Varžomasi buvo ir dėl greičiausiai įveikto atstumo, ir dėl mažiausių elektros sąnaudų. Kiekvienas ekipažas maršrutą rinkosi pats, tad po finišo visi turėjo įspūdžių bei pasakojimų apie savo strategija.

Pateisino gamintojo lūkesčius

Kai kurie ekipažai, be lenktynių taisyklėse numatytų tikslų išsikėlė ir savus, kurie tik apsunkino lenktyniavimą.

„Prieš lenktynes išsikėlėme sau tikslą pagerinti gamintojo deklaruojamas vidutines elektros sąnaudas, todėl norėdami skydelyje pamatyti kuo mažesnius skaičius aukojome dalį komforto: nors diena buvo karšta, važiavome be oro kondicionieriaus, o langus prasiverdavome tik važiuodami miesteliuose, kai greitis buvo mažas“, – apie sau išsikeltą iššūkį pasakojo „Fakto Auto“ marketingo vadovas Vaidotas Kviklys.

Komanda finišavo ketvirtoje vietoje, nuo trečiosios atsilikdami vos 2 min 50 sekundžių skirtumu, o sąnaudų „lenktynėse“ taip pat atsidūrė ketvirtoje pozicijoje (pagal šį kriterijų visi elektromobiliai varžėsi vienoje įskaitoje), kurioje juos nuo pirmos vietos skyrė mažesnis skirtumas nei nuo penktoje vietoje likusių.

Hyundai Ioniq
Foto: Justas Lengvinas

„Gamintojo deklaruojamos „Hyundai Ioniq“ elektromobilio sąnaudos siekia 13,8 kWh/100 km, o pasiekę finišą skydelyje matėme 11,1 kWh/100 km. Savo tikslą pavyko pasiekti su kaupu, o tuo pačiu dar kartą tapo aišku, kad elektriniai automobiliai jau tapo pilnaverčiais žmonių pagalbininkais ir gali pasitarnauti kasdieniame gyvenime“, – kalbėjo V. Kviklys.

Svarbu paminėti, kad komanda „Solet Technics“ važiavę su tokiu pačiu „Hyundai Ioniq“ elektromobiliu sugebėjo parodyti dar geresnį sąnaudų rezultatą ir finišą pasiekę vidutiniškai naudoję vos 9,10 kWh/100 km ir taip vos 0,2 kWh/100 km atsilikdami nuo gerokai mažesnio „Volkswagen Up!“ užėmusio pirmąją vietą. „Hyundai“ ir VW dalinasi keturias vietas efektyvumo lentelės viršuje. Penkti pagal šią statistiką liko savo klasės nugalėtojai V. Milius ir A. Bubinas, važiavę su „Peugeot e-208“ ir naudoję 13,6 kWh/100 km.

Elektromobiliai jau nebe mados reikalas

Visuomenėje dar vyraujanti nuomonė apie tai, kad gyventi su elektromobiliu yra nepatogu ir jie skirti tik važiavimui į parduotuvę ar darbą, kuo toliau, tuo labiau tampa klaidinga. Tuo įsitikino ir papasakojo kitas „Fakto Auto“ ekipažo narys Justas Lengvinas, pirmą kartą startavęs elektromobilių lenktynėse.

Hyundai Ioniq
Foto: Justas Lengvinas

„Ne kartą girdėjau, kad kelionės elektromobiliu jei ir įmanomos, tai trunka neprotingai ilgą laiką. Panašių pasisakymų girdėjau ir iš dalyvių, kurie dalyvavo pirmosiose elektromobilių lenktynėse, bet viskas labai greitai keičiasi į gerąją pusę. Planuodami savo 300 km maršrutą apie įkrovimo stoteles pagalvojome paskutinėje vietoje ir tai darėme dėl dviejų priežasčių: pirma – stotelių tinklas Lietuvoje yra gausus ir jų galima rasti daugelyje vietų, antra – „Ioniq“ šis atstumas nesunkiai įveikiamas viena įkrova. Finišavome turėdami per 50 km rezervą“, – aiškino J. Lengvinas.

Galingesniųjų elektromobilių klasės greičiausias ekipažas 500 kilometrų atstumą su „Tesla Model 3“ įveikė per 5 val. 46 min., o 3 greičiausieji finišą kirto mažiau nei 10 minučių intervale. Greičiausiai 300 kilometrų nuvažiavęs ekipažas užtruko vos 3 val. ir 59 min., o 10 minučių intervale nuo jų finišavo visas greičiausiųjų penketukas.

„Turint omenyje, kad važiuota buvo ne tik greitkeliais, bet ir gyvenvietėmis bei miestais, atstumus elektromobiliai įveikė per maždaug tokį patį laiką, kiek būtų trukę tai padaryti ir su įprastais automobiliais. Pavyzdžiui mes, įvažiavę į Kauną, netgi patekome į automobilių spūstį, o važiuodami užmiestyje niekada nebuvome tie, kuriuos visi lenktų“, – elektromobilių pažanga džiaugėsi J. Lengvinas.

Elektromobilių evoliucija

„Fakto Auto“ deleguoti elektromobiliai galingesnėje klasėje iškovojo ketvirtąją vietą ir nusileido tokiems galiūnams kaip „Tesla“ ir „Porsche“ bei „Kia e-Niro“. Klasėje iki 50 kWh „Hyundai“ nusileido tik „Peugeot“ ir užėmė antrąja, trečiąją bei ketvirtąją vietas.

„Jau ne vienus metus pirmoje vietoje matėme tik „Nissan“ arba „Hyundai“, bet elektromobilių rinka yra labai dinamiška ir konkurencinga, tad ne nuostabu, kad nugalėtojų sąrašus papildo vis kitų gamintojų modeliai ir tai labai džiugina, mat dėl didesnės konkurencijos laimime mes – automobilių naudotojai. Kartu su smarkiai tobulėjančiomis technologijomis matome ir elektromobilių kainų dinamiką. Ji po truputį panašėja su įprastų automobilių kainomis, o elektromobilių išlaikymo kaštai išlieka minimalūs“, – apie situaciją rinkoje pasakojo V. Kviklys.