Ekranuose pateikiama informacija pasižymi unikaliomis galimybėmis: projekcinis papildytos realybės ekranas apjungia tikrą ir virtualų pasaulius, o naujos kartos vairas su liečiamaisiais valdikliais atspindi naujo elektrinio modelio ateities viziją. Erdvus ir progresyvus salonas pirkėjams leis patekti į naujų technologijų erą.

Naujas ir sumanus: įranga

Su „Audi Q4 e-tron“ gamintojas pristato itin visapusišką automobilį – jis patikimas partneris kasdieniuose darbuose ir pramogose, ir yra puikiai pritaikytas būti pagrindiniu šeimos automobiliu. 4590 mm ilgio, 1865 mm pločio ir 1613 mm aukščio, savo dydžiu „Q4 e-tron“ prilygsta didesniems kompaktinių SUV segmento modeliams.

Modulinės elektrinės pavaros „MEB“ konstrukcija, kurią naudojant yra pagamintas elektrinis „Audi“ SUV, užtikrina itin erdvų saloną. Kėbulo ilgis iki priekinės ašies siekia tik 86 centimetrus, tad atstumas tarp ašių yra net 2,76 m – didesnis nei vidutinio dydžio SUV segmente. Salono ilgis siekia net 1,83 m – panašaus dydžio kaip dideliuose SUV automobiliuose.

Jau įsėdimas į „Audi Q4 e-tron“ yra ypatinga patirtis: durelės atsiveria itin plačiai, o sėdynės yra patogiame aukštyje. Vairuotojas ir keturi keleiviai gali mėgautis itin erdviu salonu, kurį užtikrino ir plokščios grindys be centrinio tunelio.

Nors antros eilės sėdynės yra sumontuotos beveik septyniais centimetrais aukščiau nei priekinės, bet pasižymi itin didele erdve tiek virš galvų, tiek ir užtikrina itin daug vietos kojoms. Kalbant apie salono erdvę, „Audi“ kompaktinis elektrinis SUV yra pranašesnis už tiesioginius konkurentus „Premium“ segmente.

Papildytos realybės projekcinis ekranas

Su „Q4 e-tron“ pasirenkamu papildytos realybės projekciniu ekranu „Audi“ žengia itin didelį žingsnį ekranų technologijose. Pro priekinį stiklą matomame projekciniame ekrane dviejose atskirose zonose pateikiama svarbiausia ir papildytos realybės informacija. Pagalbinių sistemų duomenys ir navigatoriaus krypčių rodyklės, taip pat išvykimo ir atvykimo vietos yra rodomos atitinkamose realiose vietose kaip dinamiškai atspindima papildytos realybės informacija.

Foto: Gamintojo archyvas

Sukuriamas vaizdas tarsi ši informacija sklęstų maždaug dešimt metrų priešais vairuotoją, bet, priklausomai nuo situacijos, kai kuriais atvejais ji gali būti rodoma ir žymiai toliau. Vairuotojui ekranuose pateikiama itin aiški ir greitai suvokiama informacija, kuri neblaško dėmesio vairuojant ir itin praverčia esant blogam matomumui.

Numatantis atvaizdų generatorius „AR Creator“

Tai kas vadinama „AR Creator“, yra pagrindinis programinės įrangos modulis ir atvaizdų generatorius. Šis „MIB 3“ multimedijos platformos procesorius sudarytas iš daugybės atskirų modulių.

„AR Creator“ 60 kadrų per sekundę greičiu sukuria simbolius ir juos pritaiko prie atvaizduojamos projekcijos. Tuo pačiu metu jis skaičiuoja jų padėtį, atsižvelgiant į aplinką ir remiantis iš priekinės kameros, radaro ir GPS navigacijos sistemos gaunamais duomenimis.

Jo programinę įrangą sudaro maždaug 600 000 programavimo kodo eilučių, o tai yra maždaug 50 procentų daugiau nei buvo visoje pirmojo „Space Shuttle“ valdymo sistemoje.

Navigacijos sistema: priekyje „skrendantis“ dronas

Ypatingai papildytos realybės projekcinio ekrano privalumai atsiskleidžia naudojantis navigacijos sistema. Kelyje taip vadinamas dronas arba priekyje sklendžianti rodyklė rodo būsimą veiksmą. Tai veikia itin dinamiškai: pavyzdžiui, privažiuojant prie sankryžos sklendžianti rodyklė informuoja apie būsimą posūkį dar prieš tai, kai kita rodyklė tiksliai parodo kuria kryptimi reikia važiuoti. Jei sankryžoje važiuojama tiesiai, dronas pradingsta ir vėl pasirodo prieš kitą veiksmą. Atstumas iki posūkio yra rodomas metrais apatinėje ekrano dalyje.

