Įprastai į tokius statinius renginius leidžiuosi be didelio entuziazmo. Nes automobilių ir motociklų pramonėje pristatomas naujienas reikia išbandyti praktiškai, o ne klausantis sausos teorijos. Tačiau kai kalba pasisuka apie vieną didžiausių pasaulio automobilių gamintojų, kuris pirmą kartą organizuoja tokios apimties forumą apžvelgti savo naujienas ir dešimtmečio ateities vizijas, abejonių nelieka – reikia keliauti ir sužinoti kokia mobilumo transformacija mūsų laukia jau visai netrukus.

Nes kas gi tiksliau jei ne tik vienas didžiausių, bet ir daugiausiai hibridinių automobilių į kelius išleidžiantis gamintojas iš Japonijos gali papasakoti kokia mūsų laukia ateitis. Viena pagrindinių priežasčių tikėti – kompanijoje prieš ketvirtį amžiaus tikrai kažkas turėjo krištolinį rutulį, nuspėjo ateitį ir pristatė hibridinį „Prius“. Visa kita telieka istorija, tačiau ilgus metus siekusi įtikinti hibridinės pavaros privalumais kompanija dabar raško sėkmės vaisius. Kol kitos kompanijos paskubomis kuria hibridines technologijas, pristato elektromobilius, jungiasi su kitomis įmonėmis, gaminančiomis mažalitražius automobilius – žodžiu, visais būdais stengiasi sumažinti bendrą visų gaminamų automobilių CO2 emisiją, taip bent kažkiek sumažinant milijonines už nustatytų taršos vidurkių viršijimą skiriamas baudas – „Toyota“ gali lengviau atsikvėpti.

Nes jos gamoje Europoje – net 63 proc. „Toyota“ hibridų, o prestižinės „Lexus“ markės modeliai su tokia pavara sudaro net 96 proc. Žinoma, Europoje parduodama tik dešimtadalis visos gamintojo produkcijos, kurios kasmetiniai pardavimai jau viršijo 10 mln. vienetų. Be to, įmonė bendradarbiauja su tokiais gamintojais iš Japonijos kaip „Mazda“, „Suzuki“ ir „Subaru“ ir kuria naują elektrinę „e-TNGA“ platformą – kol kas dar dideliais pardavimais vien tik elektra varomi modeliai nepasižymi, tad ir pavieniui investuoti į platformą būtų nenaudinga.

Bet ką reiškia tas „kol kas“? Paaiškinu – praeis vos keli metai ir keliuose (ar bent jau pradžioje automobilių salonuose) mes matysime hibridų ir elektromobilių dominavimą. Reikia įrodymų? Netgi labiausiai pesimistiniu „Toyota“ skaičiavimu 2025 metais gamintojas kasmet planuoja parduoti po 5,5 mln. hibridinių, o iki 2030 metų – po milijoną vien tik elektra varomų modelių.

O per artimiausius penkerius metus (iki 2025 m.) bus pristatyta 40 naujų ar atnaujintų hibridų ir mažiausiai 10 elektromobilių. Ir būtent šio forumo metu buvo pristatytas pirmasis kompanijos iš tinklo įkraunamas elektromobilis – tai 54 kWh talpos akumuliatorius turintis ir daugiau kaip 300 kilometrų WLTP matavimais nuvažiuojantis „Lexus UX 300e“, kuris draugiškiausiose elektromobiliams Europos šalyse debiutuos antroje 2020 m. pusėje, o kitur jį bus galima įsigyti nuo 2021 m.

Taip pat forume debiutavo ir antros kartos „Toyota Mirai“ elektromobilis – skirtumas tik tas, kad jame elektros variklį suka energija, gaunama iš kuro celėse esančio vandenilio. Deja, bet ši technologija, nors jau kelis dešimtmečius nedidelėmis apimtimis naudojama automobilių pramonėje, taip ir neįgauna pagreičio – reikalinga tiek vandeniliu prekiaujančių degalinių infrastruktūra (pavyzdžiui, Paryžiuje tokių degalinių yra tik dvi, o visoje Vokietijoje – vos apie 80). Vandenilinių elektromobilių gamintojai (tarp kurių yra ne tik „Toyota“, bet ir „Honda“, taip pat „Hyundai“) akcentuoja, kad degalinių plėtra turėtų būti suinteresuotos už švarius miestus kovojančios vietos savivaldos, bet panašu, kad šiame segmente bent jau kol kas didesnių perspektyvų nematyti net ir įvertinant tokio tipo elektromobilių privalumus (pavyzdžiui, vos per 2 minutes vandeniliu užpildomas bakas, su kuriuo elektra galima nuvažiuoti maždaug 500 kilometrų).

"Toyota" "Kenshiki" forumas

Ir, žinoma, kai sakai „Toyota“, galvoje turi hibridą, o dar geriau – iš tinklo įkraunamą „Plug-in“ versiją. Būtent tokią vieno populiariausio savo SUV modelio versiją gamintojas ir pristatė – naują „Toyota RAV4 Plug-in Hybrid“. Jo bendra 2,5 l vidaus degimo variklio ir elektros motorų galia siekia net 306 AG, visų ratų pavarą „AWD-i“ turintis modelis iki 100 km/h įsibėgėja vos 6,2 sekundes ir vien tik elektra gali nuvažiuoti iki 65 kilometrų. Šį modelį bus galima užsisakyti jau antroje šių metų pusėje, o štai pirmojo iš tinklo įkraunamo „Lexus“ hibrido teks palaukti – toks modelis debiutuos tik artėjant 2025 metams.

Be elektrifikacijos gamintojas nepamiršta ir sportiško markės įvaizdžio stiprinimo. Ambicijos (ir didelės investicijos) buvo pateisintos rezultatais – 2019 metais „Toyota Gazoo Racing“ sportinė komanda tapo net trijų pagrindinių lenktynių – „Dakar“, „WRC“ ir „Le Mans“ – nugalėtojais. O ta proga – šekit „papiktintą“ naujos kartos B segmento mažylio versiją „Toyota GR Yaris“. Trumpesnis nei 4 metrų hečbekas tiesiog neturi konkurencijos, nes yra su visų ratų pavara (daugiau nei vienas gamintojas šiame segmente to nesiūlo), yra varomas trijų cilindrų, bet net 261 AG pasiekiančio turbobenzininio variklio ir sverdamas vos 1280 kilogramą iki 100 km/val. įsibėgėja per mažiau nei 5,5 sekundes. Kalbama, kad jo kaina bus maždaug apie 35 000 eurų – nuoširdžiai pavydėsiu jį įsigijusiems.

Kita sportiška naujiena – „Toyota Supra“ versija su 2.0 l turbobenzininiu keturių cilindrų 258 AG varikliu, papildanti modelio su šešių cilindrų motoru gamą. Tik 1395 kg sveriantis kupė išsiskiria puikiai subalansuotu svoriu tarp ašių (50:50) ir dar geresnėmis valdymo savybėmis. Dinamikos stoka taip pat neišeina skųstis, kadangi iki 100 km/val. įsibėgėjama vos per 5,2 s – sakoma, kad ši versija turėtų kainuoti iki 10 000 eurų pigiau nei 340 AG modelis, kurio kaina prasideda nuo 64 400 eurų.