Turi „veidą“

Tie, kurie pranašavo, kad miesto krosoverių mada bus vienadienė ir netrukus pasaulis vėl grįš prie įprastų kėbulo formų – nedidelių hečbekų – neišvengiamai suklydo. Visos automobilių rinkos veidrodžiu ne vienerius metus esančiuose „Lietuvos metų automobilio“ rinkimuose kasmet visureigiai sudaro bent pusę viso dalyvių parko, o neretai dalis modelių – tiesioginiai konkurentai.

Taip nutiko ir šių metų rinkimuose: Prancūzijos „Peugeot“ į juos delegavo net du brolius – benzinu varomą krosoverį 2008 ir elektrinį jo brolį e-2008, kitas Prancūzijos automobilių gamintojas, „Renault“, pristatė „Captur“, Japonijos „Nissan“ atvežė „Juke“, o „Ford“ nusprendė į rinkimus atgabenti „Puma“. Ir, juokavo rinkimų komisijos nariai, nepaisant to, kad visi šie modeliai yra tiesioginiai konkurentai, renginyje pristatoma gama ganėtinai nedidelė palyginus su tuo, kiek kompaktiškų visureigių išriedėjo į rinką visame pasaulyje.

Ir nors mažųjų miesto visureigių išties netrūksta, sunku būtų pasakyti, kad jie panašūs vieni į kitus. Priversti dėl vietos po saule ir vairuotojų dėmesio kovoti su galybe konkurentų, automobilių gamintojai stengiasi, kad jų automobiliai turėtų savitą „veidą“, kurį būtų lengva atpažinti net ir tuomet, kai automobilis važiuoja aklinoje tamsoje.

Vienas būdas tą padaryti yra suteikiant automobiliui išskirtinę formą, kaip, pavyzdžiui, tą padarė Japonijos „Nissan“ su „Juke“ modeliu. Kitas būdas – pasirūpinti, kad apie tai, kokio ženklo automobilis važiuoja priešais, kalbėtų jų žibintai. Tokį būdą pasirinko „Peugeot“. Pavyzdžiui, 2008 ir e-2008 modeliai priekinėje dalyje turi charakteringus, ženklui būdingus, liūto iltis primenančius vertikalius žibintus. Galiniai žibintai taip pat išskirtiniai – trys vertikalūs brūkšneliai, iš karto sufleruojantys, kad prieš akis – „Peugeot“.

Išskirtinį dizainą pastebėjo ir „Lietuvos metų automobilio 2021“ rinkimų komisijos nariai. Komisijai priklausantis Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius pasakojo, kad įdėmiau į „Peugeot 2008“ jis įsižiūrėjo dar prieš rinkimus, mat jo pagalbos renkantis naują automobilį pasiprašė viena pažįstama moteris.

„Renkantis iš kelių skirtingų, laimėjo būtent „Peugeot“. Pirkėją užkabino išorės ir vidaus dizainas, taip pat modernus prietaisų skydelis“, – pasakojo pašnekovas.

Kontrastinga ir ryški išorė – ne vienintelis privalumas, kurį, pasak V. Valiukevičiaus, įžvelgė automobilio sau ieškojusi pirkėja. Pasak automobilių žinovo, sužavėjo ir tai, kad iš pažiūros nedidelis automobilis itin erdvus viduje, be to, pagyrų modelis nusipelnė ir dėl gerų interjero apdailos medžiagų.

Įžvelgė naują tendenciją

Kalbėdama apie į „Lietuvos metų automobilio 2021“ finalinį septintuką patekusį „Peugeot 2008“, rinkimų komisijos narė Dina Sergijenko įžvelgia ir dar vieną detalę.

„Peugeot“ bene pirmieji nusprendė, kad klientas neturėtų rinktis, kokiais degalais važiuoti, žiūrėdamas į visiškai skirtingų kėbulų automobilius. Pavyzdžiui, jei nori elektromobilio, gausi kažkokį futuristinio dizaino keistuolį, o jeigu nori važiuoti dyzelinu, tada galėsi rinktis iš akį traukiančio tradiciškesnio modelio. Jie pasiūlė išsirinkti modelį, tuomet susikomplektuoti automobilį, kaip norisi, ir tik tada svarstyti, kokios jėgainės reikia“, – pasakojo automobilių žurnalistė.

Anot jos, toks sprendimas gelbėja pirmiausia tuos, kurie norėtų važinėti elektra, tačiau visiškai netrokšta vairuoti perdėm naujoviško, iš įvairiausių ekologiškų pluoštų pagamintą apdailą turinčio nediduko keistuolio, mat galimybė rinktis viską, ką tik nori, net ir jėgainę, leidžia apie automobilio įsigijimą mąstyti itin kūrybiškai, ne vien tik pragmatiškai.

„Tokį sprendimą galėčiau drąsiai vadinti metų inovacija, mat ne kartą pati savomis ausimis girdėjau, kad, pavyzdžiui, žmonės norėtų vairuoti elektromobilį, tačiau tokį sunku išsirinkti, nes dauguma jų – arba itin brangūs, arba pernelyg keisto ir akiai neįprasto dizaino. Dabar gi, pavyzdžiui, vizualūs skirtumai tarp 2008 ir e-2008 modelių išorėje minimalūs, tik įsėdę į vidų ir nuspaudę akceleratorių lengvai suprasite, ar vidaus degimo, ar elektros variklis slepiasi po kapotu“, – komentavo žinovė.

Pasak jos, kol kas tokią idėją savo koncerne pritaikęs „Peugeot“ konkurencijos neturi, tačiau vyresnio brolio pėdomis seka ir tai pačiai PSA grupei priklausantis „Opel“, šiemet pristatęs mažąjį hečbeką „Corsa“. Šis modelis taip pat siūlomas vienu kėbulu ir keliomis skirtingomis jėgainėmis – ir su vidaus degimo varikliais, ir su elektros motoru.

„Esu tikra, kad dar po metų rinkoje turėsime tikrai gerokai daugiau gamintojų, kurie įvertins tokią „Peugeot“ idėją ir patys pritaikys ją savo gamyboje. Ilgainiui išties naujus automobilius pirksime taip, kad pirmiausia išsirinksime spalvas, aksesuarus, o tuomet pasirinksime, kokios „širdies“ reikėtų“, – neabejojo D. Sergijenko.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)