Gana tradiciniame automobilių D segmente „C5 X“ gerokai išsiskiria stipria ir unikalia rinkoje koncepcija, kurią įkvėpė 2016 metų Paryžiaus parodoje pristatytas „CXperience“ prototipas. Naujasis automobilis užims vietą gamintojo gamos viršūnėje.

Inovacijos – iš įspūdingojo „19 19 Concept“

Iš tinklo įkraunama hibridinė „C5 X“ versija bus tinkamiausia visoms gyvenimo situacijoms ir kasdieniam naudojimui be jokių apribojimų. 225 AG galią užtikrinantis hibridas suteikia galimybę nuvažiuoti daugiau nei 50 kilometrų (pagal WLTP metodiką) vien elektra – toks diapazonas tinkamas tyliai ir be išmetamo CO2 įveikti daugumą kasdienių kelionių. Važiuojant vien elektros režimu galimas didžiausias 135 km/val. greitis.

Ypatinga „Citroën C5 X“ inovacija – didelis spalvotas projekcinis vairuotojo ekranas, kuriuo gamintojai žengia pirmąjį žingsnį papildytos realybės link. Įtraukianti technologija pirmą kartą pademonstruota koncepciniame „19 19 Concept“ modelyje: ji leidžia vairuotojui neatitraukti akių nuo kelio ir kartu matyti norimą informaciją – nuo telefono skambučių iki navigacijos rodmenų.

Šis modelis pristato visiškai naują „Citroën“ informacijos ir pramogų sąsają, kurioje daugiausia dėmesio skirta ryšio technologijoms. Sistemą sudaro 12 colių įstrižainės HD kokybės jutiklinis ekranas, 4 USB C tipo lizdai, belaidis išmaniojo telefono įkroviklis, o programinės įrangos atnaujinimai atsiunčiami realiu laiku per kompiuterinę debesiją. Išmaniojo telefono turinį galima perkelti į ekraną funkcija „Mirror Screen“ nuotoliniu būdu.

Sistemos sąsaja sukurta taip, lyg ji būtų planšetinis kompiuteris: nustatymai, pritaikymas ir ekrano parinktys bei valdikliai sukoncentruoti pirminiame ekrane. Ši sistema turi efektyvią ir lengvai naudojamą balso atpažinimo funkciją bei asmeninį padėjėją, suprantantį žodines komandas, atsakantį į klausimus ir vykdantį nurodymus, kaip ir koncepciniame „19 19 Concept“.

Į „C5 X“ įdiegtos 2 lygio iš dalies autonominio važiavimo sistemos. Pavyzdžiui, vairuotojo pagalbos greitkeliuose sistema apima adaptyvią kruizo kontrolę kartu su „Stop & Go“ bei eismo juostos laikymosi pagalbos funkcijomis – taip vairuotojui nebereikia aktyviai valdyti greičio ar trajektorijos, nes automobilis gali pats laikytis nustatytų parametrų.

Daugybė kitų funkcijų lengvina kasdienį gyvenimą. Pavyzdžiui, tolimojo nuotolio aklosios zonos radaras, galinio skersinio eismo perspėjimo funkcija, kuri aktyvuojasi važiuojant atbulomis, taip pat 360 laipsnių apžvalgos sistema, rodanti supančią aplinką centriniame ekrane ir lengvinanti manevravimą, ar nuotolinio veikimo raktas, kuris automatiškai atrakina automobilį vairuotojui priartėjus bei užrakina jam nutolus.

Komfortas ir ramybė

Laikantis „Citroën“ individualizavimo filosofijos į „C5 X“ įdiegta originali interjero aplinka, leidžianti formuoti vidaus erdvę pagal paties vairuotojo įsivaizdavimą. Siūlomos šiltos salono medžiagos, derinamos rafinuotomis kombinacijomis, atkreipiant dėmesį į mažiausias detales.

