„Porsche“ pristato naują, populiariausio pasaulyje žiedinėms lenktynėms skirto automobilio, „911 GT3 Cup“ kartą, kuri sukurta naudojant naujausio 992 modelio pagrindą. Galingesnis variklis, patobulinta aerodinamika ir važiuoklė – savybės, kurios leis lenktynių trasose važiuoti dar greičiau ir stabiliau.

„Pirmasis „911 Cup“ modelis, sukurtas naudojant 964 modelio bazę, debiutavo dar 1990-iais. Per trisdešimt metų „Porsche“ pristatė dar kelias, vieną už kitą geresnes „911 Cup“ modelio versijas, kurios sužavėjo viso pasaulio lenktynininkus ir profesionalias komandas. Iš viso buvo parduotas net 4,251 „911 Cup“ automobilis, o tai leidžia jam būti pačiu populiariausiu tokio tipo lenktyniniu automobiliu pasaulyje.

Neabejotina, kad naujasis „Porsche 911 GT3 Cup“ taip pat sulauks didelio dėmesio visame pasaulyje, nes tai geriausias visų laikų žiedinėms lenktynėms skirtas šio gamintojo modelis. Dėl galingesnio variklio, atnaujintos aerodinamikos ir pagerintos priekinės važiuoklės konstrukcijos, šį automobilį valdyti dar maloniau ir smagiau“, – sako sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Efektyvesnė aerodinamika ir agresyvesnė išvaizda

Viena iš labiausiai pastebimų naujojo „911 GT3 Cup“ savybių yra atnaujinta aerodinamika ir raumeningesnė išvaizda – iš pirmo žvilgsnio automobilis atrodo dar įspūdingiau. To pavyko pasiekti dėka plataus „turbo“ modelių, lengvasvorio kėbulo, kuris „Cup“ serijos automobiliui panaudotas pirmą kartą.

Automobilio plotis siekia 1,902 milimetrus, todėl palyginus su ankstesnės kartos modeliu, galinė dalis platesnė 28 milimetrais ir turi papildomas aušinimo angas priešais galinius ratus.

Priekinės dalies plotis, dėka praplatintų ratų arkų, siekia 1,920 milimetrų. Tai leidžia naudoti 12 colių pločio priekyje ir 13 colių pločio gale ratlankių kombinacijas. Tai tipiniai GT lenktynių serijoms skirtų automobilių ratlankių ir padangų išmatavimai, kurie daro teigiamą įtaką valdymui.

Tuo pat metu septintosios kartos „911 Cup“ serijos modelis pasižymi ir pastebimai efektyvesne aerodinamika. Tai dėka didesnio galinio oro aptako ir priekinio bamperio, kuris buvo specialiai adaptuotas, kad efektyviai veiktų lenktynių režimu. Galinis oro aptakas gali būti reguliuojamas 11 skirtingų pozicijų, o „gulbės kaklo“ tvirtinimai užtikrina nesujauktą oro srautą sparno apačioje. Tai ne tik pagerina aerodinamines savybes, bet užtikrina ir didesnį stabilumą, ypač greituose posūkiuose.

Ankstesnės kartos modelio kėbulo gamybai buvo naudojama 70 proc. plieno ir 30 proc. aliuminio. Naujajame „911 GT3 Cup“ ši proporcija pasikeitė į priešingą pusę. Tuščio automobilio svoris siekia 1,260 kilogramų ir tai 35 kilogramais daugiau nei anksčiau. Tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad naujasis modelis turi daugiau saugumo įrangos – atsirado papildomi plieninio saugos rėmo sutvirtinimai, stoge sumontuotas FIA standartus atitinkantis išsilaipinimo stoglangis.

Foto: Gamintojo archyvas

Naujojo „Porsche 911 GT3 Cup“ stiklai pagaminti iš lengvasvorio polikarbonato ir padengti įbrėžimams atsparia danga. Durys, variklio dangtis ir galinis oro aptakas pagaminti iš anglies pluoštu sutvirtinto plastiko. Priekinis dangtis, kuriame sumontuoti oro kanalai, pagamintas iš aliuminio. Toks sprendimas priimtas siekiant sumažinti remonto išlaidas, jei automobilis patektų į autoįvykį.

Daug dėmesio dizaineriai skyrė ir vairuotojo ergonomikai. Naujos lenktyninės sėdynės turi dvi aukščio nustatymo pozicijas, o kartu su reguliuojama vairo padėtimi tai leidžia sukurti patogią vairuotojo poziciją atsižvelgiant į individualius poreikius. Atnaujinto dizaino iš anglies pluošto pagamintas vairas turi apšviečiamus mygtukus, kurių išdėstymas parinktas atsižvelgiant į vairuotojų pastebėjimus.

Atnaujinta važiuoklė ir galingesnis variklis

Galinė naujojo „911 GT3 Cup“ važiuoklė išliks tokia pati kaip ir serijiniame modelyje, tačiau priekyje bus montuojama nauja dvigubų svirčių ir „Uniball“ guolius turinti važiuoklė, tokia pati kaip ir „911 RSR“ modelyje. Dėl tokios konstrukcijos nuo šiol amortizatoriai nebus veikiami šoninių jėgų, todėl bus užtikrinamas tikslesnis valdymas, o vairuotojas geriau jaus priekinę automobilio ašį.

