Pasidomėjus savo automobilio istorija, galima sužinoti išties daug naudingos, o kartais ir šokiruojančios informacijos. Trečdaliui Lietuvoje tikrinamų automobilių buvo atliktas kėbulo remontas, o daugiausiai šiems darbams išleidžia BMW, „Mercedes-Benz“ ir „Volvo“ vairuotojai. Vidutiniškai rida Lietuvoje atsukama 71,5 tūkst. km, rodo „carVertical.lt“ duomenys.

Beje, BMW – nuostolingiausi dėvėti automobiliai Lietuvoje. Tai dažniausiai ir brangiausiai remontuojama markė kėbulų taisyklose. Čia vidutinės BMW savininko išlaidos siekia 7,2 tūkst. eurų – bent 8 mėnesių vidutinius atlyginimus „į rankas“.

Beveik pusę ridos klastojimo atvejų taip pat užfiksuoti Bavarijos koncerno automobiliuose.

Tuo tarpu geidžiamiausias tautiečių automobilis yra „Volkswagen Passat“, ypač jeigu jam 10–14 metų ir varomas dyzelinu.

Kas trečiam (32,9 proc.) „carVertical“ šalyje patikrintam automobiliui buvo atliktas kėbulo remontas. Pagal šį rodiklį Lietuva „pirmauja“ tarp Europos Sąjungoje esančių įmonės rinkų, mat Europos vidurkis siekia vos 9,3 proc.

Permoka bent 1,5 tūkst. eurų

Manoma, kad mažiausiai trečdalis dėvėtų automobilių parduodami su atsukta rida. „carVertical“ užfiksuotų odometro klastočių vidurkis – net 71,509 km. Kitaip tariant, 250 tūkst. km nuvažiavusią mašiną nesąžiningas prekeivis pardavinėja kaip nuriedėjusią tik 180 tūkst. km.

„Tuomet ji atrodo gerokai mažiau susidėvėjusi ir nesiekia lietuviams psichologiškai reikšmingos 200 tūkst. km ribos. Be to, suklastojus odometro rodmenis, tampa nebeįmanoma atsekti, ar kai kurie ypač svarbūs remonto darbai, pavyzdžiui, pagrindinio variklio diržo keitimas, jau turėjo būti atlikti, ar dar tik laukia ateityje“, – atkreipia dėmesį „carVertical“ Inovacijų ir produktų vadovas Arnas Vasiliauskas.

Žinoma, kiekviena apgavystė kerta per pirkėjų kišenę. Anot A. Vasiliausko, rinkoje dėl atsuktos ribos automobilis paprastai pabrangsta 15–20 proc. Populiariausių gamintojų naudotų automobilių kainos vidurkis – 7398 Eur, taigi žmogus už apgavystę sukčiautojams permoka apie 1,5 tūkst. eurų.

Apibendrindami duomenims, automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ specialistai išanalizavo daugiau ne 200 tūkst. 2019 metais Lietuvoje paskelbtų automobilių skelbimų.