„Tesla“ iki šiol gamina populiariausius elektromobilius pasaulyje. Tikriausiai dar prisimenate eiles, kai buvo pradėtos „Tesla Model 3“ rezervacijos. Ilgą laiką „Tesla“ elektromobiliai ir Europoje buvo patys populiariausi, tačiau dabar į žaidimą įsijungia ir tradicinių automobilių gamintojai.

Trečiąjį 2019-ųjų ketvirtį „Tesla“ pardavimai siekė 33,8 proc. visos elektromobilių rinkos Vakarų Europoje. 2020-ųjų trečiasis ketvirtis jau atrodė visiškai kitaip - „Tesla“ susišlavė tik 13,5 proc. Vakarų Europos elektromobilių pardavimų. Į Vakarų Europą šiuo atveju įtraukiamos ir tokios „Tesla“ gerbėjų šalys kaip Norvegija ir Šveicarija.

Skirtumas didžiulis, tačiau iš kur? Kas nutiko?

Na, nieko labai netikėto. „Tesla Model 3“ nukonkuravo kitus markės modelius – „Model S“ ir „Model X“ pardavimai svyruoja. COVID-19 pandemija taip pat pakoregavo tiekimo grandines. Norite laukti „Model 3“ ar jums pakaks „Volkswagen ID.3“?

Ir „Tesla“ neturi tiek jau daug modelių. Norite mažo miesto elektromobilio? Na, „Tesla“ nelabai turi ką jums pasiūlyti. Kituose segmentuose „Tesla“ modeliai yra ryškesni, bet tikrai tinka ne visų skoniui – o juk norint dominuoti reikia konkuruoti su visais.

Per pirmuosius 9 2020-ųjų mėnesius „Tesla“ Vakarų Europoje pardavė apie 63 tūkstančius elektromobilių (12 tūkstančių mažiau nei pernai per tą patį laiką). Tai yra žymiai mažiau nei „Volkswagen“ grupė (87 tūkst.) bei „Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance“ (83 tūkst.) Tik svarbu pažymėti, kad „Volkswagen“ bei „Renault-Nissan-Mitsubishi“ su „Tesla“ varžosi pasitelkę po kelias markes.

Naujiems „Tesla“ automobiliams atkeliaujant iš Kinijos, skaičiai tikriausiai taisysis. Tačiau „Tesla“ negali pasikliauti tik vienu modeliu – „Model 3“ yra geras automobilis, tačiau jis paskęsta Europos rinkos įvairovėje. „Model Y“ pardavimai tuoj įsibėgės, o kas toliau? „Cybertruck“ Europoje tikrai nebus labai populiarus.