Vienu metu prasidėjus darbams Kaunas uždus spūstyse

Netoli Kauno nuotekų valymo įrenginių, prie Marvelės esantis ir Užnemunės gatvę su magistralė Kaunas – Marijampolė jungiantis transporto mazgas – viena pagrindinių arterijų, kuria piko metu pravažiuoja didžiuliai transporto srautai.

Netolimoje ateityje eismo sąlygos čia turėtų iš esmės pasikeisti – planuojama remontuoti viaduką, darbai truks beveik metus, eismas juo nebus uždaromas, bet ženkliai ribojamas. Šiuos darbus organizuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD), jau parengta projektas, dabar atliekama jo ekspertizė.

Užnemunės gatvė Kaune, planuojamas remontuoti viadukas

Galima tik numanyti, kokios automobilių spūstys susidarys pradėjus remontuoti kelio atkarpą, kuria Kauną pasiekia ir daugiatūkstantinė priemiesčių gyventojų armija, ar nuo Marijampolės bei Šakių atvykstantys vairuotojai.

Nerimauti verčia ir tai, kad jau gegužės viduryje iki rugsėjo remontui bus uždaromas vienas svarbiausių Kauno transporto mazgų – senamiestį ir Vilijampolės rajoną jungiantis P. Vileišio tiltas ir šalia, Jonavos gatvės pusėje esantis vadinamas Pilies žiedas. Uždarius eismą šia atkarpa didelė dalis vairuotojų rinksis aplinkkelius – Varnių tiltą arba Vakarinį aplinkkelį ir Užnemunės gatvę, kurioje taip pat planuojami darbai.

Ar nenutiks taip, jog tuo pačiu ar bent panašiu metu pradėjus visus darbus kauniečiai tiesiog uždus milžiniškose transporto spūstyse, o kelionei skirtas laikas prailgs bent kelis kartus ?

Užnemunės gatvė Kaune, planuojamas remontuoti viadukas

Viaduko remontas truks mažiausia 10 mėnesių

Nerimą, jog kauniečių ir miesto svečių laukia didžiuliai išbandymai didina tai, kad iki šiol nėra aišku, kada LAKD pradės Užnemunės gatvės viaduko remontą.

Į „Delfi“ klausimą, kada planuojama pradėti darbus, LAKD atstovas Saulius Jansonas atsakė, bet konkretaus laiko nenurodė.

„Šiuo metu projektui atliekama ekspertizė. Gavus teigiamą ekspertizės aktą ir patvirtinus projektą bus organizuojamas viešasis darbų pirkimo konkursas“, – teigė S. Jansonas.

Užnemunės gatvė Kaune, planuojamas remontuoti viadukas

Paklausus, ar planuojant remonto darbus atsižvelgta į tai, kad ši vieta yra tapusi viena pagrindinių transporto arterijų, LAKD atstovas minėjo, kad visa tai – įvertinta. Jo teigimu, dėl prasidėsiančių remonto darbų atsirasiantys ribojimai esminės įtakos srautams magistralėje „Via Baltica“ neturės.

„Projekto rengimo metu buvo atliekami natūriniai eismo intensyvumo tyrimai ir parenkant statybų vykdymo būdą, buvo atsižvelgta į eismo srautų intensyvumą“, – atsakė S. Jansonas.

Jis patikslino, kad viaduko remonto darbams planuojama 10 mėnesių po sutarties pasirašymo.

„Eismas minėtu viaduku bus dalinai ribojamas, nebus nutraukiamas. Kadangi viadukas pakankamai platus, remonto darbai bus vykdomi neuždarant eismo, kol vienoje viaduko pusėje vyks remonto darbai, kita viaduko puse vyks eismas“, – minėjo LAKD atstovas S. Jansonas.

Kauno senamiestis

Autobusų ir troleibusų keleiviai kulniuos remontuojamu tiltu

Kauno savivaldybės kuluaruose kalbama, jog dar ilgai užtruks, kol LAKD baigs tvarkyti visus formalumus.

Net ir atlikus projekto ekspertizę, sulaukus teigiamų išvadų reikės skelbti viešųjų pirkimų konkursą, patvirtinti nugalėtoją, su juo pasirašyti sutartį. O šie procesai neretai stringa, kai pralaimėjusios bendrovės konkurso rezultatus skundžia teismams.

Kol kas Kauno savivaldybė gyventojams ruošiasi pristatyti planą, kaip viskas keisis iki rudes remontui uždarius P. Vileišio tiltą ir Pilies žiedą.

Problemų kelia ir tai, kad šiuo tiltu vyksta nemažai visuomeninio transporto, kursuoja bent 18 maršrutų autobusai bei troleibusai. Jų eismą nukreipti pro netoliese esantį Varnių tiltą neįmanoma, nes nėra įrengtos kontaktinės linijos.

