Davidas Leggettas, automobilių sektoriaus redaktorius analitikos bendrovėje „Global Data“, akcentuoja, kad sutrikimus gamybos grandinėje buvo galima prognozuoti.

„Koronaviruso plitimas turi neabejotiną poveikį ekonomikai. Ypač, kai kalbame apie tiekimo grandines – gamybos stabdymas yra neišvengiama pasekmė. Daugelis Uhano provincijoje esančių gamyklų uždarytos nuo pat Kinijos šventinio periodo pradžios“, – akcentavo žinovas.

Pasak jo, poreikis stabdyti gamybą kyla dėl to, kad dauguma automobilių gamintojų vadovaujasi „lieknosios“ gamybos principais ir neužkrauna sandėlių gamykloms reikalingais mazgais, turi menkas jų atsargas, mat naudojasi galimybe gauti reikiamas detales ir dalis tada, kai to prireikia.

„Įprastinis automobilis yra sudarytas iš daugiau nei 20 tūkst. dalių, kurių tiekimo grandinė ilga, o tiekėjai išdėlioti sudėtinga seka. Ateinančios kelios savaitės bus kritinės automobilių pramonei“, – tikino ekspertas.