Per ateinančius 10 metų kone pusė (46 proc.) Lietuvos gyventojų planuoja įsigyti elektromobilį. Maža to, lietuviai iš visų Baltijos šalių optimistiškiausiai nusiteikę elektromobilių atžvilgiu – tokius pokyčius palaiko net 92 proc. Lietuvos gyventojų, rodo banko „Citadelė“ ir „Norstat“ rugsėjį atlikta apklausa.

„Tik laiko klausimas“

Naujojo „Volkswagen“ elektromobilio ID.3 pristatymo metu vykusioje diskusijoje „Kada vairuosime elektromobilius?“ ekspertai pritarė šios studijos išvadoms. Anot „Volkswagen“ prekės ženklo vadovo Baltijos šalims Justo Nekrošiaus, elektromobilių rinkos lyderio vietą užimantis gamintojas 2021 metais Baltijos šalyse planuoja parduoti keturiskart daugiau elektra varomų automobilių nei pernai.

„Žmonėms iki šiol labiausiai trūko pasirinkimo. Į elektromobilius žiūrima kaip į prabangos transporto priemonę, nors taip būti neturėtų. Jau siūlome tik kiek daugiau nei 23 tūkst. eurų kainuojantį „e-up!, kurio kainą dar labiau sumažina valstybės subsidija. Netrukus pasiūlysime ir serijinius ID.3 modelius – tam, kad elektrinis mobilumas taptų prieinamas visiems. Be to, investuojame į savo įkrovimo stotelių tinklą, kuris bus užbaigtas dar šiemet. Taigi tik laiko klausimas, kada žmonėms nebeliks kliūčių rinktis elektrinę transporto priemonę“, – teigė jis.

„Jau šiandien turime perteklinę viešojo krovimo infrastruktūrą, todėl, net ir gyvenantiems daugiabučiuose ir neturintiems galimybės krautis privačiai, sudarytos visos galimybės pasinaudoti viešomis krovimo stotelėmis. Galime pasidžiaugti, kad Lietuva pagal elektromobilių skaičių jau aplenkė Estiją. Viena iš to priežasčių – smarkiai išplėstas krovimo stotelių tinklas, prie kurio prisidėjo ir „Ignitis“, - situaciją įvertino „Ignitis“ e-mobilumo produktų vadovas Andrius Šeršniovas.

Tuo tarpu „Spark“ verslo plėtros vadovas Tomas Tamašauskas teigė, kad dalijimosi automobiliais paslauga padeda gerokai sumažinti tiek spūstis, tiek taršą.

„Mūsų 260 elektromobilių parkas gali nuimti nemažą krūvį nuo miesto gatvių ir tą daryti ekologiškai – skaičiuojame, kad vienas dalijimuisi skirtas automobilis pakeičia nuo 5 iki 10 asmeninių transporto priemonių, be to padeda atlaisvinti nemažai parkavimo vietų mieste“, - sakė jis.

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ komunikacijos vadovė Miglė Bielinytė pažymėjo, kad į judumo sąvoką žiūrime daug plačiau nei, pavyzdžiui, prieš keletą metų – tai nėra vien transportas ar infrastruktūra.

„Judumas yra visi keliavimo būdai mieste, žmonių įpročiai, poreikiai, kurie ir lemia, kaip kuriamos veikiančios susisiekimo sistemos. Vilnius turi darnaus judumo planą, kuriame numatyta, kaip miestas keisis artimiausius dešimt metų, jog judėti patogu būtų įvairiai nepaisant to, kokį būdą pasirinksi - viešuoju transportu, pėsčiomis, automobiliu, dviračiu ar dar kitaip. Šiuo metu turime 70 proc. naujų autobusų, vieną pilnai elektrifikuotą viešojo transporto maršrutą, o iki 2030 m. siekiame, kad 55 proc. viso viešojo transporto būtų ekologiškas“, - teigė ji.

Visi jie sutarė, kad barjerų keliauti ekologiškai netrukus nebeliks visai.

Ateitis – elektrinis mobilumas

Po diskusijos Justas Nekrošius pristatė „Volkswagen“ e. mobilumo strategiją. Iki 2024 m. gamintojas planuoja investuoti 33 mlrd. eurų, o iki 2025 m. pagaminti daugiau nei 1,5 mln. elektromobilių ir pristatyti 75 naujos MEB platformos modelius. Baltijos šalyse elektromobilių pardavimai šiemet jau išaugo 216 proc., o Lietuvoje – 168 proc. Kitąmet elektromobilių pardavimai turėtų sudaryti 10 proc. viso „Volkswagen“ portfelio Baltijos šalyse.

„Volkswagen“ yra elektromobilių lyderė tiek Baltijos šalyse, tiek Lietuvoje. Pernai elektrinių automobilių dalis „Volkswagen“ portfelyje išaugo 20 kartų, šįmet ji padidėjo jau daugiau nei aštuonis kartus“, – teigė J. Nekrošius ir pridūrė, kad gamintojas su nekantrumu laukia ir naujojo elektrinio visureigio ID.4, kurio išankstiniai pardavimai prasidės jau šių metų pabaigoje.

„Volkswagen“ prekės ženklo vadovas taip pat pasidžiaugė, kad plečiama ID.3 modelių pasiūla. Prioritetas teikiamas 40 500 eurų kainuojančiam, ID.3 1st“ atitinkančiam modeliui su vidutinės talpos baterija, leisiančia įveikti iki 420 km vienu įkrovimu. Siekiant patenkinti poreikį, šie automobiliai bus klientams pristatyti kitų metų pirmąjį ketvirtį, o bazinė ir iki 550 km įveikianti versija atvyks kitų metų antroje pusėje.

„Net ir bazinį ID.3 pritaikėme mūsų klimatui ir klientų poreikiams. Priešingai nei kitose rinkose, Lietuvoje visi šie standartiškai elektromobiliai siūlomi su penkerių metų garantija, įkrovimo laidu ir šilumos siurbliu, todėl ši versija Lietuvoje kainuos 32 990 eurų“, – pradinę naujausio „Volkswagen“ elektromobilio kainą atskleidė J. Nekrošius.