Paskutinėmis birželio dienomis į „Regitrą“ suskubo ne tik įprastų, tačiau ir sportinių automobilių vairuotojai, mat nuo liepos 1 dienos jiems ne tik teks patuštinti kišenes mokant už automobilio taršą, tačiau ir gerokai paplušėti gaunant pažymą, kurioje būtų nurodyta jų automobilio tarša.

Paprasta nebus

Lietuvos automobilių sporto federacijos Techninių reikalavimų komiteto pirmininkas Egidijus Janavičius teigė, kad dėl naujai įsigaliojančio mokesčio sportinių automobilių savininkams situacija tampa išties nedėkinga.

„Istoriniams automobiliams šis mokestis apskritai nebus taikomas, tačiau sportiniams automobiliams išimties nebus. Nuo liepos 1 dienos šių automobilių registracija bus itin sudėtinga, todėl tikėtina, kad nemažai sportininkų apskritai neberegistruos turimų automobilių. Vis tik kai kuriems, pavyzdžiui ralio lenktynininkams, registracija yra privaloma, nes jie lenktynėse esančių pervažiavimų metu juda viešo naudojimo keliais“, – aiškino E. Janavičius.

Baltijos šalyse startuos nauja žiedinių lenktynių serija

Tiesa, E. Janavičius pripažino, kad nagrinėjant šį klausimą, dėl pokyčių asociacijos viduje, pritrūko ir LASF iniciatyvos, tačiau jis patvirtino, kad jau dabar ieškoma sprendimo, kaip lenktynininkų dalią būtų galima palengvinti.

Tikisi išimties

Tai, kad kai kuriems sportiniams automobiliams reikalinga ir registracija „Regitroje“, patvirtino Dakaro vilku pramintas lenktynininkas Antanas Juknevičius, kuris pasakojo, kad dar antradienį pats buvo priverstas suskubti.

„Pardaviau lenktyninį automobilį, kuriuo 2015 metais varžiausi Dakare, tačiau dėl šio mokesčio įsigaliojimo turėjau paskubėti jį perregistruoti, nes kitu atveju, nuo liepos 1-osios tai padaryti bus itin sunku. Manau, kad tam turėtų būti pritaikyta išimtis, nes tai nėra šiaip kasdienis automobilis, o skirtas kelis kartus per metus važiuoti lenktynių trasomis. Tai yra sportinis inventorius, o ne įprasta transporto priemonė, todėl manau, kad tokie sunkumai tik prisidės prie automobilių sporto nepopuliarinimo“, – sakė A. Juknevičius.

Antano Juknevičiaus lenktyninis automobilis
Foto: Komandos archyvas

Yra dvi išeitys

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas teigė, kad nuo liepos 1 dienos lenktyniniams automobiliams mokestis būtų taikomas, tačiau problema kyla dėl to, jog LASF išduodamame automobilio sportiniame pase nėra duomenų, pagal, kuriuos būtų galima pritaikyti formulę apskaičiuojant numatytą mokestį.

„Vienintelė galimybė, kaip šiems automobiliams galėtų būti paskaičiuotas išmetamo anglies dioksido (CO2) kiekis, yra ekspertizės pagalba, nes dabar susidaro tokia situacija, kad lenktynininkai nustatytą mokestį turėtų mokėti, tačiau netinka nė vienas variantas jo paskaičiavimui. Žinoma, tokiu atveju Lietuvos automobilių sporto federacija galėtų sportiniame pase papildyti duomenis, kurie leistų „Regitrai“ pritaikyti formulę ir apskaičiuoti mokestį“, – aiškino S. Šuminas.