„Advanced Comfort“ programos sėdynės, jau ankstesniuose modeliuose įrodžiusios aukštai iškeltą sėdėjimo patogumo kartelę, sukuria namų svetainės komforto pojūtį. Kokybišką šoninį ir nugaros prilaikymą užtikrina storas specialių standžiųjų putų užpildas, leidžiantis nepavargti ilgose kelionėse, o specialus paminkštinimas suteikia dar daugiau komforto.

Erdvumas buvo viena iš pagrindinių automobilio inžinierių užduočių. Priekyje patogios sėdynės ir neperkrautas prietaisų skydelis lemia didžiulę ir laisvą kelionių erdvę. Erdvi galinė automobilio dalis leis važiuoti atsipalaidavus, čia ypač daug vietos kojoms ir pečiams.

Erdvės pojūtį dar labiau sustiprina 360 laipsnių aplink keliaujančius suformuotos stiklo zonos, įskaitant mažuosius ketvirtinius langus ir didelį atidaromą stiklinį stoglangį, leidžiantį užlieti saloną šviesa vos to prireikus.

Ypač dėmesio skirta salono garso izoliacijai – akustiniai laminuoti priekiniai ir galiniai langai solidžiai atriboja nuo išorinio triukšmo.

Ikoniškųjų „Citroën“ modelių važiavimo it sklendimo stebuklingu kilimu pojūčius atkartojanti „Advanced Comfort“ pakaba leidžia naujuoju automobiliu nepastebimai įveikti visas kliūtis, duobes, kelio jungtis ar greičio mažinimo kalnelius.

Iš tinklo įkraunamoje hibridinėje „C5 X“ versijoje gamintojai pirmą kartą pristato aktyviąją „Advanced Comfort“ pakabą, turinčią tris darbo režimus. Jos valdymo sistema dar efektyviau išnaudoja „Progressive Hydraulic Cushions“ amortizatorių galimybes – nuo minkštesnio važiavimo iki stabilesnio posūkių įveikimo.

Novatoriškas segmente

Automobilio priekyje ir gale sumontuoti naujieji „Citroën“ V formos firminiai žibintai, pristatyti C4 modelyje. Šie lengvai atpažįstami LED dienos šviesos žibintai įdiegti į visas automobilio versijas ir tiek tamsiu, tiek šviesiu paros metu ryškiai pabrėžia unikalų kėbulą.

Dėl didesnės nei būdinga tradiciniams sedanams prošvaisos ir daugelį versijų montuojamų 19 colių skersmens ratlankių su „Tall & Narrow“ tipo padangomis „C5 X“ vairuotojams suteikiama aukštesnė vairavimo padėtis, užtikrinanti didesnį saugumą ir matomumą.

Naujoko parametrai atitinka klasikinius D segmento matmenis: ilgis – 4805 mm, plotis – 1865 mm, aukštis – 1485 mm, o 2785 mm atstumas tarp ašių lemia dosnią erdvę sėdintiems gale.

Tradiciškai „Citroën“ kūrėjai didelį vaidmenį suteikė praktinėms savybėms. Ne išimtis ir „C5 X“ modelis – bagažinė suprojektuota atliepiant praktiškesnių vairuotojų poreikius ir laikantis universalams būdingų kanonų, kuriuos užtikrinti leido matmenys ir patogumas.

Jos tūris siekia 545 litrus, o nuleidus galinę sėdynę galima pervežti ir iki 1640 litrų krovinio. Be to, patogumą lemia ir plokščios grindys, plati bei funkcionali bagažo įkrovimo anga, žemas slenkstis ir tiesios šoninės sienelės.

Sujungtas su durelėmis bagažo dangalas savaime pakyla, todėl lengviau pakrauti, o elektra valdomas bagažinės dangtis turi laisvų rankų funkciją, leidžiančią jį atverti net kai glėbys pilnas krepšių. Salone yra sumaniai suprojektuotų mažesnių saugojimo vietų, į kurias galima pasidėti kasdien naudojamus ar vežiotis būtinus daiktus.

Prekyba naujuoju „C5 X“ startuos antrąjį 2021 metų pusmetį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)