Švedijos sunkiojo transporto gamintoja „Scania“ elektrifikavimo sprendimus vysto jau kurį laiką. Jie apima visiškai elektrinius sunkvežimius ir autobusus, taip pat transporto priemones su hibridinėmis pavaromis, leidžiančiomis naudotis elektros ir vidaus degimo variklių privalumais.

Iki šiol visiškai elektriniai sprendimai, kuomet transporto priemonėms visą energiją teikia baterijos, buvo pritaikyti tik miesto autobusuose. Pernai „Scania“ pirmą kartą pristatė naujos kartos elektra varomą autobusą „Scania Citywide“, skirtą miesto ir priemiesčių maršrutams. Šiai technologijai pasiteisinus, ji buvo pritaikyta ir sunkvežimiuose, transporto užduotis atliekančiuose miestų teritorijose, ypač jų centruose.

Apie technologijos efektyvumą byloja ir naujausias su didžiausia Norvegijos maisto produktų didmenininke ASKO, teikiančia maistą visoje šalyje, sudarytas sandoris. ASKO nusprendė savo transporto parką papildyti net 75 elektra varomais „Scania“ distribuciniais sunkvežimiais. Tai vienas stambiausių tokio pobūdžio sandorių Europoje. Dėl jo buvo susitarta po to, kai bendrovė dar metų pradžioje pabandžiusi pirmuosius elektrinius „Scania“ sunkvežimius, liko patenkinta rezultatais.

„Mūsų tikslas – iki 2026 m. savo veikloje naudoti tik aplinkai nekenksmingus sunkvežimius. „Scania“ elektriniai sunkvežimiai yra svarbus žingsnis keliaujant jo link“, – sako ką tik sandorį dėl elektra varomų sunkvežimių tiekimo su „Scania“ pasirašiusios Torbjornas Johannsonas, „ASKO Norge AS“ valdybos pirmininkas.

„Labai džiugu, kad progresyvios įmonės imasi konkrečių žingsnių, siekdamos atsisakyti taršių sunkiasvorių. ASKO prisiima tokį įsipareigojimą, kokio reikia norint pasiekti Paryžiaus susitarimo tikslą apriboti visuotinį atšilimą iki 1,5 laipsnio. Tuo pačiu tai yra apčiuopiamas pavyzdys, kaip mes dirbame su klientais, pereidami prie tvaraus transporto sprendimų“, – sako „Scania“ prezidentas ir generalinis direktorius Henrikas Henrikssonas.

Elektriniai sunkvežimiai yra ne tik ekologiškas, bet ir ekonomiškas sprendimas, turintis didelį potencialą vietinio krovinių paskirstymo segmente. Pavyzdžiui, miestuose sunkvežimio akumuliatorių patogu pakrauti pristatant prekes ar vairuotojų poilsio metu. Tokie sunkvežimiai didžiausią efektyvumą pasiekia važiuodami intensyvaus eismo metu.

Elektra varomų „Scania“ sunkvežimių akumuliatoriaus talpa yra 165 kWh, o maksimali įkrovimo galia siekia 150 kW. Transporto priemonė sveria 27 tonas. Elektra varomas sunkvežimis gali nuvažiuoti maždaug 120 km atstumą. Toks atstumas yra optimalus, šiuolaikinėmis technologijomis pagrįstas sprendimas kroviniams vežti mieste.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)