„Lietuviškų valstybinių numerių beveik nėra, visi prancūziški, itališki, vokiški, olandiški – stebėjosi „Delfi“ redakcijai parašęs skaitytojas, tikinęs, kad šnektelėjo laukdamas eilėje su aplinkiniais. – Pasiklausiau, tai ne vienas aiškino, kad skuba dar prieš mokestį užregistruoti automobilį Lietuvoje.“

Anot skaitytojo, eilėse į techninę apžiūrą tenka praleisti nemažai laiko, kai kuriems – net po kelias valandas.

„Delfi“ skaitytojo nuomone, toks sujudimas natūralus, mat pigesnių naudotų automobilių pirkėjai nė trupučio nenori už transporto priemonę papildomai susimokėti šimtą ar daugiau eurų jį užregistruodami. Ypač tuo atveju, jei perkamas automobilis išmeta daugiau anglies dioksido, mat mokestis tiesiogiai susijęs su jo kiekiu.

Statistika pagausėjimo neatspindi

Lietuvos techninių apžiūrų centrus vienijančios asociacijos „Transeksta“ atstovai „Delfi“ pasakojo, kad patys antplūdžio tų, kurie skuba atlikti privalomą procedūrą ir gauti galiojantį techninės apžiūros taloną prieš automobilio registraciją, nejunta.

Tokių klientų srautas prasiskiedžia srautu tų, kurie per Lietuvoje galiojusį karantiną pasinaudojo lengvata ir neskubėjo atlikti techninės apžiūros jai pasibaigus. Birželio viduryje tų automobilių, kuriuos iki liepos 17 d. privaloma patikrinti techninės apžiūros centruose, buvo 46 tūkst.

„Transekstos“ duomenys, kuriuose užfiksuotos tos transporto priemonės, kurių techninė būklė tikrinama dar jų neužregistravus Lietuvoje, klientų antplūdžio į techninės apžiūros centrus taip pat neišduoda. Pavyzdžiui, 2018 m. iki birželio 23 d. techninių apžiūrų centrai patikrino beveik 14 tūkst. Lietuvoje dar neužregistruotų automobilių, pernai ik tos pačios dienos – beveik 11 tūks., o šiemet iki birželio 23 dienos – apie 12 tūkst. automobilių.

Antplūdžio nejaučia

Apie didesnį klientų srautą nekalba ir „Regitra“. Kaip „Delfi“ pasakojo įmonės atstovai, nuo birželio pradžios paslaugos teikiamos ne tik iš anksto užsiregistravusiems klientams arba internetu – skubiais atvejais priimami ir tiesiai į padalinį be registracijos atvykę asmenys. Pavyzdžiui, į padalinį privaloma atvykti norint užregistruoti iš užsienio atvežtą automobilį, mat privaloma nustatyti transporto priemonės tapatumą.

Nepaisant to, „Regitros“ atstovai „Delfi“ pasakojo, kad išaugusių srautų tų klientų, kurie registruojasi iš anksto, nejaučia. Pavyzdžiui, birželio 23-ąją, anot „Regitros“ atstovų, laisvų vietų iš užsienio atvežtų automobilių registracijai buvo dar šią savaitę. Kiek didesnis užimtumas Vilniaus ir Kauno padaliniuose – čia laisvų vietų galima rasti po 3-5 dienų. Norint savo vardu užregistruoti Lietuvoje jau registruotą automobilį, laisvų vietų galima rasti ir po 1-3 dienų, mat šią paslaugą galima užsisakyti ir į padalinį nevykstant.

Nuo liepos laukia mokestis

Kaip „Delfi“ jau rašė, nuo liepos 1-osios Lietuvoje bus pradėtas rinkti automobilio registracijos mokestis. Kiekvienas asmuo, registruojantis Lietuvoje naują automobilį, taip pat atvežtą iš užsienio ar perregistruodamas jau anksčiau registruotą automobilį savo vardu, privalės susimokėti „Regitroje“ atitinkamo dydžio mokestį.

Mokestis siejamas su anglies dioksido kiekiu, kurį išmeta registruojama transporto priemonė. Maksimalus mokestis, kurį turės mokėti dyzelinį automobilį registruojantis asmuo, siekia 540 eurų, benzininio automobilio vairuotojams maksimalus galintis tekti mokestis sieks 270 eurų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (45)