„Šį kartą į premjerinį renginį pažvelgėme, ne tik kaip į galimybę pristatyti naują modelį, o kaip į platformą kalbėti apie visam pasauliui ir Lietuvai aktualius dalykus. Norėdami parodyti konkretų „Porsche“ indėlį į kovą su globaliomis klimato kaitos problemomis, kartu su prekės ženklo gerbėjais diskutuosime apie tai. Norime parodyti, kad tai, kas anksčiau buvo neįgyvendinama, šiandien tapo įmanoma. Kalbėsime skaičiais ir faktais, nes sportinis automobilis ir ekologija nuo šiol suderinami, o „Porsche“ tam jau turi tvirtų įrodymų“, – sakė sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.

Naujojo „Taycan“ dizainas pradėjo naują erą, tačiau specialistams pavyko išlaikyti su niekuo nesupainiojamą „Porsche“ DNR. Priekinė automobilio dalis atrodo itin plati bei plokščia, su aukščiau šonuose esančiais sparnais. Siluetą formuoja sportiška į galą žemėjanti stogo linija, o galinę dalį pabrėžia platūs bei su tvirtai stiklą įrėminančiais statramsčiais susiliejantys sparnai. Modelio novatoriškumą pabrėžia tokios detalės kaip į galinę stabdžių šviesos LED liniją integruotas stiklo efekto „Porsche“ logotipas.

Greitas, dinamiškas, aštrus

„Taycan“ turi du elektrinius variklius, tačiau jam būdingos tos pačios savybės kaip ir kitiems „Porsche“ automobiliams – greitis, dinamika ir vairavimo aštrumas. Elektromobilis turės kelis galios lygius, o pats galingiausias modelis pasieks 761 AG. Greičiausia versija iki 100 km/val. įsibėgės per 2,8 sek., iki 200 km/val. – per 9,8 sek. Techniniai duomenys įspūdingi, kaip ir kitų „Porsche“ automobilių, tačiau „Taycan“ stebina ir elektromobilių mėgėjus.

Lietuvą pasiekė pirmieji "Porsche Taycan" modeliai
Foto: Organizatoriai

„Taycan“ yra pirmasis serijinės gamybos automobilis, kurio sistemos įtampa – net 800 voltų, kai kituose elektromobiliuose įprasta įtampa tesiekia 400 V. Didžiausias to privalumas – itin greitas baterijos papildymas. Didelio galingumo DC stotelėse užteks vos 5 minučių įkrovos norint nuvažiuoti papildomus 100 kilometrų.

Anot „Porsche“ atstovų, krovimo infrastruktūra jau dabar yra nemaža, o naujų įkrovos stotelių atsiranda vis daugiau. R. Klimavičiūtė neslėpė, kad „Porsche“ atstovai susisiekė su Lietuvos įkrovos stotelių tinklo valdytojais ir diskutavo apie galimybes leisti „Porsche“ naudotojams įkrauti elektromobilius laisvai ne tik visoje Lietuvoje, bet ir visoje Europoje, o mėnesio gale gauti bendrą sąskaitą už suvartotą energiją. Be „Ignitis“ kuriamo įkrovos tinklo, Lietuvoje atsiras dar trys „Ionity“ stotelės, kurių galia sieks 350 kW, o Vilniaus „Porsche“ centras savo nuožiūra antroje metų pusėje prie Kauno ir Panevėžio pastatys dvi specialiai „Porsche“ automobiliams skirtas 320 kW galios stoteles.

Interjeras sukurtas nuo balto lapo

Automobilio interjeras taip pat sufleruoja apie naujos eros pradžią – jis buvo projektuojamas visiškai naujai. „Taycan“ vidaus dizainą įkvėpė minimalistinis paties pirmojo 911 modelio, pasirodžiusio dar 1963 m., interjeras.

„Porsche“ dizaineriai turėjo tikslą – tą patį švarumą ir minimalizmą perteikti naujame, kupiname komforto ir vairavimo asistavimo sistemų modelyje, tad pradėti reikėjo nuo tuščio balto lapo. Lenktas prietaisų skydelis formuoja aukščiausią viso priekinio pulto vietą bei yra gerai matomas vairuotojui, o centrinis 10,9 colio skersmens informacinis ekranas bei papildomai užsakomas ekranas keleiviui ne tik atrodo išskirtinai, bet ir sudaro plačią, solidžiai atrodančią stiklinę erdvę.

„Taycan 4S“ standartiškai komplektuojamas su iš dalies odiniu interjeru bei priekinėmis aštuoniomis kryptimis elektra reguliuojamomis patogiomis sėdynėmis. „Taycan“, kaip ir kiti „Porsche“ automobiliai, pasižymi ypatingu dėmesiu kokybiškoms detalėms, individualizavimui pagal kiekvieno vairuotojo poreikius.

Lietuvą pasiekė pirmieji "Porsche Taycan" modeliai
Foto: Organizatoriai

„Taycan“ interjero spalvų ir apdailos medžiagų pasirinkimas yra itin platus bei atveria daug individualizavimo galimybių. Klientai gali rinktis ir klasikinę odos apdailą, ir itin tvarią „OLEA“, kurios apdorojimo procese naudojami alyvmedžių lapai.

„Taycan“ pasirenkamas su daugybe interjero bei eksterjero konfigūravimo galimybių. Išskirtinai šiam elektromobiliui skirti tamsūs ir šviesūs interjero atspalviai „Black-Lime Beige“, „Blackberry“, „Atacama Beige“ bei „Meranti Brown“, o papildomai klientai gali pasirinkti kontrastines juodą matinę, tamsaus sidabro ar neodimio – elegantiško šampano tono, – spalvas. Durų bei centrinės konsolės apdailos gali būti padengtos medžiu, matiniu anglies pluoštu, raižytu aliuminiu ar audiniu.

Visiškai nauja pasirinkimo galimybė – interjeras be jokių odinių apdailos detalių. Jame naudojama aukštos kokybės mikropluošto medžiaga „Race-Tex“, pagaminta iš perdirbto poliesterio pluošto. Ji yra itin ekologiška. Salono grindų dangoje naudojamas „Econyl“ pluoštas, pagamintas iš įvairių perdirbtų detalių, tarp kurių yra ir žvejybos tinklai.

Pirmi 14

Pirmieji naujojo „Taycan“ rakteliai sportinių automobilių entuziastų rankose atsidurs jau kovo mėn. Netrukus prekės ženklo gerbėjai su juo gali susipažinti ne tik renginyje, bet ir Vilniaus „Porsche“ centre.

Teigiama, kad Lietuvoje yra 14 išankstinių „Taycan“ modelio užsakymų, tai yra, susidomėję klientai susimokėjo užstatus ir laukia galimybės automobilį išbandyti.

Anot „Porsche“ atstovų, nors populiariausi dabar yra „Taycan 4S“ modeliai, vyraujančio vieno tarp pasirinktų Lietuvoje – nėra. Tarp panorusių elektromobilio – ir ne vienas ilgametis ženklo gerbėjas, ir tokie, kurie jau dabar vairuoja brangius elektromobilius, tokius kaip „Tesla“.