„Greičio valdymo ir įspėjimo sistemų įrengimas – svarbi magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda rekonstravimo pagal automagistralėms keliamus reikalavimus strategijos dalis. Tai viena labiausiai apkrautų Lietuvos valstybinės reikšmės transporto arterijų, todėl siekiame užtikrinti ne tik patogų, bet ir saugų susisiekimą šiuo keliu“, – sako Kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas.

Greičio valdymo ir įspėjimo sistemas sudaro elektroniniai kintamos informacijos kelio ženklai (KIŽ), orų sąlygų jutikliai, fiksuojantys kelio dangos būklę, temperatūrą, vėjo stiprumą ir kitus parametrus, bei transporto srautų analizavimo įrenginiai, skaičiuojantys eismo srautus konkrečiose kelio vietose.

KIŽ yra vieni iš pagrindinių minėtos sistemos įrenginių, kurie veikia kaip vaizdo ekranai. Juose bus matomi greičio ribojimo ir įspėjamieji kelio ženklai, taip pat eismo dalyviai gaus informaciją apie pasikeitusias orų sąlygas. Sistemos, gavusios duomenis iš minėtų įrenginių, „priims sprendimą“ dėl greičio ribojimų ir eismo dalyviai bus operatyviai informuojami KIŽ pagalba.

Kelių direkcijos Eismo informacijos centras www.eismoinfo.lt KIŽ pagalba taip pat įspės eismo dalyvius apie kelyje vykdomus darbus, eismo įvykius ar kitas kliūtis.

Pirmoji tokia greičio valdymo ir įspėjimo sistema Lietuvoje įdiegta 2014 m. prie Jakų žiedinės sankryžos Klaipėdoje. 2020 m. duomenimis, Lietuvoje įrengtos 34 greičio valdymo ir įspėjimo sistemos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (19)