„Be jokios abejonės „Aston Martin Valkyrie“ yra vienas įspūdingiausių automobilių pasaulyje. Tokio nuoseklaus „Formulės-1“ technologijų pritaikymo serijiniame automobilyje dar nebuvo. Kaip oficialus „Aston Martin“ atstovas didžiuojamės tokiu pasiekimu, tačiau, deja, klientams jo pasiūlyti negalime, nes visi modeliai buvo nupirkti iškart“, – pasakoja „Aston Martin“ atstovo Lietuvoje „Exclusive Luxury Auto“, valdomo „Modus group“ grupės, pardavimų vadovas Mantvydas Žilinskas.

Kuriant šį automobilį „Aston Martin“ siekė, kad jis būtų ne tik galingas, bet priverčiantis atsisukti ne tik entuziastus. Daug dėmesio skirta kuo mažesniam svoriui, todėl jis sveria vos daugiau nei 1000 kilogramų. 6,5 l darbinio tūrio V12 atmosferinis variklis išvysto 1000 AG. Tuo tarpu papildomas elektros variklis vienu klavišo paspaudimu prideda dar 160 AG. Didžiausią galią šis variklis pasiekia prie beveik 11 tūkst. sūkių ribos. Be įspūdingo garso „Valkyrie“ yra didžiausius sūkius generuojantis serijinis automobilis. Visa tai leidžia nuo 0 iki 100 km/val. „Valkyrie įsibėgėti vos per 2,6 sekundės.

Tuo tarpu aštresnė „Valkyrie AMR Pro“ versija pasižymės dar didesne galia – 1300 AG. Kadangi, tai modelis skirtas tik lenktynėms, jo sportinė išmetimo sistema leis mėgautis natūraliu ir neslopinamu variklio garsu. Maksimalus bolido greitis bus didesnis nei 400 km/val., o specialūs aerodinaminiai elementai leis posūkiuose „prilipti“ prie kelio ir patirti 3,3 g siekiančias perkrovas.

Ranką pridėjo F1 profesionalai

Aerodinaminiai elementai buvo speciali „Red Bull Racing Team“ komandos užduotis. Žiūrint į priekinį „Valkyrie“ oro aptaką, matosi ryškiausi panašumai į „Formulės 1“ bolidą. Kėbulas yra atviras ir leidžia oro srautui per automobilį eiti lengvai, taip jis prispaudžia automobilį prie trasos ir suteikia neįtikėtiną stabilumą. Važiuojant greitai, jis generuoja 1000 kg prispaudžiamą jėgą, todėl teoriškai galėtų važiuoti aukštyn ratais.

Priekinės aerodinaminės svirtys ir atvira pakaba yra kitas akivaizdžiausias „Formulės 1“ technologijų panaudojimo pavyzdys. Įprastuose automobiliuose pakabos elementai yra uždengti, tačiau „Valkyrie“ jie matomi plika akimi. Taip pat priekiniuose ratuose sumontuotos specialios anglies pluošto oro įsiurbimo angos, kurios tiksliai nukreipia vėsų orą į įkaitusius stabdžių diskus ir apkabas.

Visas automobilio monokokas taip pat yra Labai artima versija tai, su kuria važiuoja „Formulės 1“ pilotai. Kadangi su „Valkyrie“ techniškai galima išvažiuoti į bendro naudojimo kelius, kokpitas yra skirtas dviems žmonėms. Tačiau interjeras čia labai spartietiškas ir yra tik tiek, kad automobilis galėtų važiuoti greitai. Pavyzdžiui, prietaisų skydelio nėra, nes jį atstoja specialus ekranas ant lenktyninio vairo. Kiekviena vairuotojo sėdynė yra gaminama, pasitelkiant trimates technologijas ir tinka tik vienam savininkui.

Labai retas modelis

„Valkyrie“ turi žibintus ir specialų smūgio buferį gale, tačiau jis skirtas lenktynių trasoms. Nepaisant to, 150 pirmųjų modelių buvo užsakyti iš karto.

Vienas toks modelis naujajam savininkui atsiėjo beveik 2,5 mln. eurų. Tuo tarpu išskirtinai profesionalioms lenktynėms skirtų modelių „Valkyrie AMR Pro“ buvo išleista tik 25 modeliai.

Jie taip pat jau visi užsakyti, o vienas toks kainuoja apie 3 mln. eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)