Šiandien ACEA paskelbė antrąjį kasmetinio tyrimo „Perėjimas prie teršalų neišskiriančio mobilumo“ („Making the Transition to Zero Emission Mobility“) leidimą. Šio tyrimo tikslas – sekti įkrovimo stotelių infrastruktūros plėtrą ir paskatų, reikalingų norint padėti elektromobiliams įsitvirtinti rinkoje, taikymą.

Remiantis naujosios ataskaitos išvadomis, per pastaruosius trejus metus ES elektromobilių pardavimas išaugo 110 proc. Visgi per tą patį laikotarpį įkrovimo stotelių padaugėjo tik 58 proc. (iki beveik 200 tūkst.). Vadinasi, investicijos į šią infrastruktūrą atsilieka nuo didėjančios elektromobilių pardavimo apimties.

„Ši situacija yra potencialiai labai pavojinga, nes galime greitai pasiekti tokį tašką, kai elektromobilių populiarumas ims blėsti, vartotojams padarius išvadą, kad jų kelionės maršrute yra paprasčiausiai per mažai įkrovimo stotelių arba kad reikės per ilgai laukti eilėje prie sparčiojo įkrovimo funkciją turinčios stotelės“, – įspėjo ACEA generalinis direktorius Ericas-Markas Huitema.

Iš tikrųjų, ACEA analizė atskleidė, kad šiandien vos vienas iš septynių ES įrengtų įkrovimo taškų turi sparčiojo įkrovimo funkciją. Iš viso bloke tokių įkrovimo taškų (≥ 22 kW galios) – tik 28 586, o didžiąją daugumą (171 239) sudaro įprasti įkrovimo taškai (< 22 kW galios). Nemažai į ES statistiką įtrauktų vadinamųjų įprastų įkrovimo taškų turi paprastus mažos galios kištukinius lizdus, kurie nėra pritaikyti pakankamai sparčiam elektromobilių įkrovimui, pavyzdžiui, standartiniai kištukiniai lizdai garažuose.

ACEA ataskaitoje minima dar viena svarbi problema – esamos įkrovimo stotelės yra itin nevienodai pasiskirsčiusios ES valstybėse narėse. Šalyse, kurių bendras plotas sudaro 27 proc. viso bloko teritorijos (Nyderlandai, Vokietija, Prancūzija ir Jungtinė Karalystė), yra 75 proc. visų įkrovimo stotelių. Geriausiai išvystytą įkrovimo stotelių infrastruktūrą turinčiuose Nyderlanduose jų yra per tūkstantį kartų daugiau negu prasčiausia infrastruktūra pasižyminčiame Kipre (38 įkrovimo stotelės).

ACEA ragina Europos Komisiją (EK) greitai peržiūrėti ES direktyvą dėl alternatyviųjų degalų infrastruktūros diegimo rengiant ekonomikos atgaivinimo po COVID-19 planą, įskaitant aiškius ir privalomus tikslus visoms valstybėms narėms.

„Turint omenyje Europos ambicijas sumažinti klimato kaitą, dabar reikia dar skubiau padidinti visų alternatyvių transporto priemonių infrastruktūros reikalavimus“, – pabrėžė ACEA vadovas.