Foto: Gamintojo archyvas

Ir net jei vairuotojas aktyvuoja prisitaikančią greičio palaikymo sistemą, kuri leidžia automobiliui važiuoti eismo juostos viduriu, projekciniame papildytos realybės ekrane ir toliau rodoma vizualinė pagalba. Kai tik „Audi Q4 e-tron“ užvažiuoja ant juostų žymėjimo be įjungto posūkio signalo, perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos sistema raudonai paryškina kertamą kelio žymėjimo liniją.

Vairas su liečiamaisiais valdikliais

„Audi Q4 e-tron“ vairas taip pat reprezentuoja mobilumo ateitį, o jo dvigubų stipinų dizainas priklauso naujai kartai. Keturių žiedų ženklas centrinėje dalyje yra plokščias, ant apatinio stipino yra „e-tron“ logotipas. Viršutiniai stipinai juodame blizgiame plastike turi liečiamąsias funkcines zonas su apšvietimu, išskiriančiu atskirus mygtukus.

Galima rinktis iš kelių skirtingų vairų variantų. Geriausioje versijoje jis turi sumontuotas svirtelės, kuriomis valdoma riedėjimo metu rekuperuojama energija ir turi dviejų dalių stipinų apdailą. Šildomas vairas yra suplotas iš viršaus ir apačios – toks sprendimas salono aplinkai suteikia dar labiau futuristinę išvaizdą. Ar tai būtų išvaizda, ar funkcija, ar pojūtis – naujas vairas aiškiai atspindi progresyvų „Q4 e-tron“ charakterį.

Aukščiausio lygio saugumas: priekinės sėdynės

Priekinės „Audi Q4 e-tron“ sėdynės yra itin pažangios kalbant apie saugumo technologijas. Šoninio smūgio atveju be šoninių pagalvių išsiskleidžia ir tarp priekinių sėdynių esanti saugos pagalvė tam, kad vairuotojas ir priekinis keleivis neatsitrenktų vienas į kitą. Sėdynių šildymas, valdymas elektra ir elektrinis juosmens prilaikymas užsakomi papildomai. Salono apdailai galima rinktis juodą, pilką, rudą ar smėlio spalvos apdailą.

Foto: Gamintojo archyvas

„S line“ versijoje siūlomi ypatingi sėdynių apmušalai. Tie pirkėjai, kurie vertina tradicines medžiagas, gali rinktis odos ir dirbtinės odos apmušalus arba itin prabangius „Nappa“ odos apmušalus. Dirbtinės odos ir „Dinamica“ mikropluošto audinio derinys yra dar vienas naujas apdailos variantas. Šis audinys atrodo ir liečiant jaučiamas kaip zomša, tačiau yra pagamintas iš 45 proc. perdirbto plastiko, tam panaudojus tekstilę ir plastikinę tarą.

„Puls“ apmušalai, tai pat derinami su dirbtine oda, yra dar vienas ypatingas „S line“ salono apdailos variantas. Jų gamybai taip pat buvo naudojamos antrinės žaliavos: iki 50 proc. audiniui panaudotų medžiagų buvo gauta iš sudėtingo proceso metu iš plastikinės taros pagamintų verpalų, tad ši medžiaga pasižymi tokia pačia išvaizda ir pojūčiu liečiant kaip tradicinis audinys. Taip „Audi Q4 e-tron“ sėdynėms naujam tikslui buvo panaudoti dvidešimt šeši 1,5 l plastikiniai buteliai.

„Audi“ elektrifikacijos plėtra įgauna pagreitį – naujas „Q4 e-tron“ debiutuoja po anksčiau pristatytų didelių SUV „Audi e-tron“, „e-tron Sportback“ ir sportiškojo „e-tron GT“. Šis modelis yra itin svarbus gamintojo elektrifikacijos strategijoje, kadangi pristatomas ypatingai patraukliame ir itin sparčiai augančiame kompaktinių SUV klasės segmente, tad „Audi“ pirkėjams siūlo „Premium“ elektromobilių pasaulį už patrauklią kainą.