Naujojo „911 GT3 Cup“ amortizatoriai turi greičiausiuose „Porsche 919 Hybrid“ ir „911 RSR“ lenktyniniuose automobiliuose naudojamą pažangią vožtuvų technologiją. Pirmą kartą „911 GT3 Cup“ modelio istorijoje į jį bus montuojamas ir elektromechaninis vairo stiprintuvas, todėl nebereikės hidraulinės pompos ir šiai sistemai reikalingų linijų.

Automobilis bus varomas atmosferinio, 4.0 l darbinio tūrio, „boxer“ tipo, šešių cilindrų, vandeniu aušinamo variklio, kurio maksimali galia – 510 arklio galių. Ji išvystoma varikliui pasiekus 8,400 sūkių ribą, o maksimaliai variklis pasiekia 8,750 sūkių per minutę. Maksimalus 470 Nm sukimo momentas pasiekiamas esant 6,150 sūkių per minutę. Tinkamą variklio valdymą užtikrins elektroninė „Bosch MS 6.6“ sistema.

Vieno droselio sistema su dviem rezonansinėmis sklendėmis užtikrins dar aštresnę variklio reakciją į akseleratoriaus paspaudimą, o kartu su lenktynėms skirtais katalizatoriais aprūpinta išmetimo sistema sukurs labiau jaudinantį garsą. Pirkėjai galės rinktis tris skirtingas išmetimo sistemas atsižvelgiant į tai, kokioje lenktynių serijoje automobilis bus naudojamas bei į keliamus techninius reikalavimus ar prisitaikant prie lenktynių trasos.

Foto: Gamintojo archyvas

Kaip ir ankstesniame modelyje, naujojo „911 GT3 Cup“ variklio patikra bus atliekama tik po 100 lenktynių trasoje praleistų valandų. Variklio galia į ratus bus perduodama per 72 kilogramus sveriančią šešių pavarų sekvencinę pavarų dėžę, turinčią vienalytį smagratį ir trijų plokščių grūdinto metalo lenktyninę sankabą. Pavaras vairuotojas perjungs svirtelių prie vairo pagalba.

Už pavarų perjungimą atsakingi elektriniai servo varikliukai, todėl nebenaudojama pneumatinė sistema. Tai ne tik pagreitina pavarų perjungimą, bet ir leidžia realiuoju laiku stebėti parametrus bei atlikti diagnostiką, taip pat leidžia išvengti mechaninių gedimų, jei dėl kokios nors priežasties pavaros būtų perjungtos netinkamai.

Dalinė pavarų dėžės apžiūra reikalinga po 60 valandų naudojimo lenktynių trasoje, o tai yra maždaug dviejų metų dalyvavimo „Porsche Mobil 1 Supercup“ lenktynių serijoje trukmė. Pagrindinis pavarų dėžės patikrinimas turi būti atliekamas po 120 valandų naudojimo lenktynių režimu.

Patobulinta ergonomika vairuotojui

Taip vadinamas „Guminių jungiklių skydelis“ (Ruber Switch Panel, RSP) turi dešimt didelių mygtukų ir primena skydelį, kuris naudojamas ir „Porsche 919 Hybrid“. Šiais mygtukais lengva naudotis, net ir vykstant intensyvioms lenktynėms. Jie skirti atlikti tokias funkcijas kaip įjungti šviesas, ventiliatorių ar padangų nustatymus pakeisti iš skirtų sausai į šlapią trasą. Dėl intuityvaus valdiklio, bus lengviau ir paprasčiau keisti „911 GT3 Cup“ stabdžių balansą.

Atnaujintas ir 10.3 colių skaitmeninio centrinio ekrano dizainas. Jame pateikiama pati svarbiausia informacija, kuri reikalinga vairuotojui lenktynių metu. Šalia variklio sūkių matomos aušinimo skysčio ir tepalo temperatūros, kuri pavara įjungta, svarbiausi nustatymų pranešimai ir perspėjimai. Dėl atnaujinto dizaino nuo šiol identišką informaciją matys tiek lenktynininkas, tiek ir jo lenktynių inžinierius. Tai neabejotinai padės analizuoti duomenis.

„911 GT3 Cup“ elektronika sukurta taip, kad būtų kuo draugiškesnė naudotojui analizuojant sutrikimus ir ieškant problemų sprendimo būdų. Specifinė programinė įranga visą informaciją pateikia dar aiškiau ir konkrečiau. Nors tokios sistemos kaip ABS ar sukibimo kontrolė standartiškai yra išjungtos, tačiau įvedus specialius kodus, jas galima aktyvuoti. Lenktynėms skirta elektroninė įranga nuo šiol montuojama galinėje dalyje, todėl atsirado galimybė sumontuoti keleivio sėdynę, jei su savo „Porsche 911 GT3 Cup“ vairuotojas lenktynių trasoje norėtų pavėžinti keleivį.

Nuo 2021-ųjų metų sezono, naujasis „911 GT3 Cup“ galės dalyvauti „Porsche Mobil 1 Supercup“, nacionalinėje Vokietijoje vykstančioje „Porsche Carrera Cups“, Prancūzijos, Azijos ir Beneliukso lenktynių serijose. Taip pat pirmą kartą ir Pietų Amerikos lenktynių serijose.