„Turiu automobilį šešerius metus ir visą laiką važinėjau taip pat, niekam nekilo klausimų ar problemų“, – pasakojo „Delfi“ vyras, rodydamas aplūžusios saugos diržo sagties, skirtos vidurinės sėdimosios vietos ant galinės sėdynės, saugos diržui, nuotraukas.

Anot pašnekovo, nors kelias technines apžiūras iš eilės tikrintojams tokia sagtis į akis nekrito, šių metų liepą, atvažiavus į TA centrą, jam susidarė toks įspūdis, kad rimtesnių problemų nei ši, jo vairuojamas „Volkswagen Touran“ neturi.

Teko grįžti dukart

„Pirmąjį kartą einant techninę apžiūrą, kontrolierius prikibo dėl sugedusio automobilio žibinto reguliatoriaus ir diržo sagties, nors, kaip ir sakiau, ji nuo pat įsigijimo tokia ir niekada neužkliūdavo“, – kalbėjo pašnekovas.

Gavęs baltą techninės apžiūros išvadų lapą, jis puolė taisyti trūkumų. Dėl žibinto reguliatoriaus problemų nekilo, atrado ir nesulūžusią saugos diržo sagtį. Tačiau atvažiavus į TA stotį laukė akibrokštas.

„Kišo kontrolierius diržą į galinę sagtį, kišosi, kuitėsi gale, po to sako man, „įsek“. Tai dabar visam gyvenimui žinosiu, kad gale, vidurinė sėdynė turi dvi skirtingas sagtis, o aš įdėjau tokią pačią, kuri ir kairėje pusėje. Tai ir antrą kartą praspyrė mane įrašę, kad neveikia diržo sagtis“, – pyko pašnekovas.

Foto: DELFI

Ieškodamas reikalingos detalės, jis keliavo į automobilių laužyną, tačiau, pasakojo, ten nebuvo sutiktas itin geranoriškai, mat nė vienas naudotų dalių pardavėjas nenorėjo ardyti gerų automobilių salonų ir parduoti tokios sagties. Vargais negalais gavęs reikiamą detalę, „Delfi“ skaitytojas grįžo į techninę apžiūrą ir šįkart iš jos išvažiavo turėdamas galiojantį apžiūros taloną.

„Pirmoji pakartotinė apžiūra kainavo 3,75 eurus, o antrą kartą, kad išėjęs į vidinį kiemą kontrolierius įsegtu į sagtį diržą, kainavo 2 eurus, – ironizavo vyras. – Kaip man aiškino, su tokia sagtimi, kokia buvo pas mane visus tuos šešerius metus, gale sėdėdamas žmogus negalės užsisegti, o be juodos plastmasės – susižeis. Tai negi dabar visų automobilių, kurių saugos diržai gale nesisegs ar bus sagtys aplūžusios, nepraleis?“

Tvarka – ne iš piršto laužta

Renaldas Gabartas, technines apžiūras atliekančių įmonių asociacijos „Transeksta“ komunikacijos vadovas, pabrėžė, kad į nacionalinius teisės aktus perkeltuose Europos Sąjungos (ES) direktyvų reikalavimuose aiškiai apibrėžta, kokie turi būti ir kaip veikti saugos diržai bei jų sagtys.

„Bendrieji reikalavimai numato, kad „saugos diržo standžiosios dalys, pvz., sagtys, reguliavimo įtaisai, priedai ir pan., negali turėti aštrių briaunų“, kad „visos diržo sąrankos dalys, turi būti tinkamai apsaugotos“, „sagtis turi būti suprojektuota taip, kad nebūtų įmanoma jos naudoti netinkamai“, kad „turi būti neįmanoma sagtį užsegti tik iš dalies“, „turi būti aišku, kaip atsegti sagtį“ ir netgi nurodoma, kad „sagčiai atsegti reikalinga jėga turi būti ne didesnė kaip 6 daN“, – nuostatus, kuriais privalo vadovautis TA kontrolieriai, citavo pašnekovas.

Anot R. Gabarto, sprendžiant iš pateiktos nuotraukos, akivaizdu, kad tokia sagtis buvo pažeista ir ją TA kontrolierius privalėjo vertinti kaip didelį trūkumą, o ne laikyti „smulkmena“.

„Ir tai nėra iš piršto laužtas kaprizas. Net jei ši sagtis nėra naudojama (t. y. galinės sėdynių eilės vidurinėje dalyje niekas nesėdi), atviras mechanizmas gali tapti susižalojimų priežastimis. Jei kelionės metu čia kas nors sėdi metu, sugadintas sagties korpusas gali paprasčiausiai užstrigti į vidų patekus kokiam nors pašaliniam daiktui neleisti diržo naudoti ar įkalinti keleivį . Tokia patirtis ypač nemaloni būtų automobiliui užstrigus geležinkelio pervažoje, užsidegus ar pradėjus skęsti“, – vardijo žinovas.