Trečiosios kartos „Renault Zoe“ rinkoje pasirodė 2019 metų rugsėjo mėnesį. Praėjus aštuoneriems metams po debiuto Europoje, per kuriuos tapo geriausiai parduodamu miesto elektromobiliu, „Renault Zoe“ tapo dar universalesnis, pažangesnis, o nuvažiuojamas atstumas išaugo iki 395 km (pagal WLTP). Tai yra 25 proc. daugiau nei ankstesnėje kartoje. Tuo tarpu, 2015 metais rinkoje pasirodęs modelis pasižymėjo anuomet rekordišku šiam segmentui galimu nuvažiuoti atstumu (240 km), o krovimo trukmė buvo 10 proc. trumpesnė nei iki tol. Tai yra didelis pokytis, lyginant su 2012 metais pasirodžiusiu pirmuoju „Zoe“, kuris galėjo nuvažiuoti iki 150 km atstumą.

Patobulintos „Zoe“ baterijos talpa padidėjo beveik dvigubai. Per tris kartas „Renault Zoe“ baterijos talpa padidėjo nuo 22 iki 41, o dabar iki 52 kwh. Dabar keliones ilgais maršrutais palengvina greito įkrovimo galimybė naudojant nuolatinės (DC) srovės įkrovimą. Su 50 kW siekiančia nuolatine elektros srove, baterija 150 km atstumui nuvažiuoti yra papildoma per 30 min. Be greitojo krovimo, „Zoe“ siūlo neįtikėtinai plačias galimybes, nes jame įmontuotas kintamosios srovės (AC) įkroviklis „Cameleon“, kuris leidžia elektromobilį įkrauti tiek iš buitinio tinklo, tiek greitojo įkrovimo 22 kW stotelėse.

"Renault" pasistengė: "Zoe" vienu įkrovimu nuvažiuoja toliau
Foto: Gamintojo archyvas

Dabar „Renault Zoe“ turi ir galingesnį variklį, puikiai pritaikytą greitkeliams ir dar labiau paryškinantį važiavimo elektromobiliu žavesį. Su nauju, galingesniu 100 kw varikliu „Zoe“ užtikrina taip pat ir smagesnį važiavimą, kurį pademonstravo bei savo konkurencingumą lenktynių trasoje įrodė ekologiško transporto entuziastus subūrusiose elektromobilių varžybose Lietuvoje.

Į galutinį lenktynių rezultatą taip pat buvo įskaičiuojamas laikas praleistas įkrovimo stotelėje, todėl baterijos talpa taip pat turėjo didelę reikšmę. Dalyvavusios komandos turėjo pasirinkti individualų maršrutą, aplankant bent 3 lankytinas vietas ir, galiausiai, finišavo Druskininkuose. Lenktynėse dalyvavęs „Renault Zoe“, dažnai vadinamas elektriniu miesto mažyliu, priskirtas A klasei (virš 50 kwh talpos baterija) varžėsi su dar 10 komandų 500 km. distancijoje. „Renault Zoe“ valdęs Artūro Žuko ir Daliaus Truskos ekipažas atstumą įveikė per 6 val. 21 min. ir, su mažiausios talpos baterija savo klasėje, pelnė šeštąją vietą. Tiesa, iki TOP penketuko „Renault“ komandą teskyrė vos kelios minutės.

Už garbingą vietą nuopelnus derėtų skirti ne tik elektromobiliui, bet ir jo ekipažui – Artūrui Žukui bei jo šturmanui Daliui Truskai, kurie tikslingai išnaudojo „Zoe“ galimybes. Ekipažas dar prieš lenktynes sakė, kad ypatingai svarbi yra strategija, visgi, tikslas – kuo greičiau įveikti 500 km. distanciją, kuo mažiau laiko sugaištant įkrovimo stotelėje.

Pristatydama trečios kartos svarbiausią „Renault“ elektromobilių gamos modelį, įmonių grupė žengė milžinišką žingsnį savo strategijoje itin sparčiai plečiant elektromobilumą. „Renault Zoe“ turi itin didelę pažangios įrangos gamą didesniam komfortui ir geresnei vairuotojo patirčiai. Per pastarąjį dešimtmetį „Zoe“ buvo geriausiai parduodamas elektromobilis Europoje. Iki 2019 metų pabaigos parduota beveik 180 000 šio modelio vienetų, kas sudaro 70 proc. visų tuo laikotarpiu registruotų elektromobilių.