„Pirmasis masinės gamybos elektromobilis „MX-30“ žymi naują „Mazda“ istorijos skyrių. Tai pirmasis gamintojo elektromobilis, o jame naudojamus išskirtinius techninius sprendimus ir rafinuotą modelio dizainą jau įvertino ne tik „Mazda“ gerbėjai, bet ir elektromobilių entuziastai visame pasaulyje“, – sakė „Mazda“ Baltijos šalių rinkodaros vadovė Justė Šataitė.

Stilinga ir praktiška

„MX-30“ sumontuotos laisvo stiliaus durys be vidurinio statramsčio ir su specialiai sukurtais durų vyriais. Priekinės durys atsidaro į priekį net 82 laipsnių kampu, galinės atgal – iki 80 laipsnių.

Dėl didelės atsivėrusios erdvės labai lengva įlipti ir išlipti tiek sėdint priekyje, tiek gale. Be to, dėl to lengviau galima pakrauti ir iškrauti krovinius.

Durų aukštis ir forma buvo suprojektuoti pagal žmogaus kūno matmenis. Vertikali galinių durų rankena leidžia atidaryti ir uždaryti jas lengviau: riešas mažiau apkraunamas net tada, kai durys plačiai atvertos.

Į priekines sėdynes sumontuota įlipimo sistema, kuri vienu prisilietimu atlošą palenkia pirmyn ir tuo pačiu metu pastumia priekinę sėdynę į priekį, dėl to patogiau išlipti ir įlipti iš galinių sėdynių. Slenksčių forma bei dizainas taip pat kruopščiai suprojektuoti, kad būtų galima sklandžiau išlipti iš automobilio.

366 litrų talpos bagažinė suprojektuota taip, kad tiktų įvairų gyvenimo stilių mėgstančioms šeimoms, o papildoma dėtuvė po grindimis suteikia galimybę patogiai susidėti mažesnius daiktus. Bagažinės slenksčio aukštis suprojektuotas pagal žmogaus kūno matmenis, tad pakrauti ir iškrauti bagažą yra patogiau.

Modernus ir jaukus salonas

Į prietaisų skydelį integruotas 7 colių skersmens TFT LCD ekranas, kuriame pateikiama pagrindinė važiavimo informacija. Į standartinę komplektaciją montuojamas projekcinis ekranas ant priekinio stiklo rodo reikalingą informaciją nepatraukus akių nuo kelio.

Automobilio centre sumontuotu 7 colių ekranu galima valdyti klimato kontrolės sistemą, reguliuoti oro srautus bei sėdynių šildymą. Klimato kontrolės valdymas suprogramuotas taip, kad trumpas prisilietimas keistų temperatūrą puse laipsnio, o brūkštelėjimas pirštu – trimis laipsniais. Sistema taip pat pateikia garsinį patvirtinimą, kad kiekvienas veiksmas buvo užfiksuotas.

Fiziniai mygtukai, sumontuoti aplink ekrano perimetrą, yra valdymo ekranu alternatyva: jais galima įjungti ar išjungti oro kondicionierių, reguliuoti temperatūrą, vėjo greitį ar langų apipūtimą. Šie mygtukai lengvai paspaudžiami net mūvint pirštines.

MX-30 centrinėje konsolėje montuojamas 8,8 colių multimedijos ekranas. Šioje dviejų ekranų konfigūracijoje turinys yra rodomas tokiu pačiu šriftu, kaip ir kituose ekranuose, taip išlaikant vizualinį salono vientisumą.

MX-30 gali būti komplektuojama su viena iš dviejų garso sistemų – „Mazda Harmonic Acoustics“ arba papildomai užsakoma dvylikos garsiakalbių „Bose“ „premium“ garso sistema.

Foto: Vytautas Pilkauskas

Ateitis be eismo įvykių

Pasišventusi dėl ateities visuomenės be eismo įvykių, „Mazda“ nenutrūkstamai gerina „Mazda Proactive Safety“ filosofijos saugumo rodiklius.

Nors MX-30 sumontuotos durys be vidurinio statramsčio, automobilio kėbulas suderina didelę jėgą ir efektyvią energijos absorbciją, taip buvo pasiekti puikūs saugumo susidūrimo atveju rezultatai. „Mazda“ inžinieriai panaudojo naujausias technologijas ir konceptus, tarp jų – ir kruopščiai suprojektuotą struktūrą aukšto voltažo baterijai apsaugoti.

MX-30 turi ir patobulintą „i-Activsense“ saugos sistemų rinkinį. Šoninio eismo (angl. „Turn-Across Traffic“) stebėjimo sistema montuojama kartu su išmanaus stabdžių palaikymo (angl. „Smart Brake Support“) sistema, tai padeda išvengti susidūrimų sankryžose. Sukant į kairę kamera, nukreipta į priekį, bei milimetrinių bangų radaro jutikliai stebi atvažiuojančius automobilius. Kai sistema numato, kad yra pavojus susidurti, automatiškai aktyvuoja stabdžius ir taip arba padeda išvengti avarijos, arba sumažina žalą.

Tarp naujų technologijų taip pat yra avarinio juostos (angl. „Emergency Lane Keeping“) ir kelio palaikymo (angl. „Road Keep Assist“) sistemos, kurios padeda išlaikyti automobilį teisingoje kelio vietoje net tada, kai nėra žymėjimo linijų. Avarinio juostos palaikymo ir aklosios zonos sistemos padeda išvengti įvykių keičiant eismo juostą.

Foto: Vytautas Pilkauskas

Važiuojant didesniu nei maždaug 60 km/val. greičiu, priekinė kamera stebi kelkrašti, žolę ir kitus natūralius nežymėto kelio krašto elementus. Kai sistema pajaučia, kad automobilis gali nuvažiuoti nuo kelio, automatiškai pakoreguoja vairo kryptį ir padeda vairuotojui nusukti tinkama kryptimi.

Nauja elektrinės pavaros technologija

Kartu su MX-30 pristatoma nauja elektrinės pavaros technologija, vadinama „e-Skyactiv“. Didžiausią 107 kW/145 AG galią ir 270,9 Nm sukimo momentą generuojantis, priekiniais ratais varomas MX-30 nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 9,7 sekundės.

Ratus suka vandeniu aušinamas motoras su 355 V ličio jonų baterijų sistema, generuojančia 35,5 kWh galią. Vartodamas 19 kWh/100 km (mišriu WLTP ciklu) viena įkrova miestui skirtas MX-30 gali nuvažiuoti 200 km – tai gerokai daugiau nei kasdien įveikia vidutinis europietis. „Mazda“ su partneriais atlikto tyrimo metu paaiškėjo, jog vidutiniškai žemyno gyventojai per dieną automobiliu įveikia 48 km.

Naująjį „Mazda MX-30“ jau galima išbandyti bei užsakyti Lietuvoje esančiose „Mazda“ atstovybėse.