Komisija, kurią sudaro dvidešimt penki apie komercinius automobilius rašantys redaktoriai ir žurnalistai, atstovaujantys pagrindiniams Europos ir Pietų Afrikos sunkvežimių transporto leidiniams, itin pabrėžė visapusišką „Mercedes-Benz“ požiūrį į elektromobilumą, pagrįstą aiškia ilgalaike strategija.

„Mums yra didelė garbė ir didžiuojamės, kad garsaus „Truck of the Year“ konkurso komisija mūsų sunkvežimius „eActros“ ir „GenH2 Truck“ įvertino prestižiniais „2021 Truck Innovation Award“ apdovanojimais. Tai yra dar vienas reikšmingas patvirtinimas, kad su savo strategija, apimančia CO2 neutralias technologijas (akumuliatorių ir vandenilinių kuro elementų energiją), esame teisingame kelyje“, – sako oficialaus „Mercedes-Benz“ ir „Daimler Trucks“ atstovo „Veho Lietuva“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Lietuvoje Paulius Kraučiūnas.

„Daimler Trucks“ buvo pirmasis gamintojas pasaulyje, 2016 m. pristatęs elektrinį miesto sunkvežimį. 2018 m. debiutavo elektrinio „eActros“ prototipas ir tais pačiais metais buvo pradėti intensyvūs bandymai, kuriuose dalyvavo įmonės klientai. Elektra varomas „eActros“, kurio serijinės gamybos pradžia numatyta 2021 metais, galės nuvažiuoti gerokai per 200 kilometrų.

2020 m. rugsėjo mėn. „Daimler Trucks“ pristatė „Mercedes-Benz GenH2 Truck“ – koncepcinį elektrinį sunkvežimį, kurio serijinis modelis galės nuvažiuoti 1000 ir daugiau kilometrų, o tai yra itin aktualu tolimojo susisiekimo sektoriui. Numatoma, kad klientai jo bandymus pradės 2023 m., o serijinė gamyba prasidės antroje šio dešimtmečio pusėje.

Taip pat šių metų rugsėjo mėn. „Daimler Trucks“ pristatė automobilių elektrifikavimo strategiją, kuri apima elektrinius sunkvežimius, skirtus nuo pristatymų miestuose iki tarptautinių vežimų, taip tesint įsipareigojimus siekti Paryžiaus klimato kaitos konferencijoje iškeltų tikslų. Kaip vieną iš šio itin visapusiško požiūrio etapų „Daimler Trucks“ pirmą kartą pristatė naują modulinę „ePowertrain“ platformą, kurią taip pat itin gerai įvertino konkurso komisija.

CO2 neutrali pristatymų mieste alternatyva

„Mercedes-Benz eActros“ bandymų metu gauti klientų atsiliepimai buvo skirti prototipui tobulinti ir serijinės gamybos modeliui parengti. Atsiliepimai atskleidė, kad elektrinis „eActros“ yra puikiai pritaikytas tvariam sunkiųjų krovinių vežimui ir savybėmis nenusileidžia tradiciniams dyzeliniams sunkvežimiams. O serijinės gamybos „eActros“ tokiais parametrais kaip nuvažiuojamas atstumas, galia ir saugumas bus netgi gerokai pranašesnis už dabartinį prototipą.

Serijinis „eActros“, kuris debiutuos kaip dviejų ir trijų ašių sunkvežimis, prilygs tradiciniam „Actros“ ir vertinant naudingą vežamą svorį. „Daimler Trucks“ šį elektrinį sunkvežimį siūlys su tokiomis ekosistemą apimančiomis elektromobilumo konsultavimo paslaugomis kaip maršrutų analizavimas, galimų subsidijų vertinimas, integravimas į esamo parko veiklą ir tinkamais įkrovimo infrastuktūros sprendimais.

2020 metais „Daimler Trucks“ taip pat pristatė tolimojo susisiekimo sunkvežimio „Mercedes-Benz eActros LongHaul“ su akumuliatoriais viziją, skirtą kroviniams gabenti suplanuotais maršrutais energiją taupančiu būdu. „Daimler Trucks“ planuoja pradėti serijinę sunkvežimio „eActros LongHaul“, kuris vienu įkrovimu galės nuvažiuoti apie 500 kilometrų, gamybą 2024 metais.

„GenH2 Truck“: sunkvežimis su kuro elementais

Kurdami „Mercedes-Benz GenH2 Truck“ sunkvežimį „Daimler Trucks“ inžinieriai siekė tokių pačių galios, nuvažiuojamo atstumo ir dinaminių parametrų, kaip ir įprasti tolimojo susisiekimo „Mercedes-Benz Actros“ sunkvežimiai. Pavyzdžiui, serijinio „GenH2 Truck“ sunkvežimio bendroji masė sieks 40 tonų, naudinga apkrova – 25 tonas. Didelį vežamą svorį ir tolimą nuvažiuojamą atstumą užtikrins dvi specialios suskystinto vandenilio talpos ir itin galinga kuro elementų sistema, kurie yra koncepcinio „GenH2 Truck“ sunkvežimio pagrindas.

„Daimler Trucks“ naudoja suskystintą vandenilį (LH2), kadangi šios būsenos jis pasižymi kur kas didesniu energijos tankiu nei vandenilio dujos. Dėl to sunkvežimių, naudojančių suskystintą vandenilį, kuro celių talpos yra gerokai mažesnės, o dėl mažesnio slėgio – lengvesnės. Todėl sunkvežimyje lieka daugiau vietos kroviniui ir galima vežti didesnį svorį.

Kadangi sunkvežimis gali vežti daugiau vandenilio, ilgėja nuvažiuojamas atstumas, todėl su „GenH2 Truck“, kaip ir įprastu sunkvežimiu, galima vykti į ilgalaikes ir sunkiai planuojamas tolimojo susisiekimo keliones, kurių metu kasdien sunaudojama daug energijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)