enyaq“, siūlomas trijų versijų – pagal baterijos talpą ir galią.

Silpniausias bus „Q4 35 e-tron“ modelis, kurio baterijos talpa sieks 52 kWh, o galia – 125 kW. Viena įkrova toks modelis turėtų nuvažiuoti 341 km.

Vidutinis modelis – „Q4 40 e-tron“ – turi 77 kWh talpos bateriją, 150 kW galios elektros variklį ir viena įkrova gali nuvažiuoti 520 km.

Foto: Įmonės archyvas

Galingiausia versija bus „Q4 50 e-tron“ – šis modelis turi 77 kWh talpos bateriją, bet variklio galia siekia 220 kW, o varomos – abi ašys. Tiesa, gamintojas atkreipia dėmesį, kad maksimali galia juntama toli gražu ne visuomet, esant idealioms sąlygoms. Viena įkrova toks modelis nuvažiuos 485 km.

Naudojant greitos įkrovos stotelę, 130 km atstumui bateriją papildyti galima per 10 minučių.

Erdve kompaktiškas SUV turėtų prilygti gerokai didesniems broliams: ratų bazės ilgis 2,76 m, visas automobilio ilgis – 4,59 m, o erdve salone automobilis lyginamas su Q7 modeliu. Be to, bagažinės tūris siekia 520 l, o nulenkus galinių sėdynių eilę – 1490 l.

Foto: Įmonės archyvas

Salone – inovacijų gausybė. Skaitmeninis prietaisų skydelis bus prieš vairuotojo akis ir pačiame prietaisų skydelio centre. O ant priekinio stiklo – informacijos projekcija, papildyta išplėstąja realybe. Kitaip tariant, be įprastų rodmenų, kaip kad greitis, važiavimo juosta ir ženklai, vairuotojas dar matys ir animuotas nuorodas, kur turėtų pasukti, kur išsukti ir kitką.

Tarp įdomesnių naujovių – vairas ne tik plokščia apačia, bet ir viršutine dalimi. Be to, dėmesį atkreipia ir žibintai, mat vairuotojas gali pasirinkti jų šviesų dizainą iš nustatytų keturių.

Kaip skelbia gamintojai, Lietuvoje „Q4 e-tron“ jau užsisakė daugiau nei 30 klientų.

Pirmieji dešimt pirkėjų, iš anksto užsisakiusių „Audi Q4 e-tron“ Lietuvoje, gaus ir specialią dovaną – „Audi“ elektrinį paspirtuką, kuriuo vienu įkrovimu galima nuvažiuoti iki 65 km atstumą ir pasiekti 20 km/val. greitį.