Kaip teigiama Susisiekimo ministerijos išplatintame pranešime, LAKD užduotis yra kurti saugią, patogią ir draugišką aplinkai kelių transporto infrastruktūrą. Tačiau Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, 2019 m. eismo įvykių skaičius išaugo iki 12,4 proc., sužeista – 15,4 proc., o žuvusiųjų 6,4 proc. daugiau nei pavyzdžiui 2018 m.

„Per dvejus metus nebuvo rasta būdų nupirkti greičio matuoklių ir dvejus pastaruosius metus keliuose greitis nėra pakankamai kontroliuojamas“, – sako susisiekimo viceministras Virgaudas Puodžiukas.

Anot jo, gali būti, kad ir kelių saugumo priemonės nėra pagrįstai atrenkamos, o LAKD veikla, susijusi su kelių saugumo gerinimu, yra netinkamai įgyvendinta. Viceministro teigimu, tai gali būti tiesiogiai susiję su padidėjusiu avarijų skaičiumi šalyje.

„LAKD turėtų tobulinti kelių planavimo, projektavimo procesą, kad didžiulės lėšos, skirtos kelių priežiūrai ir plėtrai, mažintų eismo įvykių, žuvusiųjų keliuose kiekį“, – tikina V. Puodžiukas.

Jis pabrėžė, kad LAKD turėtų daryti viską, kad vairuotojas, padaręs klaidą kelyje nežūtų, o, palyginus saugiai, atsitrenktų į atitvarus, apsaugines sieneles, ar įrengtus pylimus žiedinėse sankryžose.

Šiuolaikiniai keliai pasaulyje projektuojami taip, kad būtų atlaidūs vairuotojų klaidoms ir išsaugotų jų ir kitų eismo dalyvių gyvybes.

Trečioji Susisiekimo ministerijos audito metu atrasta problema – prastėjanti kelių dangų būklė. Per metus pablogėjo rajoninių kelių lygumas, padidėjo provėžų kiekis ir gylis. Taip pat didesnių provėžų per metus atsirado ir krašto keliuose.

„Žvelgiant į didesnį eismo įvykių kiekį ir didėjančias bei gilėjančias provėžas rajoniniuose bei krašto keliuose, natūraliai kyla klausimas, ar lėšos, kurias valdo LAKD, yra panaudojamos efektyviai, kaip atrenkami remontuotini objektai, kam skiriamas prioritetas?“, – sako V. Puodžiukas.

„Delfi“ primena, kad šalies keliuose veikę stacionarūs greičio matuokliai buvo išjungti 2019 m. vasario 11 d., mat baigėsi sutartis su juos prižiūrinčia bendrove ir pratęsta nebuvo. Šalyje veikti liko tik vidutinio greičio matuokliai.

Tuomet LAKD skelbė, kad tokia padėtis ilgai nesitęs, mat netrukus bus paskelbti konkursai naujai įrangai įsigyti. Be to, buvo žadėta, kad dar 2019 m. vidutinio greičio matuoklių tinklą papildys dar 50 stebimų ruožų.