Visi testuoti modeliai priklauso mažųjų miesto visureigių segmentui ir yra labai panašių techninių specifikacijų: juos varo trijų cilindrų benzininiai varikliai su turbokompresoriumi, o galia į priekinius varančiuosius ratus perduodama mechaninės pavarų dėžės. Susumavus visų kriterijų balus absoliučiu nugalėtoju pripažintas „Peugeot 2008“ (517 taškų), o likusias vietas užėmė „Ford Puma“ (513), „Opel Crossland X“ (505), „Nissan Juke“ (503) ir „Hyundai Kona“ (493).

Konkurencija šiame segmente yra didžiulė, tad palyginti automobilius toli gražu nebuvo lengva.

„Nustebinti labai sunku, segmento populiarumas daro įtaką konkurencinei terpei, kurioje niekas negali daryti klaidų ir atsipalaiduoti. Bet kuri vieno gamintojo naujovė netrukus pasirodo ir konkurentų modeliuose,“ – apie šį segmentą bei automobilius kalbėjo ir lietuviškojo „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius.

Peugeot 2008

Testo apžvalga

Testo vertinimų kriterijus galima suskirstyti į pagrindines grupes kaip: kėbulas, komfortas, pavara, valdymas, ekologija ir junglumas. Nemažą taškų dalį automobiliai galėjo gauti ir už eksploatacijos Lietuvoje kaštus. Pavyzdžiui, „Ford Puma“ gavo daug taškų už pigiausią eksploataciją: skaičiuojant privalomą techninę priežiūrą 120 tūkst. km įveikti kainuotų vos per tūkstantį eurų, o apsilankyti servise galima tik kas 30 tūkst. km. Tačiau šio modelio garantija yra trumpiausia – vos 3 metai.

Daugiausia taškų už kėbulą surinko „Opel Crossland X“, kuris buvo pagirtas dėl salono funkcionalumo bei bagažo pakrovimo galimybių, o vertindami komfortą „Auto Bild“ ekspertai pabrėžė „Peugeot“ inžinierių darbą. Geriausią įvertinimą prancūzas gavo už patogias galines sėdynes, mažą salono triukšmą ir komfortą bei dinamiškumą efektyviai suderinančios pakabos darbą.

Valdymo savybių skiltyje išsiskyrė vienintelis modelis „Crossland X“. Tiesa, blogąja prasme, nes surinko akivaizdžiai mažiau taškų nei konkurentai, o prasčiausiai įvertintos jo stabdymo galimybės.

Peugeot 2008

Už junglumą (multimediją, išmaniojo telefono prisijungimo patogumą, garso sistemą) daugiausia balų surinko „Puma“, žurnalistai pabrėžė, jog kai kurias automobilio funkcijas patogu valdyti balsu.

Ekologijos lentelėje buvo vertinama automobilių įranga, degalų sąnaudos, anglies dioksido emisijos, išorėje keliamas triukšmas. Susumavus šiuos rezultatus ekologiškiausiais modeliais pripažinti 2008 bei „Puma“.

Kaina ir kokybė

Susumavus rezultatus ir į skaičiavimo formulę įtraukus automobilio kainą buvo išvestas kainos bei kokybės santykis ir kiekvieno testo balas įvertintas eurais. Pirmą vietą užėmė absoliutus nugalėtojas „Peugeot 2008“, o antrą testo vietą užėmęs „Ford Puma“ liko paskutinis. „Ford“ modeliui koją pakišo didelė kaina – jis daugiau nei trimis tūkstančiais eurų brangesnis už prancūzišką krosoverį.

„Visi „Auto Bild“ žurnalo testai grįsti ne emocijomis ar simpatijomis patinka nepatinka, o rimtais matavimais. Skaičių neapgausi, tad testai yra objektyvūs. Tačiau, mano manymu, renkantis automobilį svarbiausia, kad patiktų dizainas, būtų patogus ir atitiktų pirkėjo poreikius. Labai gerai, jei jis pripažintas nugalėtoju pagal kainos ir kokybės santykį ar viso testo, bet rinktis reikia tik įvertinus pirmus tris kriterijus, kurie kiekvieno pirkėjo yra labai individualūs,“ – kalbėjo žurnalo redaktorius V. Milius.

Tokie testai, pasak redaktoriaus, leidžia geriau susivokti rinkoje ir renkantis naują automobilį yra objektyvaus įvertinimo šaltinis, padedantis lengviau priimti sprendimą pirkti ar nepirkti konkretų modelį. Tačiau automobilį išmėginti būtina – įsitaisyti vairuotojo vietoje, išbandyti aktualias ir dažnai naudojamas sistemas.