JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugos administracija (NHTSA) neįprastą prašymą atšaukti automobilius pateikė sausio 13 d., išsiuntusi oficialų laišką „Tesla“, praneša reuters.com. Laiške rašoma, kad NHTSA padarė preliminarias išvadas, jog 2012–2018 m. gamybos „Model S“ ir 2016–2018 m. gamybos „Model X“ automobiliai kelia pavojų žmonių saugumui. Automobilių gamintojai paprastai sutinka pašalinti trūkumus, prieš automobilių saugos agentūrai oficialiai pareikalaujant atšaukti konkrečius gaminius.

NGESA teigimu, jutiklinių ekranų gedimai kelia rimtą pavojų saugumui, įskaitant dingusį galinio vaizdo kameros arba atsarginės kameros rodomą vaizdą, nebeveikiančius posūkio signalus bei priekinio stiklo džiovinimo ir šildymo funkcijas, dėl ko „gali pablogėti vairuotojo matomumas važiuojant šaltu oru“.

Automobilių saugą reguliuojanti institucija nurodė „Tesla“ sureaguoti į reikalavimą atšaukti automobilius iki sausio 27 d. Kaip sakė elektromobilių gamintojos atstovai, įmonė dar tą pačią dieną sutiko atšaukti „Model S“ ir „Model X“.

NHTSA skirtame atsakyme „Tesla“ pareiškė, kad sutiko savanoriškai atšaukti automobilius, „siekdama nutraukti tyrimą ir užtikrinti geriausius potyrius savo klientams“.

2020 m. birželio mėnesį NHTSA pradėjo nagrinėti vartotojų skundus, jog dėl medijos valdymo bloko gedimų nustoja veikti jutiklinis ekranas. Automobilių saugą reguliuojanti institucija pažymėjo, kad kiti gamintojai dėl panašių gedimų keliamo pavojaus saugumui atšaukė tūkstančius automobilių.

Lapkričio mėnesį išplėtusi tyrimą, NHTSA pranešė išnagrinėjusi 12 523 skundus dėl šios problemos. Praėjusį mėnesį NHTSA informavo, kad „peržiūrint surinktus duomenis, „Tesla“ patvirtino, jog visi medijos valdymo blokai anksčiau ar vėliau nustos veikti, nes jų atminties talpa yra ribota“.

Daugelyje skundų buvo tvirtinama, kad, pasibaigus garantijai, „Tesla“ iš automobilių savininkų reikalavo pinigų už medijos valdymo bloko keitimą. Dabar „Tesla“ nemokamai pakeis defektų turinčią detalę ir grąžins pinigus už keitimą sumokėjusiems klientams.

Elono Musko bendrovė pripažino egzistuojančią problemą, tačiau paaiškino, kad jeigu neveikia jutiklinis ekranas, „vairuotojas gali žiūrėti į veidrodėlius ir žvilgtelėti per petį. Jeigu negalima valdyti klimato kontrolės ir stiklo šildymo funkcijų, vairuotojui teks sustoti ir pačiam nusivalyti priekinį stiklą.“

Atšaukimo procesas prasidės kovo 30 d. NHTSA reikalavo atšaukti 158 tūkst. automobilių, bet „Tesla“ patikslino, kad po 2018 m. kovo mėnesio pagaminti modeliai turi atnaujintus procesorius, todėl jų atšaukti nereikia.

Taip pat automobilių gamintoja pranešė, jog 88 proc. „Tesla“ savininkų JAV belaidžiu ryšiu gavo programinės įrangos naujinius, leidžiančius naudotis kai kuriomis funkcijomis net ir neveikiant jutikliniam ekranui.