Kauno senamiestis

Kauno savivaldybės atstovai minėjo, kad remontuojant P. Vileišio tiltą juo bus leidžiama eiti pėstiesiems, važiuoti dviračiais bei paspirtukais. Planuojant laikiną viešojo transporto pertvarką nuspręsta, jog keleiviams teks įveikti tiltą patiems.

Atvažiavę prie Pilies žiedo autobusai bei troleibusai išlaipins keleivius, o šie tiltą kirs pėsčiomis, taip pat galės naudotis paspirtukais, bus įrengta jų dalinimosi vieta. Perėjus į kitą Neries pusę žmonių lauks visuomeninis transportas, kuriuo jie galės tęsti kelionę.

Vairuotojams teks kelius rinktis patiems

Akivaizdu, jog gegužės 17 dieną remontui uždarius P. Vileišio tiltą ir Pilies žiedą nemaža dalis Kauno vairuotojų susidurs su rimtais sunkumais – keliuose formuosis spūstys, įsivyraus chaosas.

Vilties suteikia nebent tai, kad remontas vyks vasarą, kai eismas ne toks intensyvus, o darbus planuojama pabaigti iki rugsėjo. Būtent šis mėnuo tradiciškai sutampa su transporto spūsčių „sezono“ pradžia, nes prasideda mokslo metai, daugelis kauniečių baigia atostogas ir grįžta prie darbų.

Kauno senamiestis

Jeigu Kauno savivaldybė ruošia planą, kaip remonto metu teks pertvarkyti visuomeninio transporto eismą, lengvųjų ir komercinių automobilių vairuotojams teks patiems ieškoti optimaliausių aplinkkelių.

Vienu jų taps Žaliakalnį ir Vilijampolę jungiantis Varnių tiltas, taip pat Vakarinis aplinkkelis ar jau minėta Užnemunės gatvė.

O laiką gaištant spūstyse ir važiuojant aplinkkeliais beliks tikėtis, kad pasibaigus remontui, eismo sąlygos pagrindiniame Senamiesčio transporto mazge pagerės. Bent taip žada Kauno savivaldybė.

Prioritetus skirs viešajam transportui

Neseniai išplatintame savivaldybės pranešime minima, kad baigus darbus pagerės susisiekimas viešuoju transportu – suplanuota papildomą A juostą įrengti dar prieš įvažiuojant į sankryžą Šauklių gatve nuo Šv. Gertrūdos g.

Dėl to autobusams ir troleibusams nebereikės stovėti vienoje eilėje su automobiliais. Kauno pilies stotelė taps kur kas erdvesnė viešajam transportui ir keleiviams.

Kauno senamiestis

Taip pat bus padidintos saugumo salelės ties žiedine sankryža. Jų funkcija – užkirsti kelius pavojingam ir neleistinam transporto priemonių manevravimui žiedu.

„Viskas daroma dėl paprasto tikslo – iš pagrindų atnaujinti susidėvėjusią infrastruktūrą ir tuo pačiu padidinti saugumą ypač judrioje žiedinėje sankryžoje bei šalia jos tvarkomose gatvėse“, – Kauno savivaldybės pranešime cituojamas Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Platins šaligatvius, rekonstruos sankryžas

Žadama, kad daugiau patogumų sulauks ir pėstieji – platės šaligatviai Šv. Gertrūdos gatvėje nuo Šauklių g. iki pat Laisvės alėjos.

Panašu, jog šaligatviai platės siaurinant gatves, nes kitaip to padaryti neįmanoma – šalia stovi pastatai.

Šv. Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryža

„Išplatės šaligatvis vienoje kelio atkarpos pusėje nuo Šv. Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžos iki pat Laisvės alėjos. Įgyvendinus pokyčius, pėsčiųjų eismas pasiskirstys tolygiai. Tai bus geras impulsas ir šiose gatvėse įsikūrusiems verslams“, – pridėjo A. Pakalniškis.

Permainų sulauks Šv. Gertrūdos ir Šauklių gatvių sankirta – pėsčiųjų perėja bus perkelta į saugumo salelę, taip sukuriant patogų susisiekimą ir neįgaliesiems bei dviratininkams. Iki šiol šiems eismo dalyviams kliūtimi tapdavo prieš pat perėją įrengti laiptai.

„Be to, naujovės numatytos ir Šv. Gertrūdos bei Gimnazijos gatvių sankryžoje: nusukimas į dešinę, Karaliaus Mindaugo prospekto link, bus susiaurintas nuo dviejų iki vienos eismo juostos, įrengiant nereguliuojamą pėsčiųjų perėją. Tiek vienu, tiek kitu atveju numatyti pokyčiai užtikrins ir didesnį transporto priemonių pralaidumą", – žadama Kauno savivaldybės pranešime.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (77)