Tik vienas kitas solidus šių dienų visureigis patenkintų tiek didelio pravažumo, tiek kasdienio sukiojimosi mieste ar ilgų kelionių komforto poreikius. Todėl nemenkas nuostabos šūksnis nusirito automobilių pasaulio specialistų lūpomis, kai pernai po ketverių metų poilsio visuomenei pristatytas naujasis „Land Rover Defender“.

„Pravažumo etalonas“, „legenda“, „sunkiai užmušamas automobilis“ – tokie „Defender“ epitetai dešimtmečius nuo pat gamybos pradžios 1948 metais skriejo iš pačių sudėtingiausių kelionėms užkampių: nuo dykumų ar džiunglių iki britų armijos žygių karštuosiuose pasaulio taškuose. Vis dėlto „Land Rover“ jau turėjo ką pasiūlyti ieškantiems šeimyniško automobilio, tad sprendimas ir naujojo „Defender“ koncepciją pasukti šia kryptimi nustebino daugelį.

Spartietiškumu garsėjęs asketiškas automobilis nuo ilgesnių kelionių tiesiog atbaidydavo dėl siauros praktinės srities, o jo įpėdinis sukurtas puoselėjant visiškai kitą viziją – visureigis turi būti pravažus, praktiškas, patogus ir tinkamas ilgoms šeimos išvykoms. Automobilių vertinimo specialistų teigimu, būtent šis koncepcijos posūkis senuosius gebėjimus išsaugojusiam legendiniam visureigiui leido pasivyti šiandienos poreikius.

„Evoliucinis šuolis tolyn nuo pirmtako, kurį konstruojant greičiausiai naudotas tik kūjis, iki dabartinio „Defender“ yra toks didelis, kaip tarp Atlantą tarpukario metais įveikusios „Lituanicos“ ir raketų „SpaceX“, – vaizdžiai paaiškino ilgametis „Lietuvos metų automobilio“ rinkimų komisijos narys Renaldas Gabartas.

Ekstremalus indeksas

Naujasis modelis beveik nuo pirmųjų kontaktų su pasaulio automobilizmo specialistais gavo nemenką pozityvių įvertinimų dozę ir sveikinimų britų legendai sugrįžus tiksliu šūviu į dešimtuką. Išimtimi netapo ir Baltijos šalys, kuriose visureigis taip pat pelnė ekspertų simpatijas ir užsitarnavo „Metų visureigio“ titulą Lietuvoje bei Latvijoje, o Estijoje tik per plauką netapo „Metų automobiliu“ ir užėmė antrą vietą. Be to, šis modelis tapo „Top Gear“ metų automobiliu – tai vienas labiausiai prestižinių apdovanojimų automobilių rinkoje.

Foto: Gamintojo archyvas

R. Gabartas sako, kad svarbiausias „Defender“ evoliucijos žingsnis, kuris atrišo inžinieriams rankas derinti gerokai kokybiškesnius važiavimo komforto nustatymus, buvo tai, kad jie atsisakė rėminės konstrukcijos, vietoje jos pasirinko tvirtą aliuminio monokoką bei nepriklausomas priekinę ir galinę pakabas. Automobilis gamintas ant platformos D7, kurią išbandė kiti koncerno modeliai, tačiau dėl gausybės specifinių patobulinimų suteiktas atskiras indeksas D7x.

„X“ čia šifruojamas kaip „ekstremalus“, nes konstrukcija yra net tris kartus atsparesnė sukimui, palyginti su „Discovery“ modeliu“, – paaiškina R. Gabartas.

Šuolis komforto link

Žurnalisto teigimu, naujajame „Defender“ nebėra nė kvapo spartietiško interjero, išskyrus demonstratyviai paliktus kelis tvirtinimo varžtus ir plieninius kėbulo struktūros elementus.

