„Iš viso per 2019 m. įvyko 453,6 tūkst. sandorių, tai 1,5 proc. mažiau nei 2018 m.“, – pasakojo transporto skelbimų portalo „Autoplius.lt“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Skaičiuojama, kad per visus praėjusius metus į Lietuvą buvo atvežta kiek daugiau nei 140 tūkst. naudotų automobilių, o dar 265 tūkst. parduota tokių, kurie jau buvo registruoti Lietuvoje.

„Galima teigti, kad vidinėje rinkoje sandorių skaičius išliko beveik stabilus ir sumenko tik 1 proc., tačiau importo rinka susitraukė net aštuntadaliu“, – kalbėjo M. Buzelis.

Analizuodamas paskutinį 2019 m. ketvirtį jis pastebėjo ir dar vieną tendenciją – vidaus rinkoje sandorių skaičius išaugo net 18 proc.

„Žmonės ieškojo jau užregistruotų Lietuvoje automobilių, taip pat skubėjo juos parduoti. Tikrai tokį sujudimą galime sieti su kalbomis apie taršos mokestį“, – sakė ekspertas.

Foto: DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Perka brangesnius

Visų 2019 m. ketvirtąjį ketvirtį įvykusių sandorių skaičiaus vertė siekia 780 mln. eurų. Tai, anot eksperto, yra 20,5 proc. daugiau nei sandorių, įvykusių 2018 m. atitinkamą laikotarpį, vertė. Bene labiausiai apyvarta augo 6-10 metų automobilių amžiaus grupėje – net 53 proc.

Skaičiuojama, kad paskutinį praėjusių metų ketvirtį už naudotą automobilį lietuviai vidutiniškai mokėjo 4,7 tūkst. eurų. Tai 12 proc., arba 500 eurų, daugiau nei nei tuo pačiu metu 2018 m.

„Tačiau toks pokytis nereiškia, kad automobiliai pabrango. Pirkome naujesnius, todėl ir brangesnius“, – aiškina ekspertas.

Pasak jo, 16-20 metų ir 11-15 metų amžiaus automobilių 2019 m. paskutiniais mėnesiais buvo įsivežta ir užregistruota mažiau nei tuo pačiu laiku 2018 m. – atitinkamai abiejų amžiaus grupių registracijos traukėsi 3,4 ir 1,6 proc.

Tačiau tuo pat metu ūgtelėjo naujesnių automobilių registracijos: 6-10 metų automobilių užregistruota 1,6 proc. daugiau, 1-5 metų amžiaus automobilių užregistruota 2,6 proc. daugiau, o autombilių iki vienerių metų amžiaus registracijos ūgtelėjo 0,4 proc.

Foto: DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Labiausiai ieškoma „premium“

Įvertinus „Regitros“ duomenis, lietuviai vis dar ieško naudotų „premium“ segmento automobilių. Tarp 10-ies populiariausių modelių 2019 m. paskutinį ketvirtį vyrauja prabangesni.

  1. Volkswagen Passat
  2. „Volkswgen Golf“
  3. 3 serijos BMW
  4. Opel Zafira
  5. Audi A6
  6. Opel Astra
  7. Audi A4
  8. 5 serijos BMW
  9. Volkswagen Touran
  10. „Volvo V70/XC70“

Skaičiuojant populiariausių naujų automobilių markes 2019 m. ketvirtąjį ketvirtį, rezultatai kiek kitokie. Daugiausiai Lietuvoje užregistruota naujų „Toyota“, „Volkswagen“, „Škoda“, „Peugeot“ ir „Dacia“ markės automobilių.

Foto: DELFI (R. Achmedovo nuotr.)


Vyraujančia tendencija naujų automobilių rinkoje tebeišlieka reeksportas. Jo mastai, anot M. Buzelio, išaugo iki maždaug 40 proc.

„Štai per 2019 m. 1-3 ketvirčius Lietuvoje buvo užregistruota 38281 naujas automobilis. Iš jų 17324 išregistruoti kone tuojau pat, net neatvažiavę į Lietuvą“ – akcentuoja M. Buzelis, pabrėžęs, kad tokie duomenys kaip reikiant iškraipo prekybos naujais automobiliais statistiką.