Didesnėmis pravažumo ir krovumo galimybėmis aprūpinti pikapai kadaise sumanyti kaip darbiniai arkliai, tačiau nuo jų atsiradimo viskas gerokai pasikeitė. Konkurse dalyvaujantis „Ford Ranger“ gali vežti 1 toną krovinio ir tempti iki 3,5 t sveriančią priekabą, tačiau jame yra itin patogios elektra valdomos odinės sėdynės, naujausia multimedijos įranga ir saugumo sistemos.

Patogumai ir papildomai pajėgumo

Komercinių automobilių konkurso komisijos nario, „Altas komercinis transportas“ pardavimo vadovo Karolio Šimkaus manymu, šiuolaikiniai pikapai – lengvuosius ir komercinius automobilius jungianti grandis. Išbandęs kone visus Lietuvoje parduodamus tokio tipo modelius jis įsitikino, kad jie pažengę toliau nei dauguma vartotojų įsivaizduoja.

„Pradedant nuo to, kokie jie yra kelyje ir kokį grįžtamąjį ryšį suteikia vairuotojui, pereinant prie gebėjimo važiuoti greitai automagistralėse, tuo pat metu užtikrinti gana nedideles degalų sąnaudas ir baigiant saugumo bei komforto įranga, kurios šie modeliai nestokoja“, – komentavo pašnekovas.

Pavyzdžiui, net standartinės įrangos „Ford Ranger“ aprūpintas eismo juostos laikymosi pagalba, įspėjimo apie susidūrimą, pastovaus greičio palaikymo sistemomis, turi oro kondicionierių, USB jungtis ir „Bluetooth“ sąsają. Aukštesnės komplektacijos modeliai priklauso tik nuo pirkėjo poreikių ir fantazijos.

Kitas konkurso „Komercinis automobilis 2020“ komisijos narys, ilgametis žurnalistas Valdas Vilūnas pastebėjo, kad šiuolaikinių pikapų patogumas ir važiavimo komfortas nesiskiria nuo kitų automobilių, tačiau, be to, dar suteikia ir didesnių galimybių vežti krovinius ar tempti priekabas.

„Daugeliui toks automobilis – tai patikimas darbinis arklys kasdien ir eiklus žirgas kelionėms bei pramogoms“, – kalbėjo jis.

10 pavarų išsprendžia visas problemas

K. Šimkus pastebėjo, kad nauji pikapų modeliai gauna vis daugiau mazgų, naudojamų lengvuosiuose automobiliuose, ir kartu perima pažangiausias technologijas.

„Ford Ranger“ komercinio transporto specialistą nustebino itin komfortišku važiavimu, geru vairuotojo pasirinktos krypties išlaikymu, kai automobilį tik labai nežymiai veikia šoninis vėjas ir kelio nelygumai, taip pat itin mažai aukštyn žemyn šokinėjanti pakaba (ji dažnai yra pikapų, kurių galinėje pakaboje dėl patvarumo sumontuotos vadinamosios lingės, problema).

Ekspertas palankiai įvertino ir 10 laipsnių automatinę pavarų dėžę. K. Šimkus pažymėjo, kad griežtėjant emisijų normų standartams gamintojai mažina darbinį variklių tūrį, todėl norint maksimaliai išnaudoti trauką dideliam ir sunkiam automobiliui tenka ieškoti naujų sprendimų.

„10 laipsnių pavarų dėžė – viena iš tokių išeičių. Perjungimai sklandūs, o magistralėje galima važiuoti gana ekonomiškai. Tai – dėžė, galinti kompensuoti variklio galios trūkumą ir netgi geriau prisitaikanti prie kelio sąlygų važiuojant su visiškai pakrautu automobiliu“, – dėstė kompanijos atstovas.

Tinka ir asmeniniam naudojimui

V. Vilūno teigimu, pikapų pirkėjai – racionalius sprendimus mėgstantys žmonės. Anot jo, niekas nesirenka krovininio visureigio vien dėl gražios spalvos ar įvaizdžio.

Nors pikapai laikomi Australijos, Šiaurės ir Pietų Amerikos žemynams skirtomis transporto priemonėmis, K. Šimkus pasidžiaugė, kad pastaraisiais metais prasiplėtė ir europiečiams siūlomų modelių gama.

Šiuolaikiniai pikapai, anot komercinio transporto eksperto, tai – vis dar daugiausia įmonėms skirti automobiliai, nors jau tinka ir privatiems asmenims, ypač propaguojantiems aktyvų laisvalaikį ar turintiems užmiesčio sodybas.

„Reikia nepamiršti jų kilmės – tai didesnio pravažumo ir krovumo transporto priemonės sėkmingai veiklą vykdantiems ūkininkams. Kita vertus, su vieninteliu tokiu automobiliu galima lengvai įveikti daugybę kasdienių iššūkių“, – įvertino pašnekovas.

„Ford Ranger“ su daugeliu užduočių susidoroti leidžia 232 milimetrų prošvaisa, 4 varantieji ratai su blokuojamu diferencialu ir 2 litrų dyzelinis variklis. Siūlomos net trys skirtingos jo versijos, išvystančios nuo 130 iki 213 AG pajėgumą. Maksimalus galingiausio motoro sukimo momentas – 500 Nm.

„Komercinio automobilio 2020“ finalas vyks rugsėjo 5 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)