Orientyrai ypač svarbūs naujoje ir dar mažai kam pažįstamoje teritorijoje – elektrinių komercinių modelių rinkoje. Pavyzdžiui, konkursų rezultatai rodo, kad šiame segmente itin gerai vertinamas naujasis „Citroën ë-Jumpy“.

Šis elektromobilis nugalėjo lankomiausio Didžiosios Britanijos automobilių vertinimo portalo „Parkers“ paskelbtoje naujoje geriausio elektrifikuoto komercinio modelio nominacijoje, laimėjo „International Van Of The Year 2021“ rinkimus, taip pat pelnė mažesnių konkursų apdovanojimų kolekciją. Kas nulėmė tokį pasisekimą?

Pateikia apibendrintą informaciją

„Lietuvos komercinio automobilio 2020“ rinkimų komisijos narys, kompanijos „AD Rem transport“ direktorius Antanas Šimelis apgailestavo, kad „Citroen ë-Jumpy“ nespėjo pasirodyti mūsų rinkoje prieš praėjusių metų konkursą. Anot verslininko, elektrifikacija tokia, kad apie šiuos modelius rimtai svarstyti verta ne tik kuriant ekologiškos įmonės įvaizdį.

„Savo technikos parke norime keisti vieną nedidelį automobilį, todėl ir pats svarstau apie tokį modelį. Tai – jau ne prabangos ar įvaizdžio produktas, o ekonomiškai patraukli transporto priemonė, kuri puikiai tinka važinėti nedidelius atstumus“, – komentavo pašnekovas.

A. Šimelio manymu, didžiausias komercinio transporto konkursų privalumas – koncentruota informacija apie rinkos naujienas ir proga vartotojams sužinoti apie technines naujausių modelių galimybes.

„Komercinių automobilių spektras – itin platus, o jų naudotojai labai skirtingi. Tokie konkursai suteikia progą išsirinkti naują modelį arba, galvojant apie plėtrą, pradėti stebėti rinką. Techninius duomenis netgi galima palyginti su turimomis transporto priemonėmis ir taip gauti vertingų žinių“, – kalbėjo įmonės vadovas.

Jam labai patogu atrodo ir tai, kad nereikia rinkti informacijos nuo nulio, kartu stengtis susigaudyti, kurie gamintojai neseniai pristatė naujus modelius. Be to, sužinoti daugiau apie kiekvieno komercinio automobilio privalumus.

Gali priimti teisingą sprendimą

Lietuvos rinkos komercinius modelius taip pat vertinęs „Altas komercinis transportas“ pardavimo vadovas Karolis Šimkus pastebėjo, kad pasirinkimas – dar subtilesnis nei asmeninių automobilių. Anot jo, norint pastebėti skirtumus, reikia daug žinių, o komercinių automobilių konkursai pateikia apibendrintas įžvalgas ir susistemintą informaciją.

„Galutiniam vartotojui tuomet lengviau pasirinkti, greičiau susiorientuoti, į ką atkreipti dėmesį. Kartais būna dalykų, kurių patys klientai nė nepastebi. Tikėtina, kad pasinaudoję apibendrinta informacija jie galiausiai priims geresnį sprendimą nei vertindami savo nuožiūra“, – komentavo kompanijos atstovas.

K. Šimkaus manymu, svarbiausia tokių konkursų paskirtis – informacijos sklaida apie komercinių automobilių rinkos permainas. „Galbūt vartotojas anksčiau apie kitokį pasirinkimą nė nesvarstė, nes turėjo blogos patirties su kitais gamintojo produktais. Papildomos žinios gali pakeisti tokį mąstymą“, – konstatavo jis.

Pašnekovo teigimu, kai vienas ar kitas modelis tampa nugalėtoju, potencialiems pirkėjams suteikia stiprų emocinį efektą, nes žino, kad pasirinko tai, ką taip pat rinktųsi ir ekspertai.

„Rinkdamiesi bet kokį daiktą žiūrime ne tik į jo privalumus ar trūkumus, bet ir ekspertų vertinimą. Kai kompetentingų specialistų komanda gaminį pripažįsta geriausiu, bet kokiu atveju turi teigiamą įtaką mūsų sprendimui“, – kalbėjo jis.

Vertinimo kriterijai turi būti vienodi

A. Šimelio teigimu, didelius transporto parkus turinčios kompanijos mažiau atsižvelgia į pergalę viename ar kitame konkurse reiškiančius lipdukus ant automobilių. Jos labiau linkusios pasikliauti savo specialistais ir jų patirtimi, tačiau nugalėtoju tapęs modelis gali atkreipti dėmesį naujais sprendimais.

„Taip pat yra daug smulkių verslininkų ir amatininkų, kurie mažiau domisi technikos niuansais, bet atidžiau seka, kaip naujus modelius vertina specialistai“, – kalbėjo transporto kompanijos vadovas.

Užsienyje rengiami konkursai, anot K. Šimelio, lietuvių vartotojams aktualūs tada, kai vienodi yra ne tik patys modeliai, bet ir vertinimo kriterijai. Nugalėtojo titulas – visuomet privalumas, tačiau reikia įvertinti ir tai, kiek gaminys tinkamas vietinei rinkai.

„Vartotojai į tai atsižvelgia, tačiau galutinį sprendimą vis tiek priima pagal savo norus, lūkesčius, vietinę kainodarą ar produkto panaudojimo galimybes. Kasdienei veiklai renkasi tai, kas labiausiai tinka, o ne tai, ką kiti išrinko geriausiu“, – konstatavo pašnekovas.

Ekspertai pažymėjo, kad perkant komercinius automobilius į konkursų rezultatus žiūrima šiek tiek rečiau nei renkantis asmeninį, taip yra dėl skirtingų prioritetų. Siekiant praktiškumo ir ekonominės naudos mažiau dėmesio kreipiama į emocijas ir dizainą, labiau galvojama apie likutinę vertę ir eksploatacijos išlaidas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)