Apie šiuos pokyčius, kaip ryškiausius, kalba ir naująjį „Defender“ išbandęs lenktynininkas Antanas Juknevičius. Bekelės specialistas sako, kad visavertis visureigis turi ne tik įrodyti privalumus prastomis važiavimo sąlygomis, bet ir būti komfortiškas tiek mieste, tiek ir ilgose kelionėse. Šis aspektas svarbus, nes skirtingoms gyvenimo situacijoms visureigio savininkui netenka pirkti atskirų automobilių.

„Patogioms šeimos kelionėms turbūt yra trys svarbiausi dalykai. Pirma, kiek galima pasiimti daiktų, t. y. ar automobilis talpus. Antra, ilgai važiuojant labai svarbus komfortas. Galiausiai neatmesčiau pravažumo, nes jis leidžia važiuoti ne tik greitkeliais, bet ir prastais keliais, kad būtų pasiekiami visi tikslai. Man „Defender“ atsakė teigiamai į visus tris klausimus“, – sako Dakaro legenda.

„Lietuvos metų automobilio“ komisijos ekspertas, žurnalistas Egidijus Babelis šmaikštauja, kad naujasis modelis tapo tinkamas ne tik nesiskutusiems klajūnams į nuotykius leistis, bet ir naudoti kasdien.

„Jis komfortiškas, tylus, labai erdvus ir turi gyvą galą technologinių žaisliukų. Labiausiai stebina inžinierių gebėjimas suteikti jam didžiųjų „Premium“ segmento SUV važiavimo savybių ir prabangos pojūtį absoliučiai be blizgučių, neprarandant tvirto, nuotykiams skirto automobilio stiliaus“, – apibendrina žurnalistas.

Į naująjį „Defender“ montuojamas 10 arba 11,4 colio įstrižainės ekranas ir „Pivi Pro“ multimedijos sistema, leidžianti belaidžiu būdu atsisiųsti programinės įrangos atnaujinimus, taip pat įdiegtas belaidės prieigos taškas, galima rinktis 10 arba 14 garsiakalbių „Meridian“ garso sistemą bei skaitmeninį prietaisų skydelį ar projekcinį ekraną.

E. Babelio teigimu, automobilio komfortas akivaizdžiai tobulintas labiausiai. „Dabar jis važiuoja kaip prabangus automobilis, o ne traktorius, galingi varikliai leidžia skrieti magistralėmis, o adaptyvios važiuoklės – nebijoti apvirsti posūkiuose“, – teigia žurnalistas.

Ištakos – inžinierių vizijose

Anot A. Juknevičiaus, kelionių komfortą kuria ne tik geros važiavimo savybės ar gausybė elektroninių pagalbininkų, tačiau ir iš pirmo žvilgsnio sunkiau pastebimi dalykai, kurių ištakos yra inžinierių vizijose.

„Būtiniausius „Premium“ segmento atributus šis automobilis turi, tačiau man patinka, kad yra daug gerai suplanuotos erdvės: tiek daiktams, tiek žmonėms, juo važiuodamas nesijauti užspaustas“, – atkreipia dėmesį lenktynininkas.

„Defender“ surinko maksimalų penkių žvaigždučių prestižinės saugumo organizacijos „EuroNCAP“ testų įvertinimą. Jau bazinėje jo įrangoje yra automatinio stabdymo su pėsčiųjų aptikimo funkcija sistema bei nukrypimo nuo eismo juostos perspėjimas su trajektorijos korekcija. Dar viena technologinė naujovė – iš tinklo įkraunama hibridinė pavara – padės taupyti degalus bei išlikti draugiškesniems aplinkai.

E. Babelis pastebi, kad bekelėje naujasis modelis pranašesnis už pirmtaką, nes perima didelę vairuotojo darbo dalį, o elektronika padeda išsikapstyti iš kebliausių situacijų. Taip užtikrinamas pasitikėjimas, kuris virsta nemenka dalimi komforto – vairuotojas gali būti ramus, jog „Defender“ netaps kliūtimi nei pažliugęs miško kelias, nei po liūties atsirandančios gilios balos.