Skaičiuojama, kad apie 40 proc. naujų automobilių turi stoglangius. Kadaise automobilio stoglangis buvo tik nedidelis atidaromas liukas. Žmonės mėgo šiuos automobilius, nes jie salonui suteikdavo šiek tiek daugiau šviesos, o atverti leisdavo pakvėpuoti grynesniu oru. Tačiau tie maži stoglangiai dabar nebėra tokie madingi. Juos pakeitė dideli panoraminiai stikliniai stogai. Dažniausiai jie net nėra atidaromi, bet to ir nereikia, nes oro gaivumą salone dabar palaiko oro kondicionavimo sistemos.

Tie stoglangiai iš tikrųjų kelia galvos skausmą saugumo inžinieriams. Tai – dar vienas automobilio kėbulo elementas, apie kurį jiems tenka pagalvoti. Automobiliui verčiantis šis stiklas gali išdužti ar tiesiog iškristi lauk, o per jį gali iškristi ir automobilio keleiviai. Galbūt jums tai skamba kaip mažai tikėtinas scenarijus, tačiau automobilių gamintojai pastebi tokių avarijų dažnėjimą. Ir ieško sprendimo.

Dar 2017 metais „Hyundai Mobis“ pradėjo kurti specialią oro pagalvę stoglangiams. Ji įdomi tuo, kad yra labai didelė, nes turi uždengti visą vidinę stogo dalį, ir nėra skirta smūgiui sušvelninti – pagrindinė jos paskirtis yra sustabdyti laukan skriejančius automobilio keleivius. Kurį laiką apie šią oro pagalvę nieko negirdėjome, tačiau dabar „Hyundai“ paviešino šios pagalvės veikimo įrašą.

Ši oro pagalvė prisipučia vos per 80 milisekundžių. Net negalime sakyti, kad ji prisipučia per akimirksnį, nes akies mirktelėjimas trunka apie penkis kartus ilgiau.

Sukurti tokią oro pagalvę nėra taip jau lengva. Jai reikės šiek tiek vietos, todėl turės būti pakeistas ir stoglangio dizainas. Stoglangiai kartais gali būti dengiami slankiojančiomis širmomis – kur tuomet išsiskleis oro pagalvė? Jai reikia palikti vietos, kad toji širma netrenktų per keleivių veidus. Kita vertus, ateityje dauguma automobilių tikriausiai naudos elektrochrominius stoglangius, kuriems širmos nereikės.

Neaišku, kada tokia oro pagalvė bus naudojama. Tačiau galima spėti, kad jau netrukus nauji „Hyundai“ modeliai, ypač visureigiai, ją gali turėti.