Kasmet kelių eismo įvykiuose žūsta apie 1 350 000 žmonių. Per 35 metus kelių eismo įvykiuose mirtinų aukų skaičius sumažėjo 80 proc. Visa tai pasiekta automobiliuose įdiegus naujas technologijas ir pakeitus teisinį reglamentavimą. Per tą laiką taip pat sumažintas leistinas greitis, įteisintos leistiną alkoholio kiekį kraujyje reglamentuojančios nuostatos, saugos diržai bei oro pagalvės tapo privalomas automobilio įrangos elementas. Visa tai davė apčiuopiamų rezultatų.

Technikos pažanga, susijusi su saugos diržais ir oro pagalvėmis, per pastaruosius 40 metų yra LAB vykdomų bandymų rezultatas. Laboratoriją 1969 m. įkūrė „Renault“ ir „Peugeot Citroën“ automobilių gamintojai, kurie tiria kelių eismo įvykius, biomechaniką ir žmonių elgseną.

„LAB nagrinėja saugos aspektus, naudodama iš realių kelių eismo įvykių gautus duomenis. Vėliau šios žinios analizuojamos, kad būtų nustatyti įvairūs pavojų scenarijai. LAB dalyvauja europiniuose tyrimuose, kuriuose dalijasi kitų tyrimų centrų pastebėjimais ir analizėmis, kuriuos vėliau įtraukia į savo priemones saugumui gerinti“, – sako Stéphane Buffat, LAB direktorius.

Dabar LAB savo dėmesį skiria naujosioms vairavimo palaikymo sistemoms ir vis pažangesnėms borto technologijoms. Europos Parlamento pranešėjos Różos Thun nuomone, įteisinus prievolę naujuose automobiliuose nuo 2022 m. įrengti aktyviąją greičio reguliavimo ir avarinio stabdymo palaikymo sistemas iki 2038 m. Europoje per metus pavyktų išvengti 25 000 mirtinų kelių eismo įvykių ir 14 000 sunkių sužalojimų.

Ateityje išmaniosios sistemos gali visiškai pakeisti vairuotoją. Visuomenės nuomonės apklausose net 58 proc. apklaustųjų nurodo, kad savaeigiai automobiliai gali padėti dar labiau pagerinti saugumą.

Kol kas mūsų keliais negali važiuoti automobiliai be vairuotojo, bet naudojamos technologijos padeda prie vairo sėdintiems asmenims. Naujajam „Renault Clio“ suteiktos penkios „Euro NCAP“ bandymų žvaigždutės už gausų vairavimo palaikymo sistemų paketą.

Ypatingo pripažinimo sulaukė avarinio stabdymo palaikymo sistema AEBS su pėsčiųjų ir dviratininkų aptikimo funkcija. Taip pat automobilyje siūloma važiavimo greitkeliais ir spūstyse pagalbinė sistema, kuri yra pirmasis žingsnis savaeigio važiavimo link.

Tos pačios sistemos naudojamos ir naujajame „Renault Captur“, kuris taip pat įvertintas penkiomis „Euro NCAP“ bandymų žvaigždutėmis. Automobilyje taip pat įrengtos 6 oro pagalvės, ABS su avarinio stabdymo palaikymu, kameros ir radarai, kurie būtini, kad veiktų eismo juostos sekimo, įspėjimo apie per didelį greitį, kelių ženklų atpažinimo, saugaus atstumo kontrolės ir avarinio stabdymo sistemos.

Be to, naujajame „Captur“ įrengtos greičio reguliavimo (ribojimo), įspėjimo apie neužsegtus saugos diržus visose sėdimose vietose, avarinio skambučio „eCall“ nelaimingo įvykio atveju sistemos.

Standartinė įranga: 360 laipsnių kamera, 100 proc. LED žibintai, automatiškai jungiamos tolimosios žibintų šviesos ir vidinis atbulinės eigos veidrodėlis su dienos (nakties) vaizdo parinktimis užtikrina optimalų matomumą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)