Naujausias prekių ženklo lenktynių bolidas – „Peugeot 9X8“ – puikiai automobilių sporto aistruoliams žinomo 905 prototipo įpėdinis. Prancūzijos komanda su šiuo automobilio nugalėjo 1992 ir 1993 m. vykusiose 24 val. Le Mano lenktynėse. Vėliau pasirodęs 908 bolidas atnešė gamintojui pergalę 2009-aisiais Prancūzijoje vykusiame ilgų nuotolių lenktynių etape ir antrąją bei trečiąja vietas 2011-ųjų Le Mano varžybose. Su naujuoju prototipu įmonė sieks skinti laurus aukščiausio lygio automobilių lenktynėse. Tai konkurencingas automobilis, kurio dizainas aiškiai perteikia charakteringus prekių ženklo bruožus.

Istorinį paveldą ir pažangą siejantis pavadinimas

Naująjį superautomobilį įmonė „Peugeot“ pavadino 9X8. Pirmasis skaičius „9“ tęsia pavadinimų tradiciją, pagal kurią buvo sudaromi visų greičiausių ilgų nuotolių lenktynėms skirtų bolidų pavadinimai. Nuo 1990 iki 1993 m. trasose buvo matomas „Peugeot 905“, jį vėliau pakeitė nuo 2007 iki 2011-ųjų sėkmingai lenktyniavęs naujos kartos 908. Abu šie automobiliai tapo svarbia prekių ženklo istorijos dalimi.

„X“ žymi naujos kartos „Peugeot“ superautomobilyje sumontuotos visų varančiųjų ratų sistemos ir hibridinės jėgainės technologijų pažangą. Bendrovė jau dabar sėkmingai įgyvendina planą elektrifikuoti ir lenktyninius automobilius, o naujas bolidas yra geriausias įdėto triūso pavyzdys.

Skaičiumi „8“ baigiasi visų dabartinės kartos „Peugeot“ modelių pavadinimai, pradedant 208 ir 2008, taip pat 308, 3008 arba 5008. Negalima pamiršti ir 508 modelio, kuris po lenktyninį bolidą sukūrusių inžinierių ir dizainerių prisilietimo tapo pirmuoju išskirtinį „Peugeot Sport Engineered“ ženkliuką gavusiu dinamišku automobiliu.

2022 m. vyksiančiose FIA ilgų nuotolių lenktynių čempionate „Peugeot“ komandai atstovaus du 9X8 bolidai.

Maksimalios galimybės laikantis taisyklių

Kruopščiai ištobulintoje naujojo „Peugeot 9X8“ galinėje dalyje išsiskiria dabartinės kartos modeliams būdingi liūto nagus imituojantys žibintai.

Foto: Gamintojo archyvas

Jie įspūdingai įrėmina galinį difuzorių, virš kurio puikuojasi užrašas „Mes nenorėjome montuoti galinio aptako“.

Pirmąjį didelį galinį oro aptaką 24 valandų Le Mano lenktynėse turėjo 1967 m. debiutavęs „Charparral 2F“ ir nuo to laiko jau daugiau nei pusę amžiaus dėl šios detalės veiksmingumo niekam nekilo abejonių. Visgi „Peugeot Sport“ inžinieriai, pasitelkę novatoriškus išradimus, nusprendė kitaip suprojektuoti galinę 9X8 dalį ir atsisakyti galinio aptako.

„Nauji Le Mano techniniai reikalavimai sukurti siekiant suteikti visiems vienodas galimybes naudoti tradicines dinaminių charakteristikų gerinimo priemones, – paaiškino „Peugeot Sport“ padalinio WEC programos technikos direktorius Olivieris Jansonnie. – 9X8 projektavimas suteikė jaudinančios patirties, nes turėjome daug laisvės išrasti kažką nauja ir be suvaržymų tyrinėti technines galimybes. Norėjome skirtingais būdais pagerinti automobilio dinamiką, o svarbiausia – optimizuoti aerodinamiką. Taisyklėse nurodyta, kad leidžiama tik viena reguliuojama aerodinamikos detalė, tačiau nekalbama apie galinį aptaką. Skaičiavimai ir kompiuterinės simuliacijos parodė, kad aukščiausio lygio techninės charakteristikos įmanomos ir atsisakius galinio sparno.“

Išskirtinis hibridinės pavaros efektyvumas

2020 m. rugsėjį „Peugeot“ oficialiai paskelbė apie savo planus dalyvauti naujoje Le Mano ilgų nuotolių lenktynių serijos „Hypercar“ klasėje. Nuo tada netoli Paryžiaus, Versalyje, karštligiškai buvo ruošiamas naujasis 9X8.

Laikantis pirminio plano automobilio gale bus montuojamas 500 kW (6880) pajėgumą išvystantis 2,6 litro, 90 laipsnių konfigūracijos V6 tipo vidaus degimo variklis su dviem turbinomis. Tai svarbi „Peugeot Hybrid4“ hibridinės jėgainės dalis, kuri bandomojo automobilio važiuoklėje testuojama jau nuo balandžio.

Taip pat priekyje montuojamas 200 kW elektros variklis, kuris veikia ir kaip generatorius, bei septynių laipsnių sekvencinė pavarų dėžė. Laikantis numatyto darbų grafiko, šie mechanizmai surenkami ir ruošiami bandymams ant stendo. Itin sparčiai įkraunamą didelio energijos tankio aukštos įtampos (900 voltų) bateriją bendromis jėgomis ruošia „Peugeot Sport“ ir „TotalEnergies“ įmonės padalinio „Saft“ inžinieriai.

Le Manas – geriausia laboratorija „Peugeot“ inžinieriams

Greta aerodinamikos optimizavimo buvo siekiama ir aukščiausio lygio mechaninių detalių ir elektros mazgų efektyvumo. Naujasis automobilis atskleis tikrąsias neįkainojamą patirtį negailestingose ilgų nuotolių lenktynėse sukaupusių „Peugeot“ inžinierių galimybes. 24 valandų Le Mano lenktynės yra itin sunkus išbandymas, kurio metu automobiliai nuvažiuoja 5 400 km.

Maždaug tokį patį atstumą „Formulės 1“ bolidai įveikia per visą sezoną, todėl čia itin svarbus našumas ir patikimumas.

„Peugeot“ į ilgų nuotolių lenktynes įsitraukia ne tik tam, kad siektų pergalių jose, – komentavo „Peugeot“ bendrovės vykdomoji direktorė Linda Jackson. – Ši automobilių sporto disciplina mums – ekstremalių sąlygų laboratorija ir todėl mūsų ryšys su Le Manu toks stiprus. Galimybės išbandyti savo technologijas ir patvirtinti tyrimų rezultatus sudėtingomis per 24 valandas patiriamomis sąlygomis mums svarbesnės už lenktynių rezultatą. Le Manas mums yra konkurencinė aplinka, kurioje galėsime įsitikinti, kiek pavyko sumažinti bendrojo naudojimo keliams skirtiems automobiliams šiuo metu ruošiamų naujų hibridinių technologijų degalų sąnaudas ir CO₂ emisiją. „Peugeot Sport“ inžinieriai ir dizaineriai didžiuojasi regėdami savo darbo rezultatus serijiniuose modeliuose. Mūsų klientams Le Manas – vieta, kurioje iš tiesų patikrinama automobilių kokybė.“