Technologija visomis važiavimo sąlygomis leidžia daug geriau matyti galinį ir šoninį vaizdą. Tai sumažina ar net visiškai panaikina akląsias zonas ir padidina matymo lauką važiuojant atbulomis ar atliekant posūkį. Nors „Lexus ES 300h“ modelis pasauliui buvo pristatytas 2018 metais Japonijoje, naujosios technologijos debiutas įvyks šių metų kovo mėnesį, Ženevoje vykstančioje automobilių parodoje.

„Lexus“ taip pat pasirūpino, kad ši technologija veiktų bet kokiomis oro sąlygomis, kas yra ypač svarbu Lietuvoje. Įrenginiai turi įmontuotus šildytuvus, o tai jiems neleidžia aprasoti ar užšalti. Kameros įmontuotos taip, kad būtų apsaugotos nuo lietaus, sniego ar purvo, o prireikus vairuotojas gali įjungti valymo funkciją, kuri užtikrins aiškiai matomą vaizdą.

„Svarbu, kad vairuotojas visada gerai matytų jį supančią aplinką, todėl „Lexus“ užtikrino, kad technologija išliktų patikima bet kokiu oru“, – sakė „Lexus Baltic“ vadovo Raigo Kaseorg.

Ergonomiškas dizainas

Ergonomiškas skaitmeninių veidrodžių sistemos dizainas leidžia vairuotojui matyti vaizdą aplink automobilį, kuo mažiau sukiojant galvą. Du penkių colių (12,7 cm) įstrižainės monitoriai yra išdėstyti priekinių statramsčių apačioje, įprastų veidrodėlių aukštyje, todėl jie patenka į vairuotojui įprastą matymo lauką. Tai reiškia, kad vairuotojui nereikia iš esmės keisti savo įpročių.

"Lexus" pristatė ES modelį su kameromis vietoje veidrodėlių

Kamerų korpusai – aptakūs ir aerodinamiški. Būdamos mažesnės už durų veidrodėlius kameros sumažina vėjo keliamą triukšmą ir nekliudo stebėti priekinio vaizdo. Sistema taip pat turi liuminescencijos jutiklį, kuris naktinio vairavimo metu automatiškai prafiltruoja kitų transporto priemonių skleidžiamą žibintų šviesą, ir taip suteikia vairuotojui galimybę daug aiškiau matyti galinį vaizdą.

Praplėstas matymo laukas

Kai vairuotojas įjungia posūkio signalą arba atbulinės eigos pavarą, skaitmeniniai šoninio vaizdo monitoriai automatiškai pateikia išplėstą teritorijos vaizdą, pašalindami akląją zoną ir taip padėdami atlikti saugesnius vairavimo manevrus. Piktograma ekrano kampe įspėja vairuotoją apie pasikeitusį vaizdo rodymo rakursą . Atlikus posūkį, persirikiavus ar baigus parkuotis, sistema automatiškai grįžta į standartinę būseną. Vairuotojas taip pat turi galimybę valdyti sistemą rankiniu būdu.

Sistemą galima reguliuoti naudojantis vairuotojo durų skydelio valdikliais, panašiais į įprastus durinius veidrodėlių valdiklius. Meniu funkcija leidžia reguliuoti sistemos nustatymus, įskaitant ryškumą ir automatinį kamerų įtraukimą, kai automobilis pastatomas. Be to, į sistemą įtrauktas ir aklosios zonos monitorius.

Valdyti padės orientacinės linijos

Skaitmeninė šoninio vaizdo stebėjimo sistema taip pat padeda vairuotojui saugiai manevruoti automobilį tiek kelyje, tiek stovėjimo aikštelėje, į pateikiamą vaizdą įtraukiant orientacines linijas.

Statant automobilį, linijos žymi 20 ir 50 cm atstumus nuo galinio buferio ir 50 cm atstumus nuo kiekvienos automobilio pusės. Jos matomos tiesioginiame vaizde ir ekrano piktogramoje, vaizduojančioje automobilio padėtį iš viršaus.

Kai važiuojama iki 70 kilometrų per valandą greičiu, technologija vairuotojui padeda įvertinti saugų atstumą iki kitų eismo dalyvių, nurodant orientacines linijas, indikuojančias 5, 10 ir 15 metrų atstumus kelyje, o važiuojant didesniu nei 70 kilometrų per valandą greičiu, nurodomi atstumai yra 5, 10, 15 ir 30 metrų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)