Klientų, besirenkančių ir vertinančių visureigio važiavimo savybes, skaičius nuolat auga, tačiau žmonės ieško aplinką tausojančių, miestų gatvėms pritaikytų automobilių. Būtent tokiomis savybėmis pasižymi naujasis „Toyota Yaris Cross“, turintis didesnę prošvaisą, išmaniąją visų varančiųjų ratų sistemą ir „Toyota“ sukurtą ketvirtosios kartos hibridinę technologiją.

Hibridinė technologija ir taupiai naudojami degalai

Naujajame „Yaris Cross“ sumontuota pažangiausia „Toyota“ hibridinė jėgainė, kurią sudaro elektros variklis ir 1,5 l darbinio tūrio trijų cilindrų Atkinsono ciklu veikiantis benzininis variklis, preciziškai sureguliuotas taip, kad būtų sumažinta trintis bei mechaniniai nuostoliai ir būtų optimizuotas degimo greitis. To rezultatas – didelis sukimo momentas varikliui dirbant mažais sūkiais ir nedidelės degalų sąnaudos. Be to, variklio šiluminis naudingumo koeficientas siekia 40 proc. (geresnis nei panašių dyzelinių variklių) ir tai taip pat prisideda prie menkų degalų sąnaudų ir mažos CO₂ emisijos.

Naujosios hibridinės sistemos galia siekia 116 AG. Ypatingas dėmesys buvo skirtas tam, kaip galia paskirstoma, tad hibridinė jėgainė greitai reaguoja į vairuotojo elgesį ir norus. Kalbant apie CO₂ emisiją, priekinius varančiuosius ratus turintis modelis į aplinką išmeta vidutiniškai 100–113 g/km CO₂, o keturių varančiųjų ratų sistemą „AWD-i“ turintis modelis išskiria 107–115 g/km anglies dioksido (WLTP bandymų duomenimis).

Vidutinės degalų sąnaudos priekiniais ratais varomam modeliui sudaro 4,4–5 l/100 km, o visus varančiuosius ratus turintis „Yaris Cross“ sunaudoja 4,7–5,1 l/100 km.

Foto: Gamintojo archyvas

Išmanioji visų varančiųjų ratų sistema „AWD-i“

Viena iš ypatybių, apibrėžiančių, kad naujasis „Toyota Yaris Cross“ yra tikras SUV, yra galimybė šį modelį įsigyti su išmaniąja visų varančiųjų ratų sistema. Tai – unikali galimybė kalbant apie šio segmento hibridinį modelį. Išmanioji visų varančiųjų ratų sistema „AWD-i“ automatiškai persijungia iš priekinių varančiųjų ratų į visus priklausomai nuo kelio būklės ir taip suteikia klientams dar daugiau saugumo.

„AWD-i“ sistema yra elektrinė, todėl ji kompaktiška ir sveria gerokai mažiau nei mechaniniai visų varančiųjų ratų mazgai. Tai padeda „Yaris Cross Hybrid AWD-i“ automobiliui turėti mažesnes degalų sąnaudas ir CO₂ emisiją nei bet kuriam kitam visų varančiųjų ratų pavarą turinčiam B segmento SUV modeliui.

Įprastomis sąlygomis „Yaris Cross“ važiuoja lyg priekiniais ratais varomas automobilis, tačiau kai sukibimas su kelio danga prastas, visų varančiųjų ratų sistema įsijungia automatiškai. Taip nutikti gali, pavyzdžiui, važiuojant drėgnu grindiniu, smarkiai lyjant, riedant šlapiu ar suspaustu sniegu ar ant smėlio.

„Toyota Smart Connect“

Pirmą kartą pagrindiniame „Toyota“ modelyje siūloma galimybė belaidžiu būdu susieti net kelis mobiliuosius įrenginius naudojant „Toyota Smart Connect“ jungtį.

„Yaris Cross“ prietaisų skydelio centre – didelis, 9 colių skersmens, didelės raiškos multimedijos ekranas, o navigacijos sistema paremta interneto debesijos veikimo principu – žemėlapiai atnaujinami realiuoju laiku ir pateikiama informacija apie eismo situaciją, įvykius keliuose, o dominančių objektų paiešką galima atlikti internete.

Foto: Gamintojo archyvas

Naudojant „MyT“ mobiliąją programėlę, „Yaris Cross“ savininkai taip pat gali tiesiai į automobilio navigacijos sistemą nusiųsti kelionių planus, valdyti klimato kontrolės sistemą dar prieš įsėsdami į transporto priemonę, be to, per šią programėlę „Yaris Cross“ galima nuotoliniu būdu užrakinti ir atrakinti.

„Toyota Smart Cargo“

„Yaris Cross“ gamintojai siūlo vairuotojams atkreipti dėmesį į šio modelio praktiškumą ir universalumą. Priklausomai nuo pasirinkto įrangos lygio, „Yaris Cross“ gali būti su kojos mostu po galiniu buferiu atidaroma bagažine ir reguliuojamomis krovinių skyriaus grindimis. Jų aukštį galima keisti, o prireikus – padalinti bagažinę į dvi dalis, atveriant po grindimis esančią erdvę daiktams arba išplečiant kroviniams skirtą vietą, jei to reikia.

Talpi bagažinės erdvė gali būti dar labiau išplėsta nulenkus 40:20:40 santykiu nusilenkiančius galinių sėdynių atlošus. Toks santykis leidžia kiekvienam atlošui būti nulenktam atskirai, tad „Yaris Cross“ nesudėtinga vežtis slides, kalnų dviračius ar savaitės atostogoms skirtą bagažą. Be to, vežamą krovinį galima pritvirtinti bagažinėje esančiais fiksaciniais žiedais.

Gerai įrengtas

„Yaris Cross“ pirkėjai galės išsirinkti įvairios aukšto lygio papildomos įrangos, kaip antai elektra atidaromą bagažinės dangtį su mosto po buferiu jutikliu, panoraminį stogą, nematomų zonų stebėjimo sistemą, „JBL Premium Sound Systems“ garso sistemą, priekinius ir galinius parkavimo jutiklius, turinčius automatinio stabdymo funkciją ir kt.

Visuose „Yaris Cross“ modeliuose bus naujausios kartos „Toyota Safety Sense“ saugos sistemos ir vairavimo asistentų rinkinys, kuris padės išvengti dažniausių pavojų keliuose tiek informuodamas prie vairo sėdintį asmenį, tiek perspėdamas iš anksto, tiek, kai reikia, įjungdamas automatinį stabdymą ir perimdamas vairavimą.

Bus siūloma įsigyti „Yaris Cross“ ir su benzininiu varikliu, ir su mechanine arba automatine „Multidrive S“ transmisija. Hibridinės naujojo modelio versijos bus siūlomas ir su priekiniais varančiaisiais ratais, ir su visų varančiųjų ratų sistema „AWD-i“.

„Yaris Cross“ kainos prasidės nuo 17 300 eurų (hibridinės versijos – nuo 19 990 eurų). Naujasis „Toyota Yaris Cross“ pardavimo salonuose pasirodys 2021-ųjų rudenį.

„Toyota“ skelbia, kad užsisakiusiems naująjį B segmento miesto visureigį iki 2021 m. rugsėjo 30-osios, parengtas specialus „Pre-Launch“ pasiūlymas, skirtas „Active Plus“ įrangos lygio modeliui: „Toyota Smart Connect“ sistema ir žieminių padangų su lengvojo lydinio ratlankiais komplektas kainuos 890 eurų (įprasta kaina – 1 990 eurų).